PDA

View Full Version : Top tot 300 euro



Pé.
18 november 2009, 00:06
Heuj!

Ik ben op zoek naar een versterker voor mijn gepruttel op de gitaar. Ik ben een zuigend gitarist (eigenlijk helemaal geen gitarist, ik ben toetsenist :sssh:) die een beetje klooit op een LAG Jet Matt 200 met EMG HZ elementen, HSS config, en een London City tele (stock).

Ik speel op dit moment op een oude Pearl PB-7100, een transistor Bassman 135 kloon. Deze is best lekker, maar ik heb hem eigenlijk nodig voor toetsenwerk. Ik weet dat hij 2 kanaals is, maar zowel toetsen als gitaar klinken veruit het beste op het normal kanaal. Vandaar een nieuwe!

Ik gebruik op het moment een stel pedaaltjes: Een SD-1 (door mijzelf gemod om hem opener en bassiger te maken) voor het rustigere werk, een Carl Martin Crush Zone voor iets meer beuk, een Boss HM-3 voor standje metal, een Ibanez FL-9 en om het af te maken en EHX Holy Grail voor de galm. Ik heb nog een goede ouderwetse treblebooster liggen die versterkers lekker de oversturing in drukt..

Ik ben qua eisen niet echt een zeikerd. De enige eis die ik stel is dat ik hoe dan ook geen digitale meuk wil. Ik weet niet wat het is, maar ik kan niet omgaan met die zooi.. Ik heb al een Pocket Pod als koptelefoon versterker, verder wil ik gewoon analoog.. Daarnaast vind ik het ook gewoon leuker om met zo'n ding te klooien, geeft mij meer voldoening.
Des te goedkoper des te beter is in dit geval een regel, 300 euro max!
. Daarmee heb ik mijn budget al aardig opgerekt, ik wou eerst niet meer dan 200 euro uitgeven, maar dat werd wel lastig..
Transistor, hybride of full-tube doet me niet enorm veel, al heeft volbuizen natuurlijk wel mijn voorkeur. Ik ben iemand die snel tevreden is met geluid en zich vrijwel overal wel mee kan redden. Afgezien van digitaal dan :soinnocent:

Clean is absoluut niet belangrijk, die gebruik ik in principe niet. Zie pedalen voor de geluiden die ik zoek.. Ik speel ALTIJD vanuit drop D (enige wat ik op dit moment nog kan, ik ben ook alleen maar een aanvulling).

Ik speel over een oude FBT 15" speaker die echt geniaal klinkt voor gitaar! Lekkere volle klank, maar door de hoogmid peak prikt hij lekker door de mix..

De volgende modellen ben ik reeds tegengekomen:

- Oude London City bakken
- London City Bulldog
- London City Pershing
- Peavey Windsor (niet meer leverbaar bij thomann :()
- Crate V33H
- Epiphone Valve Senior
- Jet City 20H
- Laney LV300

Eventueel een zelfbouw kitje van een 18W'er, maar dan ben ik al 290 voor het pakket incl. verzending, maar excl. hout kwijt.. Dan ben ik dus meer dan 300 kwijt, en dat gaat me eigenlijk weer tegen m'n principe in.. Daarnaast kan die zeer waarschijnlijk het echt hevigere metal beuk niet echt aan..

Nieuw of tweedehands doet me eigenlijk niets, als het apparaat maar een beetje betrouwbaar is..

Oja: Gewicht is enigszins aan de orde! Ik ben herstellende van een herniaoperatie (afgelopen woensdag geopereerd) en had eigenlijk niet zin in nog een hernia..



Iemand aanbevelingen uit mijn lijstje of juist hele andere inbreng? Graag! Als het maar tot 300 eu is!


Bij voorbaat dank!:blast:

DeadHerring
18 november 2009, 09:00
Vox VT is een goeie modelling amp... full tube heb je niet veel in die prijsklasse die metal wil doen


Valve Senior gaat ook helemaal geen metalbak zijn hoor, die klinkt als een fender en hoewel ik daar ook heel wat gas voor had toen ik 'm nog niet gehoord had, vind ik 'm echt wel niet goed klinken, zeker op breakup is ie zwak, en hij kan ook geen P90's aan. Iedereen hier loopt hoog op met die Roland Cube, maar ik vind er niks aan hoor... Marshall Valvestate kan je ook goedkoop tweedehands vinden, een goeie honderd euro (niet MG, da's bagger)... VS zijn ook wel geen tube amps hoor.

Qua tube amp bevalt de Blackheart Little Giant je misschien, worth a try zou ik zeggen. Peavey heeft ook 'n kleine JSX variant, hoewel de naam me ff ontglipt... maar hoeveel ie juist kost, weet ik niet...

Tja, 't hangt een beetje af van je stijl...Vox AC4TV en zo liggen ook wel in je prijsklasse, maar waarschijnlijk niet je stijl.

EDIT: owja, als je al een cab hebt, de Blackstar HT5 is 299 voor de head nu. Misschien niet genoeg power, misschien net genoeg. Try it.

The Running Man
18 november 2009, 09:08
Je bent te laat voor de 100 watt Peavey Windsor heads bij Thomann (2,22 per Watt)
Bij Musikstore hebben ze af en toe ook leuke retouren

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Fame-VSH2-100-Head-/art-GIT0010476-000R

iWishmaster
18 november 2009, 09:23
Zoek naar oude budget buizenamps zou ik zeggen. London city, Musicman ... Ik heb zelf niet zoveel verstand van amps in die hoek. Kijk ook eens in het vintage versterker tips topic. Staat oa deze: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=116557

Net boven je budget, maar voor 130W volledig buizen een prikkie.

Riky
18 november 2009, 11:40
even doorsparen en een peavey valveking head kopen.
Dikke amp met dikke scheur voor niet veel geld.

Of misschien ergens een 2ehands op de kop tikken?

Pé.
18 november 2009, 12:32
Dus een London City Bulldog is dan niets? Die epiphone stond er ook meer tussen omdat hij binnen de prijsklasse viel ;)

Ik haal op het moment m'n metalgeluid dus uit een HM-3 (vroege voorloper dan de ML-2) en dat geluid bevalt me wel. Het is wat tweaken enzo voordat je een beetje een lekker geluid krijgt, maar dat vind ik wel leuk..

De Marshall valvestate doet me niet zo heel veel, heb een VS100R en een VS265 uit kunnen proberen en over beide was ik niet echt te spreken.

@DeadHerring: Dat is m'n punt net: Het hoeft geen full tube te zijn, mag ook transistor, als het maar klinkt.. Zolang het maar geen digitale apparatuur is, op de Yamaha DG serie na, heeft dat toch gewoon geen mojo..

Hoe zit het met die transistorbakken als de Laney LV300 en LC Pershing?


Ik was nog 1 ding vergeten te zeggen: Hij moet geschikt zijn qua volume om met de band mee te doen! Die kleine 4-5 Watters vallen per definitie al af.. Ik heb tijden geleden een Harley Benton GA5H gekocht incl. het zwarte cabinet (die mooie gele hadden ze toen even niet :() en deze is no way luid genoeg om met de band mee te komen.. Zelfs op vol volume en boosters er voor komt hij totaal niet door de mix..

En dit bedoel ik absoluut niet lullig: Maar 300 euro is echt het maximum! Ik ga niet doorsparen (dan kan ik blijven sparen tot ik een ons weeg), ik vind dat 300 eu voor een top voldoende is. Er is ook wel het een en ander voor te krijgen volgens mij...


Edit: Ik zie dat de Bugera V55HD ook binnen m'n budget valt! Hoe is die qua pedaaltjes slikken?

Trecion
18 november 2009, 13:05
is dit niks?

http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/crate/gt-1200---g-412-sl

ik ben hier zelf ook naar aan het kijke. voor dat geld kan het bijna niet mis gaan.

arcane
18 november 2009, 13:15
Dus een London City Bulldog is dan niets? Die epiphone stond er ook meer tussen omdat hij binnen de prijsklasse viel ;)

Ik haal op het moment m'n metalgeluid dus uit een HM-3 (vroege voorloper dan de ML-2) en dat geluid bevalt me wel. Het is wat tweaken enzo voordat je een beetje een lekker geluid krijgt, maar dat vind ik wel leuk..

De Marshall valvestate doet me niet zo heel veel, heb een VS100R en een VS265 uit kunnen proberen en over beide was ik niet echt te spreken.

@DeadHerring: Dat is m'n punt net: Het hoeft geen full tube te zijn, mag ook transistor, als het maar klinkt.. Zolang het maar geen digitale apparatuur is, op de Yamaha DG serie na, heeft dat toch gewoon geen mojo..

Hoe zit het met die transistorbakken als de Laney LV300 en LC Pershing?


