PDA

View Full Version : Eerste elektrische gitaar, overdreven?



da Liks
18 november 2009, 00:10
Hallo, ik sta op het punt mijn 1e elektrische gitaar te kopen. Heb heel vroeger (toen ik 13 was) 2 jaar" op gitaarles gezeten" maar ben ermee gestopt toen ik fulltime ging sporten (nee niet de sportschool!). Het stelde destijds niet meer voor dan 1 keer per week een stukje leren tokkelen.
Nu heb ik onlangs, na 14 jaar niet gespeeld te hebben, een gitaar geleend en ben heerlijk aan het klooien. Ik vind het zo leuk dat ik de hobby wil oppakken en lekker covertjes spelen etc, maar ook wil ik stevig leren scheuren.
Nu ben ik vandaag bij Feedback in Rotterdam geweest (om de hoek dus very convenient) en heb daar een zooi gitaren uitgeprobeerd. Ik heb er 0 verstand van maar met spelen vallen mij wel degelijk verschillen op. zo heb ik een Squier uitgeprobeerd maar ook 3 Les Paul modellen, van Stag, Vintage en Epiphone. Wat mij opviel is dat de Epiphone DUIDELIJK het fijnst was voor mij, het best klonk en ik was er na 1 minuut helemaal verliefd op..
Maar is het niet licht overdreven om als 1e gitaar gelijk zo 1 aan te schaffen? er moet ook nog een versterker en snoeren etc bij natuurlijk..
Ik kan pas een 20tal accoorden spelen en daarmee een song begeleiden maar de Epiphone was zooo rockend..

Nou, graag hoor ik jullie gedachten over deze gitaar en een eventuele versterker keuze. Ook als men vindt dat het geen goede keus is hoor ik het graag.


:gitarist:

TimS
18 november 2009, 00:18
Nee joh, gewoon doen als je die gitaar lekker vindt spelen en je er het geld voor hebt. Een Epiphone is trouwens niet echt een gitaar waarvan mensen zullen zeggen "hij kan niet spelen maar hij heeft wel een Epiphone". Ik zou trouwens ook nog even een paar strats proberen en misschien een gretch uit dezelfde prijsklasse.

Brewskie
18 november 2009, 00:20
Nou, zo'n Epi Les Paul is toch niet zo overdreven ? Lijkt mij een prima gitaar om te kopen voor een starter. En 20 akkoorden heb ik ook nog niet onder de knie hoor. Met een stuk of 6 kom je ook al een heel eind. En ik heb dus ook een Epi LP gekocht, een paar maanden geleden.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=127340

macwilliams
18 november 2009, 06:18
Ik zou die maar kopen waar ik verliefd op was. Het is op dit forum heel normaal om met een grote boog om stagg heen te lopen. Ik heb zelf een stagg gehad en ben me toen vreselijk gaan lopen ergeren aan die verneukte cutaway. Eigenlijk lijkt het niet eens op een les Paul.

Twintig akoorden, ik wist niet eens dat er zoveel waren.

II
II
V
:D

da Liks
18 november 2009, 08:38
Ok, duidelijk uit de eerste 3 reacties al.. gewoon doen dus.
Brewskie: mooi ding hoor!

Hiro
18 november 2009, 10:38
Doen man, epiphones zijn goeie gitaren, en ik ben zelf ook begonnen met een les paul dus daar zul je echt geen spijt van krijgen.

Gewoon doen, en zorg ervoor dat je veel gaat oefenen, en heb er lol in dat is het belangrijkste in t begin.

En met 20 akoorden kom je een heel eind hoor sommige nummers hebben maar 2 of 3 akkoorden ;)

Nagramoth
18 november 2009, 11:17
Al zou je een Gretsch White Falcon kopen, dat maakt toch niet uit?
Skills zouden niets uit moeten maken voor je gitaarkeuze.

Ik ken ook genoeg mensen die een dikke Audi A6 besturen, maar die toch niet kunnen rijden...
(om maar even een vreemde analogie te spuien)

DeadHerring
18 november 2009, 11:30
M'n eerste was ook 'n Epi, en hoewel ik, nu ik 'n Gibson heb, heb gezien dat er een gigantisch verschil is tussen Epi en Gibson, vind ik die Epi ook gewoon nog altijd bangelijk. Heel bright, goeie leadgitaar en heel goed qua bespeelbaarheid. Klinkt iets meer als 'n Telecaster dan als 'n Les Paul eigenlijk, maar da's helemaal niet mis.

Wat je met alle gitaren hebt, is dat het qua kwaliteit soms hit/miss is, maar als je meteen verliefd was op die gitaar, dan kan het zeker geen kwaad. Feedback is wel dozenschuiverij heb ik gehoord van meerdere mensen (zelf geen ervaring mee, ik ben Belg, maar ik ken genoeg van Key Music en Piens om te weten dat grote winkels en ketens uitsluitend aan dozenschuiverij doen), dus misschien neem je best iemand mee die er veel van kent en laat die nog ff controleren. Maar met een Epi ben je alleszins goed hoor.

Over akkoorden, de meeste mensen kennen echt niet zoveel akkoorden hoor. Dat is ook helemaal niet nodig. De meeste bekende liedjes gaan ook vooral uit van Minors en Majors.. Alleen voor jazz heb je echt wel veel akkoordenkennis nodig. Toen ik een jaar gitaar speelde en vlot mijn pentatonics beheerste, heb ik mij eens verdiept in de theorie over akkoorden, en toen werd het al vlug duidelijk dat, zeker op elektrische gitaar met een beetje breakup, het helemaal overbodig is om grote, open akkoorden en volle barré-akkoorden te spelen. Ik speel nu m'n akkoorden op m'n eigen manier, daar ben ik tevreden mee. En al die gasten met hun ingewikkelde akkoordgrepen, wel daar heb ik geen boodschap aan. Ik speel hetzelfde met twee vingers, en het klinkt nog ruiger ook. Dat wil niet zeggen dat die grepen onbruikbaar zijn, vooral voor clean kan dat veel mooier klinken met een Twang, bijvoorbeeld sus4 akkoord en maj7 etc... Maar zet die grepen die je graag hoort dan op 'n blad en gebruik dat blad. Je kan zoveel als gitarist... Keith Richards bvb gebruikte een Open G tuning, tja, dan is het gemakkelijk om akkoorden te gaan spelen. Moet je wel je scales heel opnieuw gaan leren.

Let wel op dat ze je niet afzetten met die Epi. Toen ik de mijne kocht als beginnend gitarist, heb ik er veel te veel voor betaald. Zoek wat prijzen op online, en kijk dan nog 's of 'ie die prijs benadert.

Nicks
18 november 2009, 11:49
Keith Richards bvb gebruikte een Open G tuning, tja, dan is het gemakkelijk om akkoorden te gaan spelen. Moet je wel je scales heel opnieuw gaan leren.


En voor de echte vrekken onder ons hoef je dan nog maar 5 snaren te kopen ipv 6 ;)

acousticmats
18 november 2009, 13:14
als jij een gitaar zo lekker vindt dat je er na 1 minuut verliefd op bent moet je die gewoon kopen
als je een gitaar koopt die je bagger vindt, ga je nooit motivatie hebben om te spelen

veel succes en plezier ermee :D

TimS
18 november 2009, 13:25
Ben jij trouwens nou deze Da Liks?

http://www.motor-forum.nl/forum/user_profile/12877

da Liks
18 november 2009, 14:12
dat ben ik ja. laatste filmpje: http://movie.rwpstuntriding.com/RWP-If%20We%20Could%20Rule.wmv

dat motorrijden gaat natuurlijk heel veel tijd inzitten, maar nu het slechter weer is heb ik wat meer avonden wat tijd. En een van mijn teamgenoten is ook muzikant dus die heeft me aangestoken. Muziek maken is wel heel gaaf!

da Liks
18 november 2009, 14:20
de epi kost trouwens 380 euro.. iemand een suggestie voor een fijne (2ehands) versterker , rond de 20/30 watt waarmee ook een beetje te scheuren valt? en ff een noob vraag: het geluid dat je uit je versterker kunt krijgen valt dit nog aan te passen achteraf? voetpedaal is neem ik aan alleen om tussen 2 settings te wisselen?

Noid
18 november 2009, 14:44
Hee, ik kan me nog herinneren van het FZR forum dat je ooit begon op een FZR. Welkom hier.

