PDA

View Full Version : Wat was je allerbeste concert ooit?



the sure thing
18 november 2009, 10:18
De mijne was in Paradiso in 1995. Jamiroquai: hun allerlaatste optreden van hun 1e Europese tour. In een geweldige kerstsfeer, 2,5 uur lang, iedereen ging uit hun dak, zowel de muzikanten als het publiek. Met Stue Zender nog op bas, en verder ook nog de volledig originele bezetting (incl DJ en didgeridoo speler). Fantastisch geluid (niet te hard) en nu 14 jaar verder denk ik er nog vaak aan....

Wat was jouw allerbeste concert?

Tho
18 november 2009, 10:27
Het zijn meer de 1-daagse fests waar ik de goeie herinneringen aan heb maar als ik moet kiezen ga ik toch voor Metallica in het Gelredome in 2006, en Amon Amarth in de Patronaat begin dit jaar.

DREAMMACHINE
18 november 2009, 10:50
twijfel tussen john mayer in den Haag 2 jaar terug, of Tool op Pinkpop 2001....mmh, heel verschillend maar beide zeer indrukwekkend!

ellisvertellis
18 november 2009, 10:52
Prince in Londen!! Wow, wat een artiest! Ongezien gewoon!! Die man kan alles: gitaar (en hoe!), piano, drum, zang, bas, sax,...

Tankman
18 november 2009, 11:38
Beste performance vond ik Metallica In Ahoy op 30 Maart 2009 echt gruwelijk. Zeker de intro met de lasershow was ongelooflijk. Ik maak mog een top 3 van beste performance:
1. Metallica in Ahoy 2009
2. Slipknot op Sonisphere 2009
3. Dream Theater in Ahoy 2009

Naast vette shows heb je natuurlijk ook de publieks belevenis. Daar vind ik de Lamb of God show in de Melkweg in 2009 echt het vetste concert waar ik heen ben geweest wat betreft de belevenis in het publiek. De hele zaal was een grote moshpit en de Wall of Death was de perfecte afsluiter. Jammer dat Mark Morton niet op het podium stond, maar Buzz McGrath van Unearth kwam invallen. Top 3:

1. Lamb of God in de Melkweg 2009
2. Trivium in de Welkweg 2007
3. Soulfy in Patronaat 2009

mrweird
18 november 2009, 11:38
Guano Apes in de Max zaal in de melkweg Amsterdam in 99 of Metallica in de IJsselhallen zwolle in 90
Kan niet kiezen...

FruscianteFan
18 november 2009, 11:40
Sigur Rós in Palladium, Keulen, 2008.

Pure magie, en zó intens dat toen ik thuiskwam (normaal gesproken zeg je dan tegen degene die je opwachten hoe geweldig het was) ik nog gewoon helemaal van de kaart was. Zoiets kun je ook niet met woorden vatten, als je het al kunt bevatten.

Normaal gesproken moet ik wel eens een beetje huilen tijdens een concert. Is goed, dan doet het me wat. Toen ze Glosoli speelden, liet ik die tranen de vrije loop. Ik heb na dat nummer niet geklapt omdat ik zowat in shock was. Na enige tijd kon ik niet meer bewegen op het ritme van de muziek, omdat ik óf stil stond, óf aan het trillen was. Het grappige is dat ze (voor de toegift) 3 keer terugkwamen om een buiging te maken. Dat had ik ook echt nodig om te beseffen wat er aan de hand was: Sigur Rós had een optreden gegeven.

Die ervaring scoort trouwens ook hoog op de betere momenten van mijn leven.

En even was ik bang dat ik daarna concerten saai zou vinden.

belfrink
18 november 2009, 11:56
Iron Maiden in Ahoy 2003

Het concert waar in of andere dwaas uit het publiek het presteerde om het mengpaneel te slopen met bier, met als gevolg geen drums op de laatste 3 drummers.

Aan de speech van Bruce heb ik mooie herinneringen ... al was Maiden er zelf goed ziek van op dat moment, wat ook logisch is ;)

Verder Satriani in Podium Hardenberg 2006. Geweldig concert ! Toch echt heel gaaf als je je gitaar hero voor het eerst live hoort spelen, dat doet wel wat met me ... kippevel.

Bassbitch
18 november 2009, 13:04
Tom Waits in Carré, vijf jaar geleden.

Of John Mayer op Picknick in the Park (kutste festival ooit trouwens), Den Haag, twee (?) jaar geleden.

Squier4ever
18 november 2009, 13:49
1. Them Crooked Vultures op Pukkelpop '09
2. AC/DC - Ahoy '09
3. Eagles of Death Metal - Paradiso '09

verdere favo's: Stray Cats in Paradiso, Foo Fighters op Lowlands 2005, Muse pinkpop '07

lindstrom
18 november 2009, 13:50
Alterbridge in de Paradiso A'dam ergens in 2007 ofzo, afsluiter van wereldtourne.

wat geniaal was dat zeg!!

kalmah
18 november 2009, 13:50
Fleetwood mac in Ahoy dit jaar!

Tering! nog beter dan op de dvd 'the dance', wat alweer 12 jaar geleden is.

tidalwave_sideburns
18 november 2009, 13:57
Een keer op Waldrock Slayer en Motorhead op een avond gezien. Was denk ik die van 2000 of 99 weet eigenlijk niet meer.

Blokkie
18 november 2009, 14:00
Paul McCartney in het Gelredome- 2003
Robbie Williams in de Arena -2003
Brian Wilson in Paradiso, juli 2009
Bon Jovi in een of ander park bij Enschede (weet niet meer hoe het heet) in 1996.

BamBuFan1
18 november 2009, 16:16
Gogol Bordello twee jaar terug in 013. Man, man, wat een feest!

m@rijn
18 november 2009, 16:32
sonata arctica op graspop
iron maiden op graspop

geen woorden voor :)

speedmusic
18 november 2009, 16:33
Allerbeste concert ooit dat is moeilijk zeg, wat mij nu te binnen schiet:

Warrior Soul:
Melkweg ze speelde in het voorprogramma van een band waar ik eigenlijk voor heen ging.

Slayer:
In Dynamo, niet open air maar in club Hell Awaits tour:
Maar eigenlijk weten ze mij altijd te overtuigen al een keer of 10 gezien.

Ozzy:
Paradiso, jammer dat Maiden in Paradiso destijds niet doorging had er al kaarten voor.

Biohazard:
SCUM ze speelde in het voorprogramma van Mucky Pup.

Biohazard:
Dynamo leuk de acapella versie van Wrong Side Of The track ;-).

SOIA
Dynamo staat me aardig voor de geest, komt waarschijnlijk doordat ik de helft heb gemist. Een vriend van me genaamd Lucky vond het nodig om op mijn gezicht te belanden, voor mij niet zo lucky dus. later heeft hij de stad Rotterdam nog aan zijn naam toegevoegd (Lucky Rotterdam)

Parkhof:
Heel veel gedenkwaardige concerten gezien in Parkhof (RIP), kwam er zo vaak dat ik er maar tegenover ben gaan wonen ;-)

Rancid 1996:
Melkweg, grandioos oude zaal.

Gelukkig Celtic Frost nog gezien in de kade en in de Tempel.

1987 was helemaal een goed festival jaar Aardschokdag;
Metallica
Anthrax
Metal Church
Crimson Glory
Laaz Rockit
Celtic Frost

Dynamo open Air:
Testament
Stryper
Vengeance
Destruction

Oja Janet Jackson in Ahoy maar dat was met name een geslaagd concert vanwege de aantrekkelijke dames die er rondliepen en vanwege mijn ontmoeting met één van hen.
Dat is het enige minder mooie aan de hardere concerten waar ik vaak heen ga.

skabouter
18 november 2009, 16:40
1. System of a Down in 2001 @ HMH.
Belachelijk slecht optreden en kutgeluid (ja) maar ik voelde me wel geweldig daar als 16jarige in de HMH. Grootste zaal so far denk ik. Achteraf scheen ik toen ook nog Dillinger Escape Plan gezien te hebben als pre-act, maar dit staat me niet meer bij, hier was ik nog niet klaar voor denk ik.

2. Voodoo Glow Skulls @ Patronaat (weet het jaar niet meer).
Nog nooit zo`n woeste vette wilde show beleefd!

3. Solid Rocket BOosters @ Atlantis
Knetterstoned, zoiets had ik nog nooit gezien :| Eigenlijk de beste beleving die ik heb!

Daan_B
18 november 2009, 16:50
AC/DC, dit jaar in de Arena, eerste rij!:blast:

new deep
18 november 2009, 17:32
Eeven een paar die me het meest bijstaan;

in 1992
19 maart; Soundgarden + Corrosion of Conformity Nighttown Rotterdam
22 juni; Faith No More in Paradiso
13 september; Suicidal Tendencies + Rage Against The Machine in Paradiso

in 1993

21 februari; Alice in Chains + Screaming Trees in Paradiso

in 2006

20 okt; John Mayer in de melkweg

in 2007

10 juni; Satellite Party in de melkweg

verder waren In Flames en Alice in Chains erg goed in de melkweg dit jaar..

Hoogie
18 november 2009, 18:52
Alterbridge in de Paradiso A'dam ergens in 2007 ofzo, afsluiter van wereldtourne.

wat geniaal was dat zeg!!

Van dit concert is er sinds kort een dvd :)ik heb hem nog niet gezien, maar ga hem wel kopen:cheerup:

yanni
18 november 2009, 18:54
Sigur Rós in Palladium, Keulen, 2008.

Pure magie, en zó intens dat toen ik thuiskwam (normaal gesproken zeg je dan tegen degene die je opwachten hoe geweldig het was) ik nog gewoon helemaal van de kaart was. Zoiets kun je ook niet met woorden vatten, als je het al kunt bevatten.

Normaal gesproken moet ik wel eens een beetje huilen tijdens een concert. Is goed, dan doet het me wat. Toen ze Glosoli speelden, liet ik die tranen de vrije loop. Ik heb na dat nummer niet geklapt omdat ik zowat in shock was. Na enige tijd kon ik niet meer bewegen op het ritme van de muziek, omdat ik óf stil stond, óf aan het trillen was. Het grappige is dat ze (voor de toegift) 3 keer terugkwamen om een buiging te maken. Dat had ik ook echt nodig om te beseffen wat er aan de hand was: Sigur Rós had een optreden gegeven.

Die ervaring scoort trouwens ook hoog op de betere momenten van mijn leven.

En even was ik bang dat ik daarna concerten saai zou vinden.


Kan ik best geloven,

Ik zou Sigur ros ook zooooo graag eens willen zien.
Volgens Studio Brussel is het ' staan in het midden van een sprookjesbos'

FruscianteFan
18 november 2009, 19:43
Kan ik best geloven,

Ik zou Sigur ros ook zooooo graag eens willen zien.
Volgens Studio Brussel is het ' staan in het midden van een sprookjesbos'
Ik moet wel zeggen dat het concert in Heineken Music Hall een stuk minder was. Intens genoten, maar ik wist achteraf nog wel wie en waar ik was, zeg maar. Kan komen door de zaal en het mindere geluid (HMH is niet slecht, Palladium is gewoon steengoed) maar vooral door het gebrek aan strijkers (behalve op gitaar) en blazers. Ik ben eigenlijk bang dat die ook niet meer terugkomen... dan zijn ze nog steeds steengoed, maar niet meer off the charts.

new deep
18 november 2009, 19:48
Van dit concert is er sinds kort een dvd :)ik heb hem nog niet gezien, maar ga hem wel kopen:cheerup:

was dat niet van hun concert in de HMH?

TuuP
18 november 2009, 20:52
Tool - Pinkpop 2001

HUESSEN
18 november 2009, 21:41
.




1987 was helemaal een goed festival jaar Aardschokdag;
Metallica
Anthrax
Metal Church
Crimson Glory
Laaz Rockit
Celtic Frost

Dynamo open Air:
Testament
Stryper
Vengeance
Destruction


Ben ook op beide festivals geweest.Heb ook alle entreekaarten nog van vele andere hardrock/metal concerten vanaf 1987.Aardschokdag 1987 met al die gave bands koste toen 30 gulden = €14,50 whoehahaha !!Ook een goede herinnering aan King Diamond met ....Mercyful Fate als voorprogramma in 013 (toen Noorderligt) Tilburg. Met een backstage-pas naar Dynamo met Slayer en Venom als hoofdacts,gaaf,gaaf,gaaf.O ja,en wat ook een gaaf concert was is....... ach ze komen allemaal wel in aanmerking als ik er zo over begin terug te denken.Gave metal tijd die jaren '80 en '90.:blast:

Swaag
18 november 2009, 21:55
Pearl Jam Goffertpark 2007
Fleetwood Mac Ahoy 2009
Led Zeppelin Ahoy 1979 (of was het '78?)
Peter Gabriel Ahoy 2003
Neil Young+Crazy Horse Ahoy 2003?
B-52's Vredenburg eind jaren '90

Mathidal
18 november 2009, 23:10
Ik ga niet vaak naar optredens van artiesten van wie ik fan ben, dus veel keus heb ik niet. :soinnocent:
Ik ga meer naar gratis optredens of soms als ik écht wil gaan. :)

Vorig jaar was Clouseau Crescendo best wel machtig. :punk:

Vorig jaar op marktrock was het ook een vette line-up, de eerste band (gentleman of veronica geloof ik) waren echte podiumbeesten. Die zangeres had een stem waar zelfs Army Lee U tegen zegt.

Ook een zalig concert dat ik ooit heb meegemaakt was toen ik supporter mocht zijn voor " Elien " in de zesde(?) aflevering van de Belgische X-factor. Handig als je je connecties hebt.
Wie goed gekeken had, had mij op tv gezien, maar denk maar niet dat het overduidelijk was; mijn papa en mijn klastitularis die ook keken hadden me niet gezien. :dontgeti:

Tankman
18 november 2009, 23:18
Die zangeres had een stem waar zelfs Amy Lee U tegen zegt.

Amy Lee zegt toch tegen vrijwel alle zangeressen U? Die kan voor geen meter zingen.:soinnocent:

Mathidal
18 november 2009, 23:30
Amy Lee zegt toch tegen vrijwel alle zangeressen U? Die kan voor geen meter zingen.:soinnocent:

Geen idee. Volgens Wikipedia is dat de zangeres van evanescence, die heeft naar het schijnt nog opera gedaan.

Ach, als ik een échte zanger(es) wil horen zoek ik wel ergens anders. :sssh:
Zoals bij disturbed. Voor die zanger heb ik respect. Die kan zowel clean als ruig zingen. :supercool:

Maar voorgenoemde zangeres van marktrock blies mij goed omver, ondanks het feit dat er bijna niemand stond en het 16.00 was. ;)

Pepe
18 november 2009, 23:50
Van lang geleden Joy Division, Pere Ubu en de Sex Pistols.
Van wat recenter Steve Earl in de voetbalkantine van WVHEDW en Jeff Buckley in de bovenzaal van Paradiso.

FruscianteFan
19 november 2009, 00:07
auw, auw, auw. Jeff Buckley. Daar had ik nu héél graag bij willen zijn...

Van Dattum
19 november 2009, 09:07
1988 Pink Floyd in de Kuip
1993 Brian May and Friends in Ahoy
2002 Toto in de HMH

En nog wel een paar......

Mufftin
19 november 2009, 10:42
2009 The subways in Tivoli
2008 Metallica op Pinkpop
2007 Lostprophets op Pinkpop

speedmusic
19 november 2009, 12:03
Ben ook op beide festivals geweest.Heb ook alle entreekaarten nog van vele andere hardrock/metal concerten vanaf 1987.Aardschokdag 1987 met al die gave bands koste toen 30 gulden = €14,50 whoehahaha !!Ook een goede herinnering aan King Diamond met ....Mercyful Fate als voorprogramma in 013 (toen Noorderligt) Tilburg. Met een backstage-pas naar Dynamo met Slayer en Venom als hoofdacts,gaaf,gaaf,gaaf.O ja,en wat ook een gaaf concert was is....... ach ze komen allemaal wel in aanmerking als ik er zo over begin terug te denken.Gave metal tijd die jaren '80 en '90.:blast:

Wat een prijzen inderdaad, de eerste dynamo's gratiess, en op een gegeven moment moest je een gulden of een rijksdaalder (weet het niet meer) in een grote emmer gooien.

De eerste keer dat bij DOA kaartjes in de voorverkoop kon bestellen waren wij ze vergeten met te nemen, dus 20 nieuwe kaarten gekocht, ik dacht fl.5,-- per kaartje. Dat doe je nu ook niet meer je gaat 150km terug om je kaartjes op te halen.

Ook als ik aan de bands op Dynamo Open Air denk, Biohazard van voor naar achter, Trouble (ik was wat stoned het waaide en de flarden geluid kwamen aangewaaid, paste uitstekend bij de muziek en mijn toestand)

Maar ook de DOA met Laaz Rocket en Exodus.
Eerst Laaz en ik dacht dit kan niet beter, wat een waanzinnig optreden hier kan Exodus niet overheen.
Toen kwam Exodus op het podium, awesome, brutal etc...

JelmerOnGuitar
19 november 2009, 12:31
Muse! Afgelopen zaterdag.

Fuhgawz
19 november 2009, 12:44
Van lang geleden Joy Division, Pere Ubu en de Sex Pistols.
Van wat recenter Steve Earl in de voetbalkantine van WVHEDW en Jeff Buckley in de bovenzaal van Paradiso.

Steve Earle in een voetbalkantine ja!? Vet! Ik ga vanavond toevallig naar Steve Earle in Eindhoven. Trouwens MAD respect dat je Joy Division hebt gezien!! En ook Pere Ubu en the Sex Pistols op hun hoogtepunt natuurlijk.

Mijn favoriete concert is Queens of the Stone Age in de 013, volgens mij alweer in 2002. Bruce Springsteen en the Mars Volta staan op nummers twee en drie.

ErikE
19 november 2009, 12:58
1994 (?) Biohazard, Klepperrock
1995 Type O Negative, Dog eat Dog, Bad Religion, Faith no more e.v.a., Pinkpop
1996 RATM, Fugees, Fun lovin' Criminals, Pennywise, Life of Agony, Sepultura e.v.a., Pinkpop
1998 Primus, NOFX, Smashing Pumpkins, Deftones eva. Pinkpop
1995 t/m 2002 Lowlands, beetje veel om op te noemen
2001 Tribute to Jimi Hendrix met o.a. Vai, Lukather, Eric Sardinas @ HMH
2004 Steve Vai + Metropool orkest, Paradiso (2x)
2006 Zappa plays Zappa, HMH
2008 Ween, Paradiso

En dan nog de twee reggaefestivals per jaar waar ik sinds 2000 heen ga... :cheerup:

the sure thing
19 november 2009, 22:38
1994 (?) Biohazard, Klepperrock
1995 Type O Negative, Dog eat Dog, Bad Religion, Faith no more e.v.a., Pinkpop
1996 RATM, Fugees, Fun lovin' Criminals, Pennywise, Life of Agony, Sepultura e.v.a., Pinkpop
1998 Primus, NOFX, Smashing Pumpkins, Deftones eva. Pinkpop
1995 t/m 2002 Lowlands, beetje veel om op te noemen
2001 Tribute to Jimi Hendrix met o.a. Vai, Lukather, Eric Sardinas @ HMH
2004 Steve Vai + Metropool orkest, Paradiso (2x)
2006 Zappa plays Zappa, HMH
2008 Ween, Paradiso

En dan nog de twee reggaefestivals per jaar waar ik sinds 2000 heen ga... :cheerup:Maar de vraag is: wat was je ALLER-ALLERBESTE concert!

ErikE
20 november 2009, 08:11
Pff, da's inderdaad een stuk lastiger...:makeup:

Dan maar Vai en het Metropoolorkest. Daar ook met Steve op de foto geweest en door te ouwehoeren met de guitar tech de repetitie de volgende dag mogen meemaken in Paradiso en aan vrijkaartjes voor die 2e avond gekomen... :ok:

Mathidal
20 november 2009, 17:12
Pff, da's inderdaad een stuk lastiger...:makeup:

Dan maar Vai en het Metropoolorkest. Daar ook met Steve op de foto geweest en door te ouwehoeren met de guitar tech de repetitie de volgende dag mogen meemaken in Paradiso en aan vrijkaartjes voor die 2e avond gekomen... :ok:

Watte? :o

Zijn er opmerkelijke dingen te vertellen over zijn repetities? :)

ErikE
20 november 2009, 18:30
Is al even geleden, maar kan me nog herinneren dat het erg kort en professioneel was. Orkest was een beetje aan het stemmen en partijen doornemen, toen kwam Steve op en speelden ze als ik het me goed herinner Lotus Feet en Liberty, en toen was het klaar. Steve kwam de zaal in, schudde wat handjes met de aanwezigen, zette wat handtekeningen en ging met wat mensen op de foto. Hele vriendelijke vent! :)

Rene88
20 november 2009, 20:32
Beste performance vond ik Metallica In Ahoy op 30 Maart 2009 echt gruwelijk. Zeker de intro met de lasershow was ongelooflijk.


Ik vond de kwaliteit toch wat tegenvallen van dat concert, ik had denk ik te hoge verwachtingen. De sfeer was wel errug goed daarentegen :) Lekker chaos na die strandballen, ze stonden voor onze neus met een man of 5 aan dat ding te trekken en 3 meter verderop staat gewoon een gast rustig met een bal boven zijn hoofd :D
edit: De lichtshow was inderdaad een van de beste die ik tot nu toe gezien heb, die vlammen waren wel verrekte heet zo dichtbij zeg :D

Van de week nog naar Deep Purple geweest, mooi concert, maar er ontbraken toch wat verwachte klassiekers. Triggerfinger in het voorprogramma, had er nog nooit van gehoord en ben nu spontaan fan, wat een heerlijk potje rock zetten die gasten neer zeg en hoe die drummert zit te rammen, geweldig :ok:

Beste concert vind ik nog The Black Crowes in mei, lekker sfeertje, lekkere muziek. Ze liepen ook gewoon het podium op, geen intro o.i.d. :seriousf: stelletje hippies :D

Tankman
20 november 2009, 23:35
Ik vond de kwaliteit toch wat tegenvallen van dat concert, ik had denk ik te hoge verwachtingen.

Had misschien ook een beetje te maken met waar je zat in het gebouw. Ik had helaas zitplaatsen, maar daarentegen uiteindelijk wel erg relaxte zitplaatsen. Kon echt alles zien en alles klonk geweldig van waar ik zat.

Van die vlammen heb je gelijk. Op de trap, richting mijn stoel lopend na een biertje te halen voelde ik die vlammen al.

Rene88
21 november 2009, 13:12
Had misschien ook een beetje te maken met waar je zat in het gebouw. Ik had helaas zitplaatsen, maar daarentegen uiteindelijk wel erg relaxte zitplaatsen. Kon echt alles zien en alles klonk geweldig van waar ik zat.

Van die vlammen heb je gelijk. Op de trap, richting mijn stoel lopend na een biertje te halen voelde ik die vlammen al.

Ik stond een meter of 2 van het podium :D

Het leuke is dat ik een geluidsopname van het hele concert heb, via via aangekomen, mist alleen 1 nummer. Goede kwaliteit opnames :D

HUESSEN
21 november 2009, 19:36
Het zijn meer de 1-daagse fests waar ik de goeie herinneringen aan heb maar als ik moet kiezen ga ik toch voor Metallica in het Gelredome in 2006, en Amon Amarth in de Patronaat begin dit jaar.

"METALLICA" ben er zelf niet bij geweest.Heb wel een dubbel cd van dit concert wat door Metallica is opgenomen.Je kon dit concert downloaden op de Metallica site.Als je deze cd beluistert op vol volume zit je er bijna echt bij.Zo gaaf klinkt het,kippevel !!(zonder "n" ben nog van de ouderwetsche spelling)Master of puppets compleet gespeeld zoals op cd,achteraf toch heel wat gemist.:ok:

Mathidal
21 november 2009, 22:16
Is al even geleden, maar kan me nog herinneren dat het erg kort en professioneel was. Orkest was een beetje aan het stemmen en partijen doornemen, toen kwam Steve op en speelden ze als ik het me goed herinner Lotus Feet en Liberty, en toen was het klaar. Steve kwam de zaal in, schudde wat handjes met de aanwezigen, zette wat handtekeningen en ging met wat mensen op de foto. Hele vriendelijke vent! :)

Ze kennen de partij uiteraard al. xD

Zou wel erg om anders op tournee te vertrekken. :)

FruscianteFan
21 november 2009, 22:17
"METALLICA" ben er zelf niet bij geweest.Heb wel een dubbel cd van dit concert wat door Metallica is opgenomen.Je kon dit concert downloaden op de Metallica site.Als je deze cd beluistert op vol volume zit je er bijna echt bij.Zo gaaf klinkt het,kippevel !!(zonder "n" ben nog van de ouderwetsche spelling)Master of puppets compleet gespeeld zoals op cd,achteraf toch heel wat gemist.:ok:
Met alle respect, als een concert op CD bijna net zo goed is als er zelf bij zijn, dan kan het imo nooit een écht goed concert zijn geweest.

HUESSEN
21 november 2009, 22:29
Met alle respect, als een concert op CD bijna net zo goed is als er zelf bij zijn, dan kan het imo nooit een écht goed concert zijn geweest.


Vage opmerking! Heb vele concerten meegemaakt (ook vele van Metallica vanaf 1987)en als ik dit zo vind weet ik wat ik zeg.En waarom zou het concert dan niet echt goed zijn geweest?Het is een lekkere pure zuiver ongemixte opname.Luister het eens en je weet wat ik bedoel.

FruscianteFan
21 november 2009, 22:34
Vage opmerking! Heb vele concerten meegemaakt en als ik dit zo vind weet ik wat ik zeg.En waarom zou het concert dan niet echt goed zijn geweest?Het is een lekkere pure zuiver ongemixte opname.Luister het eens en je weet wat ik bedoel.
Ik bedoel niet dat het concert niet goed was, maar dat je het gewoon echt niet kunt beoordelen als je het van CD hoort. Want ik meet de goedheid van een concert af en het gevoel dat ik krijg op het moment dat ik het meemaak. Als je er niet bij bent, maak je het niet direct mee, en kan ík dus niet beoordelen hoe goed het optreden was.

HUESSEN
21 november 2009, 22:45
Je kan toch horen dat het goed geweest is!Het is een ongemixte opname.Ben ook bij vele andere concerten geweest die op het moment dat je erbij bent gaaf waren,je gaat erin op.Maar later bij radio-uitzendingen(Vara's vuurwerk enzo)hartstikke vals en een rommeltje waren.Dus het kan ook andersom.Daarom beoordeel ik dit Metallica concert als super gaaf.Geen twijfel mogelijk.Nogmaals beluister het en overtuig jezelf.

FruscianteFan
21 november 2009, 22:53
Je kan toch horen dat het goed geweest is!
Misschien als je met 'goed' bedoelt dat het strak, zuiver, etc. was. Maar ik deel, heel simpel, je mening niet dat je goed kunt beoordelen hoe goed het was als je er niet bij was. That's it. Je kunt op opname een hoop terughoren en zien, maar niet hoe je het voelt als je er zelf bij was geweest. En dat is nu precies waarmee ik beoordeel hoe goed het was...

HUESSEN
21 november 2009, 22:59
Misschien als je met 'goed' bedoelt dat het strak, zuiver, etc. was. Maar ik deel, heel simpel, je mening niet dat je goed kunt beoordelen hoe goed het was als je er niet bij was. That's it. Je kunt op opname een hoop terughoren en zien, maar niet hoe je het voelt als je er zelf bij was geweest. En dat is nu precies waarmee ik beoordeel hoe goed het was...


Je loopt te "muggeziften".Je geeft met je quote oordeel op een klein gedeelte van mijn comentaar.Dit is niet relevant en laat ik jouw maar in die eigewijze waan.Einde discussie!

AoDf
23 november 2009, 15:19
Ik denk dat Machine Head in '97 in de Brabanthallen Den Bosch het bruutste/meest intense concert was waar ik geweest ben. Toen waren ze nog relatief onbekend met slechts hun eerste twee cd's uit. Ben ook erg gecharmeerd van de optredens van Joe Bonamassa die ik tot nu toe gezien heb, in Heerhugowaard en Utrecht.

Tankman
24 november 2009, 00:37
Je loopt te "muggeziften".Je geeft met je quote oordeel op een klein gedeelte van mijn comentaar.Dit is niet relevant en laat ik jouw maar in die eigewijze waan.Einde discussie!

+1 Ik was er wel bij in het Gelredome, en ik kan jouw mening onderbouwen met mijn ervaring. Het was echt een bruut concert en een eer om erbij te mogen zijn met de viering van 20 jaar Master of Puppets. Ik heb de opnames ook gehoord en iedere keer dat ik deze hoor of een filmpje zie van die avond, beleef ik het weer helemaal opnieuw.

Als onze vriend HUESSEN van een opname die hij thuis beluisterd dezelfde conclusie kan trekken als ik, die er was en het heeft ervaren, dan zegt dat IMHO genoeg over het concert. In 1 woord: GENIAAL!:rockon: