PDA

View Full Version : mesa boogie ->duur



Pee
26 december 2001, 17:17
waarom is mesa duur? door de buizen? betaal je voor de naam? ...?

Outshine
26 december 2001, 17:49
Omdat t gewoon ongelofelijk lekkere versterkers zijn....:grin:

Noctiis
26 december 2001, 19:18
I must second that, eens een Triple Rectifier bespeeld, en je wilt niet meer anders

anoniem
27 december 2001, 01:23
Ik heb een Dual Rectifier Solo Head en ik wil toch echt een Bogner!

Geert

anoniem
27 december 2001, 01:27
Oh ja en Mesa's zijn duur omdat Mesa de prijzen zelf hooghoudt in Amerika. Wanneer een dealer ze voor goedkoper verkoopt dan levert Mesa ze geen versterkers meer. In Nederland zal dat iets anders gaan maar hier moeten ze wel geimporteerd worden wat ook aardig wat kost en daarnaast zijn het niet echt slechte versterkers.

Geert

Nocki
28 december 2001, 16:52
als je een mesa laat vallen tijdens het spelen blijft tie het doen. als een adere amp denkt dat tie valt valt ie in coma...

ajuus.
Nocki
<><

The Gibsonman
10 oktober 2002, 18:44
Mesa rules

BLOK182
10 oktober 2002, 19:38
I agree. Ze zijn gewoon zo duur omdat het EN een duur merk is EN dan moeten ze ook nog eens verscheept en ingevoerd worden, en dat kost ook een smak geld.

signsofzodiac
10 oktober 2002, 22:58
Koop een Engl! Het bewijs dat het stukken goedkoper kan, zelfs als er invoerrechten op zouden zitten (die er gelukkig niet op zitten :smile: ). En ze klinken waanzinnig (persoonlijk: beter)

The Gibsonman
11 oktober 2002, 21:24
daar ben ik het niet mee eens.
een mesa is veel veelzijdiger naar mijn mening.
er zijn zwaar overstuurde geluiden maar ook dikke jazz uit te halen

BLOK182
11 oktober 2002, 21:49
tis gewoon een kwestie van smaak. Engl is zeker niet slecht, maar ik heb voor Mesa gekozen, maja, das een kwestie van smaak. Heb alleen een hekel aan mensen die beginnen zo van "mesa is veeeeeel te duur, dat en dat is veeeel beter en 10x zo goedkoop"
Rond een bepaalde prijs heb je geen beter/slechter meer, maar toon.

RadiuS
12 oktober 2002, 17:23
en hoe verhoudt Koch zich hiertoe? mn gitaarleraar zei eens dat voor een redelijke prijs Koch het dichtste bij de kwaliteit van boogies komt. wat vinden jullie?

BLOK182
12 oktober 2002, 17:39
Tja tis net wat je smaak is. Maar maandag krjig ik mun Boogie weer terug en kan ik ze toch wel een beetje vergelijken, heb nu 8 weken op een Twintone gespeeld.

signsofzodiac
12 oktober 2002, 20:22
'k Vind Koch volslagen iets anders dan Boogie, persoonlijk. Maar wel goed! Ontiegelijk agressief scheurkanaal (op de powertone in elk geval) dat erg strak blijft, en mooi clean.

Casey
12 oktober 2002, 21:07
Mocht je die Twintone toch lekkerder vinden dan ruk je gewoon weer effe wat draden los uit die Nomad en anders leg je die 950 Eurotjes erbij .
't is wel zielig om die Koch weer terug te brengen , dat beessie is nou al helemaal aan je gewend !
:grin:

BLOK182
12 oktober 2002, 22:17
Maar ik heb het niezo op hem, zal wel aan die V30 liggen, heb al eens vaker gehoord dat het niezo'n geweldige speaker is.

Casey
13 oktober 2002, 00:59
Die V30 speaker gaat sneller vervormen op hoog volume en dan gaat ie als een drol klinken en zoals je in die andere topic misschien al hebt gelezen heeft ie ook een minder breed spectrum zodat je wat hoog en vooral veel laag mist .

Rectifier
13 oktober 2002, 03:33
De V30 klinkt het best in een gesloten kast. T'is meer een rock speaker met ontzettend veel laag die strak klinkt.(vind ik)
Voor clean vind ik em weer iets minder, maar ja, je kan niet alles hebben.

BLOK182
13 oktober 2002, 11:43
Nu we het toch over versterker kopen hebben, ik ga vanmiddag op pad voor een Squier versterkertje uit het starterspakket muhahah.
Iemand enig idee offie 10 of 15 watt is?

