PDA

View Full Version : Iemand ervaring met een van deze effecten?



?echo
8 april 2003, 13:23
* MT 2 BOSS
* DS 1 BOSS
* PROCO RAT II
* HOLY GRAIL REVERB
* CS 3 BOSS

Mensen die ervaring hebben met deze bakjes?

idno
8 april 2003, 13:29
Momenteel bezit ik een Boss GT3 en die bevat zo ongeveer alle distortions van Boss (analoog!) Daarvoor heb ik een Boss DS2 gehad, een maatje van me had een DS1, maar persoonlijk vond ik de DS2 véél beter. M'n gitaar leraar gebruikt trouwens ook nog steeds. Als je een metal sound wil, zou ik voor de MT2 gaan, deze zit ook in m'n GT3 en ik gebruik deze nu het meest, samen met een EQ.

Robbert
8 april 2003, 14:45
DS-1:
Een lekker pedaaltje. Denk dat die het beste klinkt over een transistor bak, want over mijn buizenversterker klinkt hij ruk.
Voor het Nirvana geluidje. Bijkomend voordeel is dat deze pedalen absoluut niet duur zijn.

CS-3:
Gemengde gevoelens. Gebruik zowiezo niet vaak de CS-3. Maar ik geef de voorkeur aan de CS-2. De voorloper, wordt wel even zoeken als je die graag wilt. Want ze worden niet meer gemaakt.
Maar de CS-2 is wat milder.

ProCo RAT II:
Geen idee, hij komt binnenkort over uit de USA.

sash
8 april 2003, 15:15
MT2 vind ik erg slecht, veel betere distortions voor dat slecht. Werkt alleen goed op kleine 10 watt transistor ampjes.

De Holy Grail is een erg gave reverb. De beste in pedaalvorm.

skanky
8 april 2003, 15:24
Ik zou zeker kijken of je ergens een cs-2 vandaan kan halen, ik gebruik de cs2 ook en hij klinkt veel beter dan de cs3



Op 2003-04-08 14:45, schreef Robbert:
CS-3:
Gemengde gevoelens. Gebruik zowiezo niet vaak de CS-3. Maar ik geef de voorkeur aan de CS-2. De voorloper, wordt wel even zoeken als je die graag wilt. Want ze worden niet meer gemaakt.
Maar de CS-2 is wat milder.

?echo
8 april 2003, 15:42
Ik dacht dat de RAT II al verkrijgbaar is hoor

Robbert
8 april 2003, 16:37
Rat II is inderdaad verkrijgbaar in Nederland, maar de mijne komt uit de USA..
Sorry, had mijn zin wat beter moeten formuleren :wink:

Nog even terugkomend op die CS-2. Die kun je vaak voor zo'n 60-70 Euro vinden op Marktplaats.

andy
8 april 2003, 18:32
Op 2003-04-08 14:45, schreef Robbert:
DS-1:
Een lekker pedaaltje. Denk dat die het beste klinkt over een transistor bak, want over mijn buizenversterker klinkt hij ruk.


Vind ik ook, maar dan wel in combi met buizenbak en humbucker. Met een gitaar met een "single" element klinkt de DS 1 weer wel, tenminste mijn mening.

Over de MT zijn de meningen verdeeld, ik vind het een prima apparaat voor metal.
Waar ik in het begin wel moeite mee had, was de equaliser, die kan snel het verschil maken tussen een zaad en goed geluid als je het ding niet goed afsteld.

Mitch
8 april 2003, 19:26
Holy Grail is goed. Je zit echter wel vast aan hun adapter (met zo'n 1/8" jack) dus als je van batterijen houdt is het niet jouw vriend en je kan 'm ook niet aan je daisy chain hangen.

?echo
8 april 2003, 19:30
bedankt voor de reacties in ieder geval, leer je altijd wat van