Ik was nog 1 ding vergeten te zeggen: Hij moet geschikt zijn qua volume om met de band mee te doen! Die kleine 4-5 Watters vallen per definitie al af.. Ik heb tijden geleden een Harley Benton GA5H gekocht incl. het zwarte cabinet (die mooie gele hadden ze toen even niet :() en deze is no way luid genoeg om met de band mee te komen.. Zelfs op vol volume en boosters er voor komt hij totaal niet door de mix..

En dit bedoel ik absoluut niet lullig: Maar 300 euro is echt het maximum! Ik ga niet doorsparen (dan kan ik blijven sparen tot ik een ons weeg), ik vind dat 300 eu voor een top voldoende is. Er is ook wel het een en ander voor te krijgen volgens mij...


Edit: Ik zie dat de Bugera V55HD ook binnen m'n budget valt! Hoe is die qua pedaaltjes slikken?


Ik raad juist de Bulldog aan. Prima amp, marshall voicing.

Pé.
18 november 2009, 15:03
Hmm ligt dat aan mij of kan ik op het forum niets vinden over de Jet City 20H? Is het nog een nieuw model? Of..?

up-guitarman
18 november 2009, 15:06
Ik speel op dit moment op een oude Pearl PB-7100, een transistor Bassman 135 kloon. Deze is best lekker, maar ik heb hem eigenlijk nodig voor toetsenwerk. Ik weet dat hij 2 kanaals is, maar zowel toetsen als gitaar klinken veruit het beste op het normal kanaal. Vandaar een nieuwe!

En waarom geen A/B switch dan ??? 2 inputs: 1 voor gitaar, 1 voor keys. En dan 1 out naar de amp...

marc_o
18 november 2009, 15:16
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht, je schrijft dat je tevreden bent en niet nog een hernia wil hebben. Een A/B box moet al erg flink zijn wil ie boven de 500 gram uitkomen.

Mukkez
18 november 2009, 16:00
Hmm ligt dat aan mij of kan ik op het forum niets vinden over de Jet City 20H? Is het nog een nieuw model? Of..?

Klopt, net uitgekomen (net.. ach niet zo lang geleden iig). Heb zelf ook al wat research gedaan want het leek me geen onaardig apparaat voor maar 295 bucks. Btw, schijnt door Soldano gemaakt te zijn (in China, dat dan weer wel). Misschien is er een ander forumlid die je meer over dit versterkertje kan vertellen, want ik niet. ;)

Pé.
18 november 2009, 16:03
Nee om 2 redenen: Ik speel ten eerste met toetsen over een EVM 15L, terwijl gitaar veel lekkerder klinkt over die FBT. Ten tweede heb ik compleet verschillende EQ instellingen tussen de gitaar en de toetsen.

Daarnaast wil ik gewoon weer iets nieuws! :cheerup:

kalmah
18 november 2009, 16:05
Voor een heel ietsie pietsie meer heb je n Fame buizenbak.

Heb 'm zelf ook en kan 'm je zeer aanbevelen. Lekker simpel, goede overdrive, gaat snoeihard en tot nu toe (heb 'm nu 1.5 jaar geloof ik?) erg betrouwbaar..

Iedereen die er een heeft is er erg te spreken over.

Nadeel is alleen dat als je 'm wilt testen je eerst naar Keulen moet!

arcane
18 november 2009, 16:17
Voor een heel ietsie pietsie meer heb je n Fame buizenbak.

Heb 'm zelf ook en kan 'm je zeer aanbevelen. Lekker simpel, goede overdrive, gaat snoeihard en tot nu toe (heb 'm nu 1.5 jaar geloof ik?) erg betrouwbaar..

Iedereen die er een heeft is er erg te spreken over.

Nadeel is alleen dat als je 'm wilt testen je eerst naar Keulen moet!

Jij hebt toch ook een VSH2-100?

dat is nl. dezelfde versterker als de London city bulldog.

ik heb zelf ook de vsh2-100, en ben er ook echt super tevreden over.

kalmah
18 november 2009, 16:44
Klopt, klopt en klopt;)

Pé.
18 november 2009, 17:59
Voor een heel ietsie pietsie meer heb je n Fame buizenbak. Welk model is dat dan en wat is ietsie pietsie? Ik heb expres zo'n strak maximum opgelegd, anders blijf ik bezig..

Ik wil dus een versterker tot 300 euro. Als dat dan 310 euro wordt vanwege verzending is tot daar aan toe, maar 310 en dan nog verzending vind ik bijvoorbeeld al te veel. 300 = 300.

Ik zelf op het moment erg te gassen op die Jet City 20H, vanwege de lekkere grom die er in zit! Het enige waar ik gewoon over in zit is dat ik het volume niet kan checken tegenover de rest van de band.. Mesa Studio van 22W gaan voor mij gevoel bijvoorbeeld veel harder dan een Harley Benton 15W-er... En ja ik heb ze allebei persoonlijk ondervonden ;)

classicrooock
18 november 2009, 18:11
mesa triple rectifier?

hehe
mss door sparen voor 2dehands 50/50?

arcane
18 november 2009, 18:19
Welk model is dat dan en wat is ietsie pietsie? Ik heb expres zo'n strak maximum opgelegd, anders blijf ik bezig..

Ik wil dus een versterker tot 300 euro. Als dat dan 310 euro wordt vanwege verzending is tot daar aan toe, maar 310 en dan nog verzending vind ik bijvoorbeeld al te veel. 300 = 300.

Ik zelf op het moment erg te gassen op die Jet City 20H, vanwege de lekkere grom die er in zit! Het enige waar ik gewoon over in zit is dat ik het volume niet kan checken tegenover de rest van de band.. Mesa Studio van 22W gaan voor mij gevoel bijvoorbeeld veel harder dan een Harley Benton 15W-er... En ja ik heb ze allebei persoonlijk ondervonden ;)

De fame vsh2-100 wordt niet meer gemaakt, en is ook niet meer verkrijgbaar bij de musicstore. Maar zoals ik al zei, dat is dus dezelfde amp als de london city bulldog. Prijs zit zo rond de 300 - 350 euro.

DeiDRagonas
18 november 2009, 18:23
Pe, ik heb je hele topic nog niet doorgelezen, maar dat ga ik zeker later ff doen... Dan ga ik ook nog wel ff nadenken en meer zinnige dingen postten. Maar voor nu: Marshall AVT50x kopen?? ;)

Ik zie je leuter dude!


:punk:

JeroenSchaaf
18 november 2009, 18:42
Direct doen Pe!

Marshall Rawk's ;)

Die Jet City lijkt me grappig, als ik jou was zou ik die bestellen en mocht het tegen vallen ( 30 dagen niet goed geld terug )

Want ik denk niet dat je die Jet City hier ergens gaat vinden in Nederland, en mocht je hem al vinden dan zit je toch met reiskosten.

Of misschien een oude London City bak? ik weet er nog wel een te staan.

sjaak1990
18 november 2009, 18:46
is dit niks?

http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/crate/gt-1200---g-412-sl

ik ben hier zelf ook naar aan het kijke. voor dat geld kan het bijna niet mis gaan.

Voor dat geld kan je beter een combo kopen, 4 prut speakers heb je ook niks aan..

JeroenSchaaf
18 november 2009, 18:49
Plus dat Pe geen cabinet zoekt! maar een head ;)

Lees de begin post even door.

Trecion
18 november 2009, 19:16
hehe dan gooi je de cab weg of verpats je die ofzo heb je nog altijd een head over voor maar 250 euro.

JeroenSchaaf
18 november 2009, 19:18
Ja.. dat kan ook! :D

Maar denk niet dat de TS er op zit te wachten.

Pe misschien binnenkort eens een dagje Duitsland doen?

Pé.
18 november 2009, 19:33
Lol.. cabinet weg doen, ech nie!

Mijn oog is op het moment toch echt gevallen op die Jet City, al heeft die geen effectloop waardoor de flanger wel lastig wordt..

Maar mogelijk dat daar nog weer een oplossing voor te vinden is!


Gaat sowieso nog even duren, ik heb pas aan het eind van de maand weer centen om uit te geven! In de tussentijd ga ik wel door blijven zoeken, een LC Bulldog lijkt me ook nog steeds erg prettig, en die worden af en toe rond de 250-300 euro aangeboden..


Als iemand nou ineens een radicaal voorstel heeft, tips mogen altijd!:cheerup:

Justinschut
18 november 2009, 19:37
Ik heb nog een 150 watt Randall G3 hybrid (de limited camo versie) die ik misschien wel weg wil doen.. maar die weegt wel aardig wat.

Trecion
18 november 2009, 19:44
Pe ik bedoel dan de cabinet weg doen die bij die set zit :P is namelijk Head + 4x12

JeroenSchaaf
18 november 2009, 21:42
Ik denk dat de 4x12 een beetje te zwaar is voor Pe zijn rug! ivm hernia :)

Ik ben zelf ook wel benieuwd naar die Jet City!

Jimwoud
18 november 2009, 23:24
Die Jet City is zeker vet. Die wil ik wel een keer horen. Heb net een nieuwe versterker(bouwpakket) gekocht, maar als ik dit eerder had gezien zou ik er nog eens over nadenken.

Pé.
18 november 2009, 23:36
Musik Produktiv heeft hem ook.. Misschien toch eerst slim om daar even heen te gaan om hem uit te proberen, als hij niet bevalt moet hij terug naar Thomann oid en dat kost ook weer centen.. Kan zo niet vinden hoeveel precies, maar ik had al ergens een bedrag van rond de 70 euro gelezen. Voor dat geld kan ik in m'n 1tje al op en neer rijden. En al helemaal als dat gedeeld wordt met iemand (Joene? Roy?) anders die meegaat mee gaat voor een dagje Duitsland!


Gaat sowieso nog wel even duren dus, niet alleen krijg ik pas geld aan het eind van de maand, ik moet eerst nog 5 en een halve week revalideren van m'n operatie... Maar heb d'r al wel zin in om die kant op te gaan!:cheerup:

Riky
18 november 2009, 23:42
volgens mij is het bij thomann binnen 30 dagen gratis terug verzenden... Of is dat alleen als hij een mankement heeft?

Pé.
19 november 2009, 00:04
Voor zover ik kan vinden is het alleen gratis om in Duitsland binnen 30 dagen het apparaat te retouneren... Ik kan geen prijzen vinden van het buitenland, maar kan altijd even mailen.

Pé.
22 november 2009, 00:16
Had even met Thomann gemaild, zij vertelden mij dat het 9 euro voor een klein object is en tot 30 euro voor een groot object om te retourneren!

Waarschijnlijk ga ik begin volgend jaar naar Musik Produktiv om die Jet City 20H uit te proberen en als hij bevalt neem ik hem direct mee! Lijkt vooralsnog de mooiste optie, heerlijke grom voor een betaalbare prijs!

Pé.
27 november 2009, 17:38
Whooohooo!!!:cheerup::cheerup::cheerup:

Ik werd vanochtend gemailed door de Nederlandse medewerker van Thomann over het feit dat er wederom een paar mensen hun Peavey Windsor Head hadden gecanceld waardoor er weer een paar vrij kwamen!

Ik had eerst via internet besteld, maar vertrouwde het toch niet helemaal... Wat als er toch andere mensen ook die head bestelden en boven me op de orderlijst stonden?

Dus gebelt, en na 5 of 6 keer proberen kreeg ik hem aan de lijn. Uitgelegd van hoe en wat, hij vertelde me dat er nog 1 vrij was. Die heeft hij nou aan mij toegewezen! De laatste! :D Morgen geld overmaken, dan heb ik hem hopelijk in de loop van de volgende week!

Klasse service van Thomann!:cheerup:

Il_Falco
15 februari 2010, 14:59
Heb je dan die windsor ontvangen?

(sorry voor de bump!)

mrweird
15 februari 2010, 15:08
Jij hebt toch ook een VSH2-100?

dat is nl. dezelfde versterker als de London city bulldog.

ik heb zelf ook de vsh2-100, en ben er ook echt super tevreden over.

Idem.. En aangezien ik het 1 na laatste exemplaar uit de winkel heb was die zelfs onder de 300! Slechts 1 eurootje welliswaar maar toch..

Pé.
17 februari 2010, 23:02
Heb je dan die windsor ontvangen?

(sorry voor de bump!) Jups, hij staat hier nou sinds begin december en bevalt prima! Niet te veel van het clean verwachten, het cleane wat je er uit haalt klinkt vrij plat en droog. Maar die drive! Echt een lekkere losse Marshall grom en in combinatie met de Mesa Nomad 45 van de andere gitarist van de band is het een goede aanvulling! Slagjes die we gelijk spelen versterken elkaar goed en wanneer we allebei iets anders spelen kun je nog steeds goed beide gitaren van elkaar onderscheiden zonder dat het teringhard moet. Afgezien van het feit dat hij niet meer leverbaar is, is het een dikke vette aanrader! Mocht je hem dus tegenkomen op de tweedehands markt, zeker een tip!

JeroenSchaaf
17 februari 2010, 23:06
Ja klinkt goed die bak ( voor lekkere Marshall grom ) Gooi er een tubescreamer voor om het allemaal wat strakker te maken en je hebt echt een instant rockbak!

Mooi ding voor dat geld!