M.b.t. die versterker: waarschijnlijk zullen de meesten je een Roland Cube aanraden en dat zijn inderdaad goede versterkers. Maar er zijn veel concurenten in die hoek die ook goed zijn (Vyper van Peavey, of Spider van Line6). Het voordeel van deze "modelling" versterkers is dat ze veel gangbare effecten aan boord hebben, zodat je niet ook nog meteen effectpedaaltjes hoeft te kopen.

Wat bedoel je met het achteraf aanpassen van het geluid uit een versterker? Vaak zijn de mogelijkheden beperkt: je kunt wel de speaker wisselen, en bij buizenversterkers buizen wisselen. Maar anders wordt het ingrijpend, dwz electrische componenten zoals weerstanden, condesatoren en trafo's vervangen. Hiervoor moet je wel weten wat je doet en is het vaak verstandiger om gewoon een andere versterker te kopen.

M.b.t. een pedaal. Dat is inderdaad vaak om te schakelen tussen kanalen, maar kan ook andere functies hebben, bijvoorbeeld inschakelen van reverb, of vibrato etc.

Jasper.
18 november 2009, 14:51
Wat voor budget heb je voor je versterker?
De versterkers die hierboven zijn aangeraden zijn idd leuke versterkertjes, ook de Vox valvetronix serie is erg leuk. Ik zou eens even wat proberen.

da Liks
18 november 2009, 15:20
ik zie al een line 6 spider nieuw voor 99,-..
of deze? http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/line-6/spider-iii-30
hoe is de kwalititeit van die dingen, en het geluid?

Jasper.
18 november 2009, 15:21
ik zie al een line 6 spider nieuw voor 99,-..
of deze? http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/line-6/spider-iii-30
hoe is de kwalititeit van die dingen, en het geluid?

Over de spider word niet zo veel goeds gezegd. Je kunt beter voor een Roland Cube, Vox Valvetronix, Peavey Vyper ofzo gaan. Die worden over het algemeen goed gewaardeert.

In een paar topics die nu gaande zijn wordt er ook over gesproken, het schijnt dat die line6 kwalitatief niet zo goed is.
Anders moet je even de zoekfunctie gebruiken, die doet het weer. Er is al een boel over deze versterkertjes geschreven.

LaurentB
18 november 2009, 15:23
Ik vind dat als jij dat verschil zo duidelijk merkt en je kunt het je gewoon veroorloven dat het dan alleszins verantwoord is om die uitgave te doen.
Juist omdat het je zo opvalt zou het onverstandig zijn iets minders te kopen, omdat je anders altijd 'die betere' in gedachten zult houden.

TimoSomers
18 november 2009, 15:51
Sowieso die Epiphone kopen, het geeft echt veel meer inspiratie en motivatie om te spelen op een goede gitaar, zeker als je er echt meteen verliefd op bent!

Over de versterker; Roland cube's zijn inderdaad erg lekker en veelzijdig, overigens ben ik het niet eens met de slechte woorden over line6: de spider versterkers KUNNEN echt vreselijk slecht klinken, maar ook echt heel goed, je moet er wel vrij veel tijd in steken om er een goede sound uit te halen, maar dat is ook het mooie, hij is echt enorm veelzijdig.
Ik zou gewoon een paar versterkers als die cubes, spiders, peavey etc testen (het fijnste is ook met je eigen gitaar of iig zelfde model).

Jay75
18 november 2009, 15:57
Dat je 'm niet meteen gekocht hebt hehe, maar ook mijn eerste fatsoenlijke eerste gitaar was een mooie sunburst EPI LP. Heel lang plezier van gehad!

Zou 'm nu nog gaan kopen....;)

macwilliams
18 november 2009, 16:28
dat ben ik ja. laatste filmpje: http://movie.rwpstuntriding.com/RWP-If%20We%20Could%20Rule.wmv

dat motorrijden gaat natuurlijk heel veel tijd inzitten, maar nu het slechter weer is heb ik wat meer avonden wat tijd. En een van mijn teamgenoten is ook muzikant dus die heeft me aangestoken. Muziek maken is wel heel gaaf!

