PDA

View Full Version : Mijn eerste gitaar.



almer
18 november 2009, 09:00
Gisteren heb ik dan toch maar een elektrische gitaar aangeschaft na enkele maanden akoestisch spelen ben ik toch direct verkocht aan het spelen.

Het is deze geworden:

http://www.almerrr.nl/strat/Fender-Stratocaster-Reissue-1957-MIM-001.jpg
http://www.almerrr.nl/strat/Fender-Stratocaster-Reissue-1957-MIM-008.jpg
http://www.almerrr.nl/strat/Fender-Stratocaster-Reissue-1957-MIM-030.jpg
http://www.almerrr.nl/strat/Fender-Stratocaster-Reissue-1957-MIM-015.jpg

Als versterker heb ik nu een line6 spider IV

Nu fatsoenlijk leren spelen.

Dommedik
18 november 2009, 09:09
Nice, meteen met een fender beginnen! Het echte werk haha;) EN die line 6 mag er ook zijn:ok:

Hiro
18 november 2009, 10:36
Mooi begin!
gefeliciteerd :cheerup:

Tankman
18 november 2009, 11:44
Niet verkeerd. Alleen een beetje jammer van de Line6. Je had beter een Peavey Vypyr kunnen nemen, zelfde principe, betere kwaliteit, betere service.

Nicks
18 november 2009, 11:55
Niet verkeerd. Alleen een beetje jammer van de Line6. Je had beter een Peavey Vypyr kunnen nemen, zelfde principe, betere kwaliteit, betere service.

Ik heb totaal geen ervaring met line 6 maar het valt me op dat eigenlijk op dit forum er altijd slecht over gesproken wordt, waar ligt dat aan? Tone-puristen of echt gewoon crap? Want als oefenversterker lijken mij die dingen ideaal, je kan een beetje ontdekken welke stijl je wilt spelen, wat voor geluid je fijn vindt etc.

Jasper.
18 november 2009, 11:57
Mooi gitaartje hoor! En ik denk dat je je met die line6 eerst ook wel uitstekend kan redden hoor :ok:

Tankman
18 november 2009, 12:00
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met tone en de duurzaamheid van zo'n ding.

Ik kan er gewoon geen knap geluid uit krijgen, wat ik ook probeer. Het klinkt allemaal zo digitaal. Wat duurzaamheid betreft, heb ik een aantal vrienden die Spiders, Pod's en toneports hebben, en die hebben niks anders dan klachten erover. De spider's gaan snel kapot. De software flipt of id. Ik weet niet zeker wat de diagnose steeds is, maar de helft van de functies deden het na minder dan een jaar niet op de spider. De inputs waren brak, dat soort dingetjes.

De pod heeft hetzelfde probleem. Gaan gewoon niet lang mee. Met de vypyr kan ik zelfs met de goedkoopste gitaren knap geluid produceren en die dingen zijn niet te slopen.

almer
18 november 2009, 12:00
Bedankt allemaal voor de reacties. De line6 is een 15w amp puur aangeschaft om even wat verschillende geluiden te kunnen testen. Wil me nog even goed gaan verdiepen in wat er allemaal te krijgen is. Vind de verschillende settings wel leuk om mee te spelen. Zie die Peavey Vypyr nu voor het eerst ziet er inderdaad ook wel goed uit.

MurphyFan
18 november 2009, 12:45
yes, yes! Je zit meteen goed voor een poosje goed met zo'n fender!
Proficiat, en veel plezier ermee!
PS: zo'n line 6 is imho best ok hoor, zeker voor je eerste jaartjes!
Daarna kan je nog altijd upgraden...

acousticmats
18 november 2009, 13:18
lekkere gitaar man
veel succes en plezier ermee ;D
:strat:

Noid
18 november 2009, 13:24
Ik heb totaal geen ervaring met line 6 maar het valt me op dat eigenlijk op dit forum er altijd slecht over gesproken wordt, waar ligt dat aan? Tone-puristen of echt gewoon crap? Want als oefenversterker lijken mij die dingen ideaal, je kan een beetje ontdekken welke stijl je wilt spelen, wat voor geluid je fijn vindt etc.
Off topc: Niet door mij hoor. Heb zelf een POD XT live, een variax gitaar en ook nog een klein spider ampje. De POD XT live is duurzaam en stagebestendig. Qua modelling vind ik dat de Vox tonelab (nog) betere geluiden heeft, maar die van line 6 meer dan acceptabel en het origineel goed benaderen. Toonpuristen hebben gelijk er zit een digitaal randje aan het geluid, maar dat valt weg in het totaalgeluid van de band. Daarnaast "voel" je een goede buizenbak, dat is met modelling niet zo. Een dikke buizenbak heb ik ook en krijgt de voorkeur als er vooral ge-rockt mag worden (en er niet teveel gezeult hoeft te worden: herniabak qua gewicht). Als het repetoire veelzijdiger is dan gebruik ik met veel plezier de POD. Ook voor opnames gebruik ik (alleen nog maar) de POD: geen gezeul met veel en zware spullen, maar gewoon een gitaar en een POD.

On topic: gefeliciteerd! Dat is inderdaad een geweldig mooie set om mee te beginnen. Wat is je favoriete muziekstijl?

DeadHerring
18 november 2009, 14:28
Ik heb twee goedkope versterkertjes gekocht toen ik begon (omdat ik er nog niks van kende, voor het goedkoopste gegaan, gelukkig). De ene was een Spider III 15W, de ander een Randall 15W... model IMAX of zo.

De Spider III is qua sound veel en veel beter. De clean is niet zo goed, maar de OD valt wel nog mee. Nog geen enkel probleem mee gehad, behalve het feit dat mijn headphone out geblokkeerd is door een stuk van m'n headphone plug die afbrak toen ik 'm eruit trok. Tja, dat was door de fucking kutheadphone (die trouwens duurder was dan m'n versterker, godbetert) en z'n slechte kwaliteit. Maar qua features is ie voor een beginner wel goed, zo leer je ook wat effecten kennen (hoewel ze echt op niks trekken, maar je leert ze toch kennen). Er is niks mis mee, maar hij lijkt niet zo stevig qua makelij, is wel een feit. Ik heb er nog altijd geen problemen mee gekend. Je merkt wel redelijk vlug de beperkingen van de amp, maar dat is evenwel zo met bvb Roland Cube of Vox VT. Als je hoog gaat, wordt ie stil. Da's wel kut voor leads te spelen.

De Randall 15W is het omgekeerde. Hij ziet er heel stevig uit, ik denk niet dat ie gemakkelijk kapot te krijgen is, hij is closed back en er zijn veel minder knopjes aan, en ze zijn goed beschermd door de cab. Dus heel stevig, je kan er wsch mee gooien zonder gevolg. Dit geeft evenwel als gevolg dat de speaker maar 'n kleintje is. Ik zou 'ns moeten kijken welke speakers ze hebben, maar ben jammer genoeg niet thuis hier. Je kan dat wel googlen denk ik.

Ook klinkt die Randall werkelijk nergens naar. De Gain klinkt als een langdurige eekhoornscheet, en de clean heeft geen enkele dynamiek. Hoog wil ie niet, laag is ie vreselijk, en beide E-snaren spelen op ongeveer de helft van het volume van de rest van de snaren.

Tja, onlangs toen ik m'n Epiphone LP terug kreeg 'ns een Epiphone Blues Custom 30 (prachtige amp trouwens) getest in de Guitar Shop. Dan kom je thuis en plug je 'm terug in die Spider III en dan moet je wel ff huilen om de sound. Tja.. dat is't leven.

Kortom; de Spider III is geen goeie amp. De Roland Cube is ook geen goeie amp. De Peavey VYPYR is ook geen goeie amp. Maar voor die prijs heb je alleen maar slechtere amps.

daghengst
18 november 2009, 14:29
Nice toy...

Have fun.

Thmz
18 november 2009, 14:32
Raar, ik heb gelezen van een reviewer dat de Line6 IV bij de beste modelling amps was dat hij getest had. De II hebben wij op de muziekschool en dat is idd een ramp. Maar dan spreken we nog over de II,en ondertussen over de IV.

Jasper.
18 november 2009, 14:47
Ook klinkt die Randall werkelijk nergens naar. De Gain klinkt als een langdurige eekhoornscheet, en de clean heeft geen enkele dynamiek.

:seriousf: Ik heb een nieuwe sig :P

Nicks
18 november 2009, 15:05
Kortom; de Spider III is geen goeie amp. De Roland Cube is ook geen goeie amp. De Peavey VYPYR is ook geen goeie amp. Maar voor die prijs heb je alleen maar slechtere amps.

Persoonlijk ben ik heel erg tevreden over mijn cube, de clean van de cube is echt heerlijk en de ingebouwde effecten zijn een goede introductie van de mogelijkheden. Goed, een echte buizenamp is misschien wat dynamischer maar dat hoor je toch niet meer terug zodra je in bandverband speelt.

almer
18 november 2009, 15:58
Ach gelukkig heb ik weinig tot geen vergelijkings materiaal dus voor mij als beginner is de line6 prima. Gelukkig ben ik wel zo realistisch dat ik geen top of the bill versterker verwacht voor dat geld. Eerst maar eens leren spelen dan verder met de techniek ik wou in ieder geval een fatsoenlijke gitaar om mee te starten.