PDA

View Full Version : Goedkoop A merk of duur b merk ??



Rickk
17 november 2009, 21:05
Hallo
Ik ben Rickk en nieuw hier, al lees ik al een tijdje mee. Ik ben begonnen met leren gitaar spelen en heb les genomen.

Voor mijn gevoel kan ik nu een gitaar gaan kopen, acoustisch, omdat ik een paar dingetjes kan spelen om zo een aantal gitaren te testen.

Dit heb ik reeds gedaan en er komen een aantal gitaren in aanmerking, zoals Takamine, Crafter, Washburn en Lag. Mijn budget is 350 euro.

Ik heb reeds de zoekmachine gebruikt en de reviews, maar mijn dilemma wordt daar niet beantwoord, helaas.

Zoals ik aangaf zijn er een aantal merken, modellen, die ik fijn vind spelen en die binnen mijn budget vallen.

Mijn vraag is niet welk merk ik zou moeten kiezen, maar of het beter is om een duur b merk te nemen rond de 350 euro, als je van b merk zou kunnen spreken of dat ik beter een goedkoper model a merk zou kunnen kiezen, ook rond die prijs.

Reviews op bijv Harmony Central wordt ik ook niets wijzer van, iedereen prijst natuurlijk zijn eigen gitaar aan.

Alvast bedankt :noob:

Blend
17 november 2009, 21:49
A of B merken, wie denk je dat dat bepaald? Denk liever in segmenten. Een lage klasser, een middenklasser, of een hoge klasser, bijvoorbeeld. Maar 350 euro zit je in het lage segment, en daar zijn genoeg goeie gitaren in te vinden.

Ik ben slechts in quotes, maar aardig in het interpreteren ervan:

'Je hebt 12 maatstaven: 2 oren en 10 vingers'........

Staon
17 november 2009, 22:36
Haha wat een geweldig gezegde. Ik zou denk ik eerder voor een duurdere B merk gitaar gaan, maar het gaat natuurlijk om wat het best klinkt. Perfect zou een geblindoekte test zijn eigenlijk. Zelf heb ik iets te onnadenkend een Fender CD60 gekocht destijds, iets wat achteraf niet heel verstandig was gezien zn rivalen die simpelweg beter klonken. Tis best een kutgitaar, tenzij de snaren heel oud (ja echt waar, tot ze bijna onbespeelbaar zijn) en versleten zijn dan wordt het opeens een perfecte blues gitaar, gestemd in open E. Maar voor veel meer dan dat gebruik ik 'm eigenlijk niet..

Muzieknono
18 november 2009, 06:55
Je zit in ieder geval op de goede weg als ik het rijtje bekijk, kijk ook eens naar Yamaha en dan de FG serie, hele fijne gitaren.
Mvgr. Dirk Jan :B

Git Aar
18 november 2009, 20:58
Misschien moet je kijken naar de houtsoorten. Wil je warm en wollig kies je een gitaar met ceder bovenblad. Wil je helder en wat scherper geluid kies je sparre. Wil je nog meer sintel en sprankel geef je nog iets meer geld uit aan een rosewood achterkant.
Voor die 350 euro zou ik een mooie bleuridge kopen, of een tanglewood.

Neem er iig de tijd voor.

berkayb
26 november 2009, 08:46
Voor 350 zou ik voor dreadnought western akoestische gaan :)
Wil je btw nylonsnarige (klassieke dus) of een staalsnarige akoestische gitaar?

Van hier kun je beetje kijken, dit zijn heel wat goede A merken en ook wel rond de 350 euro...

http://www.thomann.de/nl/cat_PG_5.html?gf=dreadnought_gitaren&oa=pra Succes ermee, ik hoop dat je er uit komt!

Jay75
26 november 2009, 11:43
Vergeet ook Tanglewood niet, die heb ik een gehad en was een supergitaar.
Nu heeft mijn zusje die omdat die gitaar speelde op een oud rotding maar anders had ik m gehouden. ;)

Rutger
26 november 2009, 12:14
Ik zoek altijd naar de juweeltjes tussen wat men denkt dat 'B-klasse' is :)

Niels89
26 november 2009, 18:08
Ik ben zelf begonnen met een Lag gitaar, zijn erg goede gitaren. Ik kreeg ook veel positieve reacties van anderen over het geluid van de gitaar. Met de andere merken die je noemt heb ik geen ervaring, ik zou zeggen; probeer gewoon een aantal gitaren in die prijsklasse uit en maak dan de keuze.

koen1993
26 november 2009, 20:38
Hallo Rickk,

Ik heb zelf een LAG D400 (Winter editie). Ik vond deze gitaar zeker niet onderdoen voor de martin's tot €800-1000. Nou kan het natuurlijk zijn dat ik een perfect model aantrof, ik kan dus over de algemene kwaliteit van LAG gitaren niets zeggen, maar die van mij zit heel degelijk in elkaar. Al met al, voor €399, een hele leuke gitaar.

Zoals vele voor mij al zeiden, ga naar een winkel en probeer er een paar uit. Alleen jij kan oordelen of de gitaar geschikt is voor je.

Met vriendelijke groet,
Koen

Rickk
4 december 2009, 08:55
Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik eruit ben en dat het een Takamine gaat worden.

Al heb ik er dan weer een probleem bij, ik vind de eg333c Ltd er mooi uitzien, maar die wil ik natuurlijk eerst proberen.

Maar hij staat nergens, hij is alleen te bestellen.
Ik blijf zoeken !!:noob: