PDA

View Full Version : Crystal Mountain test (Gitaar/basgitaar)



Megadeth22
16 november 2009, 21:27
Na een filmpje van een van onze forumleden die dit coverde MOEST ik 'm ook gewoon coveren. Ik ben nu net anderhalve dag bezig (uurtje of anderhalf / twee). En dit heb ik tot dus toe.
Weet iemand hoe ik mijn gitaar sound tsja.. een beetje op kan peppen?

De basgitaar is overigens met vingers gespeeld.
:rockon:


[Link: zie post hieronder]

Megadeth22
17 november 2009, 21:10
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=8362845

Test 2. Nu al anderhalve minuut! De kleine melodieuze stukjes komen er als laatst in. De gitaar tone is sowiso al verbeterd. Die break is zo vet :rockon:

Arvoitus
17 november 2009, 22:01
Sound is anders dan het origineel, maar ik vind het gaaf klinken. Maar je had hem toch al een keer gecoverd?

Megadeth22
17 november 2009, 22:09
Sound is anders dan het origineel, maar ik vind het gaaf klinken. Maar je had hem toch al een keer gecoverd?
In een ver verleden, en toen nam ik nog op met een kabeltje naar de line-in van mijn computer. Aka toen klonk het voor geen meter. En toen speelde ik ook nog geen bass :ok:

edit: Hoe goed kunnen jullie de basgitaar horen? En dan met name de triplets in het begin. Ik heb geprobeerd om die triplets aan de ene kant zo'n rumble te geven en aan de andere kant dat je wel hoort welke toon er gespeeld wordt..

Arvoitus
19 november 2009, 23:55
Nu met mijn oordopjes hoor ik de bas goed, maar niet storend. Wel af en toe uit de maat ;)

Wat gebruik je voor de gitaren?

Megadeth22
20 november 2009, 07:38
Ik heb een cheapo Stagg basgitaar en een iets oudere Squier, en die gaan door een toneport Ux1. En dan in Garageband doe ik alles met POD Farm. :strat:

Sonno
23 november 2009, 21:33
Zoals al eerder gezegd is je geluid idd niet hetzelfde. Ook de 'cleane' tokkel is in werkelijkheid met bijna dezelfde hoeveelheid distortion gespeeld als de rest. Volgens mij draait ie alleen het volume op z'n gitaar wat omlaag.

Je downstroke is best netjes, ik doe het je niet na. Ga je de rest ook nog inspelen?

Gr. Sonno

Megadeth22
24 november 2009, 07:15
Zoals al eerder gezegd is je geluid idd niet hetzelfde. Ook de 'cleane' tokkel is in werkelijkheid met bijna dezelfde hoeveelheid distortion gespeeld als de rest. Volgens mij draait ie alleen het volume op z'n gitaar wat omlaag.

Je downstroke is best netjes, ik doe het je niet na. Ga je de rest ook nog inspelen?

Gr. Sonno
De rest komt als ik er zin in heb.. heb me echt op dit nummer gestort afgelopen week en ben 't nu zat :seriousf:
Van het geluid is heel vreemd, als ik door mijn koptelefoon luister past het geluid er perfect bij. Mja blijkbaar dus niet.

Stratman70
3 december 2009, 00:38
Ik hoor net de versie van Sonno en nu hetzelfde nummer...

Ook erg goed gespeeld, maar de mix en de sound van Sonno vind ik mooier.