En weer een gitaar spelende motor-forummer!
Ik dacht al dat ik die naam ergens van kende..

da Liks
18 november 2009, 18:35
Hey allemaal bedankt voor de input! de LP gaat em wel worden denk ik zo.. voor de versterker hou ik mn doppen open op marktplaats etc, en ga er dit weekend bij feedback wel weer een paar uitproberen.

Bluze
18 november 2009, 19:08
Ik zou wel een stoerdere gitaar kopen dan een LP model hoor.

Ferraririk
18 november 2009, 19:19
Ik zou wel een stoerdere gitaar kopen dan een LP model hoor.

er is niets stoerder dan een les paul behalve een afgetrapte strat

da Liks
18 november 2009, 19:48
Ik zou wel een stoerdere gitaar kopen dan een LP model hoor.

sorry, ik vind die gewoon echt te gek. Superultramegacoole uitstraling.. wie weet denk ik er over een jaar weer anders over, maar wie dan leeft die dan zorgt!

Robert.V
18 november 2009, 21:34
DA LIKS gespot dan maar he.

Robert.V op MF

:ok:

macwilliams
18 november 2009, 21:39
Goh jij ook al?

Robert.V
18 november 2009, 21:53
Goh jij ook al?

ha nog een!

nou ook gespot dan.:D

Midwolda
18 november 2009, 22:56
Ja zeg kom ik hier ook al die MF-ers tegen?!?
Moet ik nou een sticker op de achterkant van m'n gitaar plakken ofzo? Hè?!?

macwilliams
18 november 2009, 23:03
Zat jij daar ook dan ?

Welke Nick name heb je daar gebruikt?

Robert.V
18 november 2009, 23:05
Tijd voor: ''Het grote M-F topic'' ?

:cooler:

Mathidal
18 november 2009, 23:26
Ik heb meerdere opinies over dure gitaren om mee te starten, die volgens mij wel het vermelden waard zijn. :)

Als je begint met een goedkope gitaar, die toch voldoende klank heeft om lang plezier aan te hebben, zul je meer tevreden zijn als je een duurdere gitaar neemt en je gear upgrade. :D
WANT: je bent goedkoop gewend, niet goede kwaliteit.

Als je begint met een dure gitaar leg je enkel de lat voor jezelf hoger en zul je dieper in de zak moeten tasten om jezelf blij te houden. ;)

Volgens mij zijn de goede jaren van je gitaar er ook al een beetje af tegen dat je er goed in bent. :soinnocent:

Je duidt zelf aan dat je weinig speelt, maar je kies zelf natuurlijk. Welk model en welke prijsklasse is het feitelijk?

DeadHerring
19 november 2009, 09:17
Als versterker, kijk 's voor een goedkope tweedehands Marshall ValveState, rond de 100 euro. Klinkt beter dan zo'n kutcube, is dan nog'ns goedkoper ook, en kan je dan nog zeggen dat je'n marshall hebt ;)

Of je kan die in mijn sig kopen, nog goedkoper, een heel stevig gebouwd, maar ik moet je er wel bijzeggen dat ie echt wel heel erg slecht klinkt

Ha, ik ben echt wel niet de beste verkoper :-/

Hiro
19 november 2009, 09:34
klonmk die al zo slecht toen jem kocht? want er staat bij in nieuwstaat.

of ben je gewoon beter gewend?

G.G.
19 november 2009, 09:53
Da Liks, de Rotterdamse motormuis?

EDIT: Na het topic doorgelezen te hebben, ja dus. Tering, wat zitten hier veel (ex-) motorrijders.

humbucker
19 november 2009, 10:13
Volgens mij zijn de goede jaren van je gitaar er ook al een beetje af tegen dat je er goed in bent. :soinnocent:



:???: Dit slaat toch écht nergens op hoor...

da Liks
19 november 2009, 11:51
Je duidt zelf aan dat je weinig speelt, maar je kies zelf natuurlijk. Welk model en welke prijsklasse is het feitelijk?

speel nu eigenlijk elke dag, al is het maar even. zal in de zomer zeker niet zo zijn!
het gaat om de Epiphone Les Paul Standard HCS , 380 euro..


