PDA

View Full Version : ja nu ben ik helemaal in de war



jules
8 april 2003, 15:44
ja wat is het nou als ik tegen de klok in draai dus naar links gaat de hals krommer staan en als ik met de klok mee draai dan word de hals toch rechter of niet ???

Dude
8 april 2003, 15:48
mee is krommer tegen is rechter

Electrical Storm
8 april 2003, 15:52
behalve op het zuidelijk halfrond

jules
8 april 2003, 15:52
zeker weten ? want ik heb een beetje last
dat de snaren bovenaan de hals af en toe tegen de frets aan buzzen moet ik hem dan krommer zetten en dus een kwartslagje naar rechts draaien.

Chris Wolstenholme
8 april 2003, 15:54
zelfde kant op als de draaipen in de kop zit? ( je weet wel, plek waar je ding inzet, boven ipv onder )

jules
8 april 2003, 15:57
ja ik heb een epiphone les paul en als ik de hals dus holler wil hebben moet ik naar rechts draaien

jules
8 april 2003, 16:02
dan staat het dus net verkeerd om in dit artikel
http://home.wanadoo.nl/marjolein.g/artikels/actionentrussrod_1.jpg

jules
8 april 2003, 16:08
en hier dus ook
http://home.wanadoo.nl/marjolein.g/artikels/snaarhoogteenhals_2.jpg
hier zeggen ze dat als je de halspen aandraait de hals minder hol word en als ik de halspen naar links draai de hals holler word

moretel
8 april 2003, 16:45
Bij mij werkt het zo, en ik ben nog geen exemplaar tegengekomen waarbij het andersom was.
Ik heb altijd het laatste artikel aangehouden en zie nu ook dat er bij het andere artikel het tegenovergestelde staat.

Dus alle kanten is goed , belangrijkste is om te zien wat er gebeurt. Maar ik zal er nogeens wat op naslaan op dat gebied.
Hoe verwarrend kan iets zijn.
En uiteindelijk heeft iedereen gelijk :smile:

moretel
8 april 2003, 18:48
Op 2003-04-08 15:02, schreef jules:
dan staat het dus net verkeerd om in dit artikel
http://home.wanadoo.nl/marjolein.g/artikels/actionentrussrod_1.jpg


deze man was ook in de war en heeft het fout,
zal het verwijderen.

JackDanielz
8 april 2003, 19:44
he he ze zijn wakker geworden :smile:
krommer naar rechts draaien

jules
8 april 2003, 20:34
niet dus holler is naar links
volgens het juiste artikel

JackDanielz
9 april 2003, 00:21
succes!!

greetzz jack

Marc Oblivian
9 april 2003, 09:07
Ezelsbruggetje: Turn to the RIGHT: je hals wordt RECHT.
Jules: is het overigens niet je topkammetje dat aangepast moet worden? Kan wel eens zo zijn, vooral als je fretbuzz aan het einde van de hals hebt (was toch zo bij jou?)

jules
9 april 2003, 09:46
mijn topkammetje tja mijn gitaar is nog geen twee weken oud dus dat lijkt me sterk. ik heb het dus geprobeerd de halspen stond heel er los naarmate ik hem strakker draaide werd de buzz erger en de hals rechter dus naar links werd de hals holler. maar ik had mijn action ook echt iets te laag staan dus die heb ik iets hoger moeten zetten

staartmans
9 april 2003, 11:26
Op 2003-04-09 08:46, schreef jules:
mijn topkammetje tja mijn gitaar is nog geen twee weken oud dus dat lijkt me sterk. ik heb het dus geprobeerd de halspen stond heel er los naarmate ik hem strakker draaide werd de buzz erger en de hals rechter dus naar links werd de hals holler. maar ik had mijn action ook echt iets te laag staan dus die heb ik iets hoger moeten zetten


Nah, ik heb het dus ook gehad met een gitaar van een paar weken oud dat de kammen vervangen moesten worden/ingeveild etc. Ik had 'm net lekker afgesteld waardoor de kam er geen zin meer in had. Toch ff checken voordat je aan de hals gaat rukken.

Succes en greetz, Martino!