Casey
13 oktober 2002, 17:45
Ik dacht 15 maar voor weinig centen heb je ook een 15 W Roland cube (nieuw 125€) en die schijnt volgens zeggen heel lekker te klinken voor wat ie is !

BLOK182
13 oktober 2002, 17:53
hehe ik koop um voor 30 euro, das toch geen geld? Natuurlijk is een Roland fijner, maja, tis gewoon omdat iemand hem na een dikke maand al weer wil verkopen.

Pee
13 oktober 2002, 18:46
waarom koop je hem? er komt toch geen goed geluid uit denk ik.

BLOK182
13 oktober 2002, 18:51
duh natuurlijk komt er niet veel van bijzonder uit, maar tis genoeg voor op vakantie of om ff in de tuin te zitten of om naast mun pc te zetten zodat ik met mp3's mee kan spelen. Daar koop ik um voor, dan hoef ik niezo met die boogie te sjouwen.

maarten
13 oktober 2002, 19:32
bouw een hele ´muur´ van die dingen :wink:

BLOK182
13 oktober 2002, 22:11
ja leek me wel cool om 20 squier te stapelen, en dan dat je met 1 x inpluggen over alle squiers kan spelen, heb je toch mooi 20x 5" en 200 watt hehe

BLOK182
14 oktober 2002, 15:55
heb net mun boogie weer teruggekregen, nu weet ik weer waarom ze duur zijn hehe.

signsofzodiac
15 oktober 2002, 19:39
Damn zeg, vandaag op een Triple Rectifier met Recto 4x12 kast gespeeld. 5000 EURO!!! En dan klinkt die Red channel helemaal k*t! Clean en crunch zijn te gek, alleen die "beroemde" recto-scheur is volledig ongedefinieerd in het laag en een boel gruis in het hoog. En het lag niet aan de gitaar. Ik was echt heel benieuwd naar die nieuwe 3 kanaals triple, maar helaas. Als ze dat laatste kanaal toch eens strak zouden krijgen...

Ibanez RuleZ
16 oktober 2002, 13:12
heb je zeker gedaan bij Kay en consorten? (the american guitarstore)

Ik heb dat ding wel zien staan, maar niet op gespeeld. rare ervaring trouwens, dat je m niets vind! Ik heb een dual geprobeert, maar die vond ik erg goed klinken, zeker dat rode kanaal was ik erg over te spreken. Misschien moet ik maar eens aan Kay vragen of k ns een keer mag proberen! t zou kunnen dat ik me vergis

harrald

Rectifier
16 oktober 2002, 14:06
Weet je zeker dat het een Triple was???
Was het niet de nieuwe 3 kanaals Dual???

Ik vind de triple een beetje onzinnig met 150 watt aan vermogen. Je betaalt je scheel als je nieuwe buizen moet hebben, en wie kan er nu 150 watt vol open zetten???

Men zegt dat het clean eindelijk is verbeterd ten opzichte van de oude Recto's. Maar dat het Modern kanaal 3 te scherp is, te buzzig vergeleken met het aloude Recto sound.
Maar zo'n amp vergt wel afstelling hoor. Die beoordeel je niet door er 10 min. in een winkel op te spelen.
Net zo min als je Engl Savage :wink:

Raffel
16 oktober 2002, 14:41
preciezelijk, maar die triple ch. dual rect is er toch al lang? Kan je niet echt meer 'nieuw' noemen...

Ibanez RuleZ
16 oktober 2002, 17:00
ja het was een triple, dat weet ik zeker, ik heb er met kay nog ff over staan ouwehoeren en k heb het er zelf op zien staan.

Ibanez RuleZ
16 oktober 2002, 17:01
ja het was een triple, dat weet ik zeker, ik heb er met kay nog ff over staan ouwehoeren en k heb het er zelf op zien staan.

signsofzodiac
16 oktober 2002, 22:15
Ja, OK, met nieuwe bedoel ik "de nieuwste". En we hebben met zijn 3-en (Frits, ik en een stagaire) een hele tijd zitten afstellen, op allerlei volumes :smile: met allerlei gitaren. Maar de oude rectifiers hadden dat ruisch en gruisch karakter ook al. Da's niet verbeterd (als je het al niet zo best vond tenminste :smile: )

Droffie
18 oktober 2002, 15:16
Waarom is een Ferrari duur?

signsofzodiac
19 oktober 2002, 01:02
Waarom een Ferrari duur is? Zou het ook niet weten, doe mij maar een BMW uit de 7-serie :smile:

Nash
20 oktober 2002, 10:38
Hmmm ik vind ze gewoon erg duur. die mesa´s. Klinken naar mijn mening absoluut stoer, maar ik heb liever een zelfde soort kwaliteit voor een veel zachtere en meer realitische prijs: Engl Special Edition!