Joris nog altijd aan de knutsel? ik ga eens even jouw topics hier opzoeken. Zit toch ziek thuis:(

LaurentB
19 november 2009, 11:55
Volgens mij zijn de goede jaren van je gitaar er ook al een beetje af tegen dat je er goed in bent. :soinnocent:

Mijn eerste elektrische gitaar is een Ibanez Musician 550 uit 1984:

http://www.em11.nl/images/ibanez.jpg

...en die klinkt nog steeds als een klok en speelt nog steeds als boter.
Doordat ik toen die gitaar gekocht heb, heb ik zoveel gespeeld dat ik binnen een jaar dingen speelde waar ik eerder slechts van gedroomd had.

LaurentB
19 november 2009, 12:00
sorry, ik vind die gewoon echt te gek. Superultramegacoole uitstraling.. wie weet denk ik er over een jaar weer anders over, maar wie dan leeft die dan zorgt!

Nou ja, van oorsprong was de Les Paul toch bedoeld als een soort chic, compact jazzmodel waar men beschaafde liedjes op speelde. En de Stratocaster was bedoeld voor de brave countrymuzikant.

Maar dat neemt niet weg dat het gewoon een mooi model is.

da Liks
19 november 2009, 12:01
vet ding Laurent!!

Adro
19 november 2009, 13:18
speelcomfort en klank is erg belangrijk in mijn ogen, Epi's zijn niet de minste gitaren hoor, om er op te beginnen. je hebt veel kwaliteit voor die prijs... van gitaren van onder de 200,- gaan mij de tenen al krom staan. ik raad mensen die verder willen met spelen eigenlijk af om stagg's enz te kopen.
ik ben zelf over gegaan van Epi' naar Gibson, en mis soms m'n oude vertrouwde 'les paultje' toch wel eens... de eerste liefde blijft toch altijd in je hoofd zitten:makeup:

G.G.
19 november 2009, 13:27
Joris nog altijd aan de knutsel? ik ga eens even jouw topics hier opzoeken. Zit toch ziek thuis:(

Ja, heb alleen het polyesther en ABS van de motor verruild voor hout van gitaren.

da Liks
19 november 2009, 13:54
veul mooier! ik hoef tegenwoordig ook niet zo veel meer te knutselen, er is een hoop custom upgrades voor stunten te koop, en ik hoef niet meer altijd zo enorm op de centen te letten omdat er een hoop gesponsord wordt!

marter544
19 november 2009, 14:58
Ik zou wel een stoerdere gitaar kopen dan een LP model hoor.


:???: Tja, wat moet je daar nou op zeggen...
Trouwens, dat motor rijden, das net flatlanden zoals je dat met de fiets doet, maar dan met een motorblok onder je kont? Vette shit! Ik heb alleen één vraagje, waarom rijdt het gros van die stuntrijders op een buikschuiver? Een trialfiets lijkt me veel logischer.. Help je zo niet ook je hele ophanging om zeep of valt dat mee?

Epi LP's zijn trouwens echt wel prima gitaren. Helemaal om mee te beginnen, en wanneer je zo gek bent op dat ding zoals je zegt, zou je dom zijn wanneer je iets anders neemt..

FruscianteFan
19 november 2009, 15:11
Dat je 'm niet meteen gekocht hebt hehe, maar ook mijn eerste fatsoenlijke eerste gitaar was een mooie sunburst EPI LP. Heel lang plezier van gehad!

Zou 'm nu nog gaan kopen....;)
Ik snap wel dat je voor zoiets als je eerste gitaar eerst nog wat onderzoek doet voor je haar uiteindelijk koopt.

Verder kan ik alleen maar beamen wat reeds is gezegd: een Epiphone is niet een gitaar die 'te duur' of zelfs 'te goed' is voor een beginner - laat staan voor de iets gevorderde beginner, die je met 20 akkoorden wel bent ;)

Vuistregel is dat als jij een gitaar die je kunt betalen helemaal geweldig vindt, er niet veel is wat je tegen moet houden. Het werkt alleen maar motiverend, om elke keer weer op die prachtige gitaar te spelen!

