PDA

View Full Version : Koch LB120-II of THD Hot Plate???



rammybully
17 november 2009, 18:58
Het bekende probleem..... Buizenbakken die te hard gaan op het podium.
Ik ga met In-ear spelen en wil mijn huidige setup behouden.

De bedoeling is om een Power Attenuator in mijn versterker te hangen en geen geluid meer over de speakers te laten komen, maar via line-out de tafel in. Alles komt dan mooi terug op mijn in-ear monitor.

Ik twijfel tussen 2 apparaten...
-Koch LB120-II
-THD Hot Plate

Over de Koch hoor ik veel goede verhalen en over de Hot Plate is minder te vinden. Qua prijs verschilt het niet zoveel.

Wie heeft er ervaring met deze apparaten?? adviezen??

svdijk
17 november 2009, 19:31
Koch is idd de beste van de twee, heb ze allebei, en de Hotplate staat te koop (pm me eventueel maar).
Bij de Koch blijft het originele geluid het beste intact bij veel attunatie (dus versterker op 10, laag volume uit speakerkast).
Maar ik vind de volumeknop functie bij de Hotplate wel erg handig, en is makkelijker over te schakelen.
De Hotplate werkt perfect tot -8dB, bij lagere volumes lever je hoogfrequenties in.

Marco5150
17 november 2009, 21:46
Als je helemaal geen speakers meer wilt gebruiken zou ik voor de Koch gaan. Die heeft speakersimulatie. Voor zover ik weet heeft de THD dat niet.

Overigens vraag ik me af hoe goed/slecht dit zal gaan klinken. Als het je gaat om het podiumvolume naar beneden te krijgen, dan zou je ook een isocab kunnen proberen.

Ik las op een ander forum ook over een ander interessant apparaat. De Torpedo VB-101. Een digitale speakersimulator. http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?t=57814 Het ding moet echter wel 2000 euro kosten, dus je moet wel een zak geld meenemen. ;)
Site van de fabrikant: http://www.two-notes.com/

the sure thing
18 november 2009, 22:04
Asls attenuator: is de Weber Mini mass iets? En is ie in NL te koop? Zo niet, waar kan ik m t beste bestellen?

yhcmarc
18 november 2009, 22:23
Ik ben zelf behoorlijk tevreden over mijn Weber MASS 100. Heeft ook nog eq op de line out (al vind ik die een beetje tegenvallen moet ik zeggen).

Als je er dan bv. ook nog een H&K Redbox tussen hangt heb je ook meteen een speaker sim. Ik gebruik zelf mijn Redbox vooral als bas DI na mijn SVT CL of V4 aangezien ik cleane DI's voor de amp echt verschrikkelijk vind.