PDA

View Full Version : Verschil tussen single coils en humbuckers



PluueeR
8 april 2003, 13:19
Ik heb een gitaar met single coils (Telecaster) en gitaren met humbuckers (Les Paul en ES-335). Wanneer ik een snaar breek tijdens een optreden dan zit ik met het probleem dat ik mijn geluid plots heel anders is (veel meer gain van Telecaster naar Les Paul) kan ik dit het beste oplossen met een overdrive pedaal?

idno
8 april 2003, 13:32
Dus als ik het goed begrijp heb je door de switch van Tele naar Les Paul ineens meer gain?
Volgens mij is dit dan niet op te lossen door het toevoegen van een overdrive pedaal, want doe voegt nog meer gain toe.
Wat je kan proberen is het volume van de Les Paul omlaag draaien (op de gitaar zelf).

idno
8 april 2003, 13:32
Dus als ik het goed begrijp heb je door de switch van Tele naar Les Paul ineens meer gain?
Volgens mij is dit dan niet op te lossen door het toevoegen van een overdrive pedaal, want doe voegt nog meer gain toe.
Wat je kan proberen is het volume van de Les Paul omlaag draaien (op de gitaar zelf).

PluueeR
8 april 2003, 13:38
De Les Paul en ES-335 oversturen meer dan de Telecaster. Ik had al zitten denk aan de Micro Amp van MXR, is nog een mooi pedaaltje ook :smile:

sash
8 april 2003, 17:07
Humbuckers hebben meer output dan single coils en klinken daardoor ook harder. Gewoon je volumeknop wat terugdraaien...

Kjiratsiekoedel
8 april 2003, 17:13
of zachter spelen

zal ook wel een geluidsverschil zijn tussen je tele en les paul

sash
8 april 2003, 20:32
Je gaat toch niet je speelstijl veranderen om je volume omlaag te krijgen ?!?!

PluueeR
9 april 2003, 10:01
Nee idd, och met de tijd komt er wel een extra Telecaster bij, een Mex als back-up ofzo :smile:

Geert Teekens
13 mei 2003, 15:26
Wat dacht je van gewoon je gain op de versterker een beetje terug te draaien??

ben79
13 mei 2003, 18:42
ik zou het volume van je gitaar niet omlaag draaien dan wordt het geluid veel slechter, gewoon een ander kanaal kiezen en dit wat zachter zetten als je met effecten speelt zou ik doen