Sinner1980
19 november 2009, 17:02
Epiphone overdreven? Nee,niet echt lijkt me. Ik raad ze eigenlijk vaak aan als beginnersgitaren...zo duur zijn ze ook niet plus het feit dat je in ieder geval geen brandhout koopt,doen dus!:rockon:

da Liks
19 november 2009, 17:35
ik heb m gekocht :lovelove:

met een Vox Valvetronix 15w erbij!

heb net de eerste klanker eruit gehaald, wat wreeeed!


en stunten juist op buikschuivers anders is het niet gaaf!

fahrzin
19 november 2009, 17:40
ik heb m gekocht :lovelove:

met een Vox Valvetronix 15w erbij!

heb net de eerste klanker eruit gehaald, wat wreeeed!


en stunten juist op buikschuivers anders is het niet gaaf!

ehh.........foto's? :crazyhappy:

FruscianteFan
19 november 2009, 17:42
Gefeliciteerd!

macwilliams
19 november 2009, 18:06
Gefeliciteerd:ok:

foto's plaatsen is verplicht hier!!!

da Liks
19 november 2009, 18:29
ff gewoon met een huistuinenkeukenfototoestelletje, mijn eerste strijdbijl:

http://i141.photobucket.com/albums/r60/daliks/IMG_2851.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r60/daliks/IMG_2852.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r60/daliks/IMG_2853.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r60/daliks/IMG_2854.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r60/daliks/IMG_2855.jpg

macwilliams
19 november 2009, 18:37
Dat is een mooi setje dat je je hebt aangeschaft.

Ik heb er twee in deze uitvoering gehad

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC07105.jpg

G.G.
19 november 2009, 18:47
Gefeliciteerd. Velen zijn er op mindere spullen gestart.

da Liks
19 november 2009, 18:49
thanks!

wow indrukwekkend stel gitaren!

Martijn-w
19 november 2009, 18:54
Mooi exemplaar heb je Liks.

macwilliams
19 november 2009, 19:00
Van deze gitaren heb ik enkel de BC rich nog, als het virus een keer toeslaat ben je verkocht. Op het moment is dit mijn collectie.

Epiphone sheraton uit 1994
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01789-1.jpg

Fender uit 2001

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01795.jpg

Epiphone uit 2004
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01711-1.jpg

Gibson LP uit 1993

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01715.jpg

Gibson Goldtop p90 uit 1988

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC08760.jpg

Gibson LP custom uit 1970

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC09031.jpg

En nog een paar die ik nog niet individueel heb gefotograveerd (geloof ik)

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01662.jpg

Die wijnrode is uit '93
de donkere uit 2008
de laatste rechts uit 2006

da Liks
19 november 2009, 19:05
echt heel mooi!

ik heb vandaag nog staan twijfelen tussen deze en een zwarte, ook heel classy. wie weet, als ik het allemaal doorzet komt er gewoon 1 bij. eerst maar eens oefenen en kijken hoe het bevalt en wat ik er verder mee doe!

Quicksilver
19 november 2009, 19:10
echt heel mooi!

ik heb vandaag nog staan twijfelen tussen deze en een zwarte, ook heel classy. wie weet, als ik het allemaal doorzet komt er gewoon 1 bij. eerst maar eens oefenen en kijken hoe het bevalt en wat ik er verder mee doe!

Zelf weten maar als het hetzelfde model is zou ik het gewoon niet doen.. Waarom 2 dezelfde maar alleen een andere kleur?

macwilliams
19 november 2009, 19:12
echt heel mooi!

ik heb vandaag nog staan twijfelen tussen deze en een zwarte, ook heel classy. wie weet, als ik het allemaal doorzet komt er gewoon 1 bij. eerst maar eens oefenen en kijken hoe het bevalt en wat ik er verder mee doe!

Dan zou ik voor een oudere epiphone gaan kun je mooi gaan aanklooien met nieuwe elementen en coilsplit en reverse phase enzo..
Dat is ook heel leuk en levert je een aantal leuke nieuwe geluiden op.

Noid
19 november 2009, 19:40
(? Hoe is dit topic ineens verandert in "MacW showt zijn collectie??? Die goldtop is zo ubervet fout, geweldig)

Hee Liks, congrats. Je laat er geen gras over groeien :) Wanneer is je eerste optreden?

Veel plezier met je nieuwe set. Waarom heb je deze amp gekozen (en nog een beetje korting gekregen bij Frietbak??)? En nu maar spelen spelen spelen.

macwilliams
19 november 2009, 19:55
(? Hoe is dit topic ineens verandert in "MacW showt zijn collectie??? Die goldtop is zo ubervet fout, geweldig)

Hee Liks, congrats. Je laat er geen gras over groeien :) Wanneer is je eerste optreden?

Veel plezier met je nieuwe set. Waarom heb je deze amp gekozen (en nog een beetje korting gekregen bij Frietbak??)? En nu maar spelen spelen spelen.
1: Ik ben een attentionwhore
2: Ik geef aan in hoeverre je kan ontsporen als je niet oplet
3: zie 1

begin nooit over mn GT:mmmm:

da Liks
19 november 2009, 19:56
(? Hoe is dit topic ineens verandert in "MacW showt zijn collectie??? Die goldtop is zo ubervet fout, geweldig)

Hee Liks, congrats. Je laat er geen gras over groeien :) Wanneer is je eerste optreden?

Veel plezier met je nieuwe set. Waarom heb je deze amp gekozen (en nog een beetje korting gekregen bij Frietbak??)? En nu maar spelen spelen spelen.

valvetronix is hier voorbijgekomen, werd daar ook aangeraden en heb gespeeld op een Vox, een ROland en een spider. was duidelijk voor mij!
geen korting gekregen wel een draagband. zag ik achteraf dat ze daar 0 euro voor rekenden ipv een tientje. Heb ook niet om korting gezaagd..

macwilliams
19 november 2009, 20:00
valvetronix is hier voorbijgekomen, werd daar ook aangeraden en heb gespeeld op een Vox, een ROland en een spider. was duidelijk voor mij!
geen korting gekregen wel een draagband. zag ik achteraf dat ze daar 0 euro voor rekenden ipv een tientje. Heb ook niet om korting gezaagd..

Ik vraag ook nooit korting, wel service!
Het maakt ook niet uit wat ik in "mijn" muziek zaak doe of vraag het mag altijd en ik voel mij er nooit teveel.

da Liks
19 november 2009, 22:15
hij speelt lekkeerrrrr! moet alleen nog wel even de instellingen van de amp doorkrijgen haha maar ik ben nooit zo van het boekje lezen.. moet ik dus WEL doen want nu doe ik maar wat:seriousf:

Mathidal
20 november 2009, 07:12
hij speelt lekkeerrrrr! moet alleen nog wel even de instellingen van de amp doorkrijgen haha maar ik ben nooit zo van het boekje lezen.. moet ik dus WEL doen want nu doe ik maar wat:seriousf:

Dan kun je best wel het verschil tussen gain, volume en EQ weten. :D

Vooral tussen die eerste twee worden veel vergissingen gemaakt, wat de optimale benutting niet altijd te goede komt. :)

DeadHerring
20 november 2009, 08:48
klonmk die al zo slecht toen jem kocht? want er staat bij in nieuwstaat.

of ben je gewoon beter gewend?

heb er bijna niet op gespeeld, ik had gewoon iets nodig om bij m'n vriendin ook te kunnen spelen en het moest zo goedkoop mogelijk zijn... Qua clean is ie nog te beluisteren, maar als je aan de gainknop draait kan je evengoed op't toilet gaan zitten.

da Liks
1 december 2009, 21:27
ik wil er een stemapparaatje bij kopen, wat is een beetje prettige voor niet te idioot veel geld? moet gewoon een simpele zijn..

richwoodplayer
1 december 2009, 21:41
deze heb ik, lekker simpel, niet duur, en werkt perfect!

http://mainmusic.nl/nl/product/4675/53/gitaar/gitaaraccessoires/stemapparaten_&_stemfluitjes/boston/gitaar_stemapparaat.html

da Liks
1 december 2009, 22:46
link werkt niet! maar is gelukt.. dat is dus al een prima dingetje?

Jasper.
1 december 2009, 22:55
Vet setje man!

@Mac: Die BC Rich is gaaf man!

da Liks
21 december 2009, 11:54
de Korg werkt inderdaad lekker.. ik moet zeggen dat het gitaar spelen enorm bevalt. speel bijna elke dag wel even, en vaak ook wel langer dan "even":sssh: vellen hangen aan mn vingers, maar goed..
spelen gaat al stukken vloeiender, ben ook kleine tussendoorloopjes aan het leren, en zou eigenlijk nu aan de toonladders moeten gaan. :gitarist: