PDA

View Full Version : Hoogtepunten SRV / Jeff Beck



stratestic
18 november 2009, 10:47
Ik wil me een beetje verdiepen in SRV en Jeff Beck maar weet niet waar te beginnen. Wat zijn een beetje de beste/gangbare/bepalende albums voor SRV en Jeff Beck?

Zie door de bomen het bos niet.

Van Dattum
18 november 2009, 11:05
Jeff Beck: Blow by Blow, Wired, Guitarshop, Truth. Ook die laatste DVD Live at Ronnie Scott's is zeker de moeite waard!

SRV is niet mijn ding.....

Bouke
18 november 2009, 13:56
SRV: Live at the El Mocambo DVD. Aanrader.

Fender75
18 november 2009, 15:07
Eigenlijk alles van SRV...nee, even zonder dollen, zoals hierboven genoemd is een hele fijne, In Step, Say What, Couldn't Stand the Weather...

JanusB
18 november 2009, 19:21
Ey,

Als album in zijn geheel, vind ik de eerste twee albums van SRV het best;
Texas Flood & Couldn't stand the Wheater.

beruk
18 november 2009, 21:00
In session: SRV met zijn grote held Albert King, is een soort live plaat zonder publiek. hier een vergelijkbaar voorproefje:http://www.youtube.com/watch?v=hXBdJkTDgbw

Fender75
19 november 2009, 10:23
In session: SRV met zijn grote held Albert King, is een soort live plaat zonder publiek. hier een vergelijkbaar voorproefje:http://www.youtube.com/watch?v=hXBdJkTDgbw

Die is ook erg goed...ik heb ook teveel cd's/dvd's van de goede man, ik vergeet gewoon de helft :noob:

pippydude
16 februari 2010, 14:08
Live at El Mocambo is inderdaad te gek. Check ook de plaat Soul to Soul (o.a. geen verkeerde cover van little wing..)
Als je Vaughan en Beck vet vindt, moet je ook Scott Henderson eens checken, dat is een soort combinatie van de twee. Soms vet bluesen en dan weer meer fusion. Well to the bone is een hele vette plaat van hem.

rockandrolling
4 maart 2010, 12:27
Stevie Ray:
CD In Step en tevens de dubbelaar Live at Montreux (is ook DVD van)

Verder Live at Al Mocambo heb ik helemaal dolgedraaid toen ik m net had...!

Jeff Beck:
Persoonlijk ben ik weg van het album Truth, daar staat veel werk op met Rod Stewart als zanger (jawel, hij was ooit een echte rocker!) en dan hoor je Jeff meer in de Blues/Rock, naar mijn smaak een betere periode dan de jazz/fusion.

Hoewel idd Live At Ronnie Scotts ook erg de moeite waard is.

Succes!

Rinze
4 maart 2010, 12:31
Ik vind de laatste twee studioplaten van Jeff Beck juist heel lekker, waarop ie experimenteert met elektronica en dance-invloeden. Hij heeft ook een hele leuke bassiste trouwens. Maar dat terzijde :chicken: