PDA

View Full Version : bestaan er twee traps distortion pedalen?



blimb
8 april 2003, 14:44
He hoi,

ik zat me af te vragen of er ook twee traps distortion pedalen bestaan.
Op zo''n manier dat je hem intrapt hij distort darna nog een keer intrapt en hij pnog meer distort en dan nog eens intrapt en dat hij dan uit is .. of iets dergelijks ..Dit lijkt me namelijk erg relaxed ..

Negative K3 fan
8 april 2003, 16:00
Visual Sound Jekyll and Hyde...

Is een voerdrive en distortion in 1, als je eerst de overdrive intrapt heb je milde gain, daarna flikker je de distortion eroverheen (superveel gain) en je kunt hem uitzetten...

je kunt ook de distortion mnog los gebruiken, dus het is meer een dubbel pedaal.

bunited
8 april 2003, 16:42
De Tech 21 Sansamp TRI AC heeft 3 verschillende knoppen waar je verschillende sounds (Marshall, Fender, Mesa Boogie) in kunt programmeren. En hij is ook bypass...

srv-man
8 april 2003, 23:42
H&K Tubefactor, Carl Martin Hot driveŽn boost

Quink
9 april 2003, 13:23
Boss DS-2 heeft ook twee distortion standen. Nadeel is alleen dat je een apart pedaal nodig hebt om van stand 1 naar 2 te schakelen

Slowhand41
9 april 2003, 13:49
Fulldrive2 van Fulltone

blimb
9 april 2003, 13:56
hmm er zijn er dus eigenlijk best veel. is er iemand met ervaring. Die me iets meer kan vertellen over welke goed/fijn/kut/duur/goedkoop enzo is

Mitch
9 april 2003, 17:21
Probeer nog iets verder te zoeken met woorden als "boost" of "overdrive", zijn pas al wat dingen over gezegd. Of op mijn naam, want ik heb zeer recent nog het verschil tussen de Jekyll en Hot Drive 'n Boost uitgelegd.

Heb je trouwens een buizenversterker of transistor/modelling ?

kokeleko
10 april 2003, 11:51
Ik heb nog een SD-2 liggen , een Boss Dual Overdrive , twee overdrives , crunch /lead/ bypass.

blimb
10 april 2003, 13:55
Op 2003-04-09 17:21, schreef Seymour Paul:
Probeer nog iets verder te zoeken met woorden als "boost" of "overdrive", zijn pas al wat dingen over gezegd. Of op mijn naam, want ik heb zeer recent nog het verschil tussen de Jekyll en Hot Drive 'n Boost uitgelegd.

Heb je trouwens een buizenversterker of transistor/modelling ?


ik heb een transistor versterkertje .. een crate nog wat .. soms gebruik ik mijn basversterker .. maar die is ook transistor

Mitch
10 april 2003, 21:32
Als je niet van plan bent binnenkort op buizen over te schakelen kun je het beste richting H& K Tube Factor of Visual Sound Jekyll & Hyde kijken. Zijn allebei goed en betaalbaar.

Ic3gl0vE
13 april 2003, 22:24
de tube factor is meer een booster... dan zou ik eerder voor de J&H gaan

Mitch
13 april 2003, 22:57
Hangt er vanaf hoe je 'm instelt. Maar voor de goede orde:

http://www.hughes-and-kettner.com/startseite/start.htm

Tube Man is wat ik eigenlijk bedoelde trouwens, maar het kan allebei :smile: