PDA

View Full Version : Peavey OCC Setje



Jasper.
17 november 2009, 17:28
Hey,

Ik zit in het foldertje van thomann te bladeren en nu valt mijn oog op een peavey Orange County Choppers starterssetje. 77 euro! Is dit nou dikke troep of voor het geld toch wel leuk voor een beginner.
Ik probeer mijn broertje al een tijd over te halen dat ik hem gitaar kan leren spelen (vrije studiepunten :rockon:). Maar hij wil er eigenlijk geen geld aan uitgeven. Is dit een leuk gitaartje voor een beginnend gitaristje van 13 jaar? Het gaat me meer om de gitaar, als die versterker crap is kan hij mijne ook wel eens gebruiken.

http://www.thomann.de/nl/peavey_orange_county_choppers_stage.htm

Sinner1980
17 november 2009, 17:34
Ikzelf denk dat het niet veel kan zijn,getuige de bespottelijke prijs...
Je moet je broertje maar ff matsen denk ik en gewoon een gitaar van jou lenen...in ruil voor 50% van zn zakgeld;)

Jasper.
17 november 2009, 17:39
Ikzelf denk dat het niet veel kan zijn,getuige de bespottelijke prijs...
Je moet je broertje maar ff matsen denk ik en gewoon een gitaar van jou lenen...in ruil voor 50% van zn zakgeld;)

Dat is het probleem, als hij een gitaar van mij gebruikt is hij totaal niet gemotiveerd. Maar heeft hij zelf wat leuks dan wordt het ineens een stuk aantrekkelijker.

En het gaat me denk ik het meest om bespeelbaarheid. Die pickup kun je in de toekomst nog wel eens vervangen.

Sinner1980
17 november 2009, 17:50
Dat is het probleem, als hij een gitaar van mij gebruikt is hij totaal niet gemotiveerd. Maar heeft hij zelf wat leuks dan wordt het ineens een stuk aantrekkelijker.

En het gaat me denk ik het meest om bespeelbaarheid. Die pickup kun je in de toekomst nog wel eens vervangen.

Ik denk dat ie beter af is met een Ibanezje of een Squier,iets duurder maar dan speel je een beetje op safe...Aan de andere kant kun je je voor die 77 ook geen breuk vallen,leuk kerstcadeau...of van de Sint...kan ook

Jasper.
17 november 2009, 17:53
Aan de andere kant kun je je voor die 77 ook geen breuk vallen,leuk kerstcadeau...of van de Sint...kan ook

Daar zat ik dus ook aan te denken, sint nicolaas is weer in het land!

TimS
17 november 2009, 17:58
Daar is duidelijk aandacht aan besteed, er zit zelf een "bypas" knop op de versterker. :chicken:

TimoSomers
17 november 2009, 18:25
Denk dat er misschien nog wel iets beters is te vinden voor die prijs, gezien je van dat kleine bedrag al veel voor de naam betaalt (die chopper zooi).
Maaaar denk dat je voor zo'n bedrag toch niet echt iets spetterends zult vinden dus het kan in ieder geval nooit verkeerd!
Als dat broertje van je maar bekeert! :D

Jasper.
17 november 2009, 18:34
Denk dat er misschien nog wel iets beters is te vinden voor die prijs, gezien je van dat kleine bedrag al veel voor de naam betaalt (die chopper zooi).
Maaaar denk dat je voor zo'n bedrag toch niet echt iets spetterends zult vinden dus het kan in ieder geval nooit verkeerd!
Als dat broertje van je maar bekeert! :D

Idd, hij vind het opzich wel interessant, maar mijn broertje is erg onzeker.
Ik kan het niet, en meer van dat soort praat. Maar als hij iets heeft wat van hemzelf is is hij veel zelfverzekerder.
Mijn hondo staat ook in zijn kamer. En als hij niet door heeft dat er iemand kijkt zit hij soms ook wel lekker te pielen :sssh:
Hij vind het model ook erg mooi.

Braindead
17 november 2009, 19:23
Ongelofelijk dat ze dat ervoor kunnen maken. Inderdaad kun je beter iets anders kopen want lijkt me stug dat dat goed spul is voor die prijs.

TimoSomers
17 november 2009, 20:39
Idd, hij vind het opzich wel interessant, maar mijn broertje is erg onzeker.
Ik kan het niet, en meer van dat soort praat. Maar als hij iets heeft wat van hemzelf is is hij veel zelfverzekerder.
Mijn hondo staat ook in zijn kamer. En als hij niet door heeft dat er iemand kijkt zit hij soms ook wel lekker te pielen :sssh:
Hij vind het model ook erg mooi.

Als hij hem echt gaaf vindt zou ik het gewoon doen.
Als hij op een gegeven moment een beetje speelt en hij is een beetje door z'n onzekere periode heen moet je hem maar op jouw gitaren laten spelen (want dan is het echt veel fijner, vooral goede bespeelbaarheid is erg motiverend).

Jasper.
17 november 2009, 21:51
Als hij hem echt gaaf vindt zou ik het gewoon doen.
Als hij op een gegeven moment een beetje speelt en hij is een beetje door z'n onzekere periode heen moet je hem maar op jouw gitaren laten spelen (want dan is het echt veel fijner, vooral goede bespeelbaarheid is erg motiverend).

Ja, of hij koopt dan zelf een wat betere gitaar. Het is voor hem veeel motiverender om eigen spul te hebben. Hij las zelfs dat er plectrums bij het pakketje zitten en toen wou hij die van mij niet meer gebruiken :seriousf:

Noid
17 november 2009, 22:20
Leuk toch, als je je broertje hiermee kunt verrassen en hem kunt helpen om wat van die verlegenheid af te komen? Ik zou het doen. Daarbij is het voordeel met Thomann dat je de set terug kunt sturen als het enorm tegen zal vallen. Voor een eerste gitaar lijkt hij me nog steeds stukken beter dan het eerste geval waarop ik ooit begon. Natuurlijk kun je niet teveel verwachten gezien de prijs, maar als het ding zuiver is, redelijk speelt en er ook nog geluid uit die versterker komt, is het toch een mooie deal?

Edit: een video-tje gevonden waarin iemand dat ding "demonstreert". http://www.youtube.com/watch?v=qUqmxF4o1HY

Quicksilver
17 november 2009, 22:58
No-offence maar dat klinkt dus echt 10 keer nergens naar,, :stop:
Maargoed, kijk anders ff naar wat J&D ofzo.. dat zal vast wel iets beter zijn aangezien hun specialiteit ja budgetgitaren zijn (of verspreek ik me nu alweer?).

Dick Wolkendeck
18 november 2009, 08:12
No-offence maar dat klinkt dus echt 10 keer (...).

Een betere gitarist haalt er een betere toon uit. Dit is ruim voldoende voor een beginner.

zeppo
18 november 2009, 11:18
Een betere gitarist haalt er een betere toon uit. Dit is ruim voldoende voor een beginner.
- En het scheelt ook wanneer de gitaar goed gestemd is :)
- En geluid op youtube kun je niet altijd representatief noemen (waar is de opname mee gemaakt?)


77 Euri, en je krijgt niet alleen de gitaar en de amp, maar ook nog:

- instructie DVD
- plectrums
- kabel
- strap
- stemapparaat
- gigbag
- setje reservesnaren

(Wel lullig dat er geen standaard bijzit ;) )

+ 3 jaar garantie
+ 30 dagen omruilgarantie

Wanneer ik een stel Wegen plectrums zou kopen ben ik al duurder uit.

Prima als startersset, en wat kun je hier nu op verliezen wanneer het niets voor je blijkt te zijn? Gooi het op een advertentiesite voor 5 tientjes, en je bent nog goedkoper uit dan een avondje stappen.

Jasper.
18 november 2009, 11:54
- En het scheelt ook wanneer de gitaar goed gestemd is :)
- En geluid op youtube kun je niet altijd representatief noemen (waar is de opname mee gemaakt?)


77 Euri, en je krijgt niet alleen de gitaar en de amp, maar ook nog:

- instructie DVD
- plectrums
- kabel
- strap
- stemapparaat
- gigbag
- setje reservesnaren

(Wel lullig dat er geen standaard bijzit ;) )

+ 3 jaar garantie
+ 30 dagen omruilgarantie

Wanneer ik een stel Wegen plectrums zou kopen ben ik al duurder uit.

Prima als startersset, en wat kun je hier nu op verliezen wanneer het niets voor je blijkt te zijn? Gooi het op een advertentiesite voor 5 tientjes, en je bent nog goedkoper uit dan een avondje stappen.

Idd, dat dacht ik dus ook. En stel dat het gitaartje redelijk speelt dan gooien we er na een paar maanden een iets beter humbuckertje in en hij kan weer tijden vooruit.

Ben benieuwd hoe muzikaal mijn broertje is.