PDA

View Full Version : iemand enig idee wat dit is ?



Dude
8 april 2003, 13:14
ok, mijn strat had al wat witte vlekjes toen ik hem kocht maar het wordt steeds erger, vooral met warm/kou te maken, in een warme oefenruimte worden de plekjes groter en als hij in een koude kamer staat ook,
wat is dit ? vocht ofzo, zoals je ziet is het voornamelijk in de buurt van de krasjes in de lak (ouderdom, hij is uit 79)

moet ik hier wat aan laten doen of kan dit geen kwaad ?

http://joesixpack.freewebspace.com/images/dsc008541.jpg

Dude
8 april 2003, 13:41
18 x bekeken en niemand ?

BLOK182
8 april 2003, 13:46
Ziet er niet echt mooi uit, misschien heeft het toch iets met temperatuur / vochtigheid te maken, soms verkleuren de bakstenen van ons huis ook zo naar wit. Maar ik zou het echt niet weten, misschien is een laklaag afgesleten, dat de laag eronder ineens bloot komt te liggen ofzo?

wietse
8 april 2003, 13:49
net lijkt wel of er lucht omder de lak zit,
en vooral omdat het zich bij krasjes en beschadigingen voordoet kan dit best het geval zijn.
moet je zien of de kleur ook verandert als je druk t op zo'n witte plek,alstie donkerder wordt dan zit er lucht onder.

Dude
8 april 2003, 14:03
nee dat is het niet, het ziet er ook niet uit alsof er een laklaag verdwenen is....

staartmans
8 april 2003, 14:05
Volgens mij is het "gewoon" verweerd door de ouderdom. Als het eenmaal beschadig, of de ondergrond openligt, kunnen temperatuur en vocht daar idd van invloed op zijn. In principe maakt het niet zo heel veel uit. Ik zo alleen voorzichtig zijn met in- en uitpakken: gitaar ff laten acclimatiseren. Check het ook bij een winkel in de buurt.
Klinkt/speelt/voelt 'ie anders, is je lak aangetast? Dan is het niet zo'n ramp.

greetz en suc6, Martino!

JackDanielz
8 april 2003, 19:30
hey hallo

volgens mij zit er vocht in het hout en kan het er niet uit.
ALs je over de body kijkt zie je dan de houtnerf ook beter dan bij andere gitaren??
Ik zie het wel eens bij kozijnen die slecht in de blankelak staan als daar vocht onder komt krijg je ook grijs of witte vlekken.
Is niet echt een oplossing voor of je moet hem opnieuw laten spuiten.

succes ermee

Negative K3 fan
8 april 2003, 19:37
relic :smile:

ik vind het er eigelijk wel koel uitzien op die foto

waar het door komt weet ik alleen niet.

Ohzoso
8 april 2003, 19:40
ik vind het ook wel wat hebben.Wist je dat Keith Richards v/d Stones $10.000 betaald om zijn nieuwe gitaren oud te maken??

guitarmusicman
8 april 2003, 19:53
pff..beetje triest
bij een echte die je zelf jaren bezit en daardoor echt oud is heeft ieder deukje een gevoel en verhaal, is toch wel echt heerlijk.
niet zon nep-oud ding. Heeft natuurlijk wel wat maar ik vind het niks

Neals
8 april 2003, 20:45
Als keiffffff de gitaar uit zijn jeugd nog heeft issie ook ubervintage

sickpunk
8 april 2003, 20:55
zie er wel gaf uit:D

Moonchild
8 april 2003, 21:29
ik vind m ook bruut mooi :smile:

hoofd
8 april 2003, 22:50
Op 2003-04-08 13:14, schreef iamyou:
wat witte vlekjes


is dit een open deur of wat? :grin: Ik ga er geeneens op in, maar het is wel zeker dat je erg blij bent met je gitaar :grin:

Ic3gl0vE
8 april 2003, 22:51
Op 2003-04-08 19:40, schreef Ohzoso:
ik vind het ook wel wat hebben.Wist je dat Keith Richards v/d Stones $10.000 betaald om zijn nieuwe gitaren oud te maken??


tsk... Hij kan 'm ook aan Lennart geven, om dat ding verminkt terug te krijgen. Of aan Sash zodat 'ie 'm gewoon lelijk maar niet verminkt maakt

M Kactus
8 april 2003, 23:11
Ik ben niet echt een kenner (lees: echt niet), maar als ik hoor van witte vlekjes en in vochtige en warme ruimtes, schiet mijn student-op-kot-sense in gang. Zou het geen schimmel kunnen zijn? Ik heb nog nooit gehoord van een gitaar met schimmel en ik denk niet dat die op de lak kan geaarden, maar miss is de lak er al genoeg van af? Ik doe er ook maar een gooi naar hoor!

M Kactus

srv-man
8 april 2003, 23:20
Volgens mij heeft je gitaar SARS, dus snel in quarantaine :wink:

Zonder gekheid: lijkt mij vocht/condens onder de lak.

ben79
9 april 2003, 00:31
lijkt me erg vreemd dat je last zou krijgen van vocht onder de lak als ie al van'79 is, volgens mij is het eerder afslijten van de toplaag

Marc Oblivian
9 april 2003, 08:02
Tja, het kan schimmel zijn....zweet maakt het ding vochtig als gevolg waarvan zich schimmel kan vormen. Het kan echter ook zout zijn: zweet van je handen ofzo komt op de gitaar, het vocht verdampt, maar in zweet zit ook altijd wat zout (kan je ook proeven). Dit zout blijft na de verdamping als een witte aanslag over op je gitaar.
Het is maar een theorie hoor... Is het makkelijk weg te vegen? Dat zou nl wel zo moeten zijn als ik gelijk heb...

M Kactus
9 april 2003, 12:44
Op 2003-04-09 08:02, schreef Marc Oblivian:
[...] Is het makkelijk weg te vegen? Dat zou nl wel zo moeten zijn als ik gelijk heb...


Nou, zout kan toch ook bijten? Kan het geen kleur wegbijten, of zich ergens op vastzetten? Ik denk van wel... Dan is't natuurlijk niet meer zo makkelijk weg te krijgen (miss eens aan proeven :wink:)

M Kactus

Dude
10 april 2003, 09:15
Op 2003-04-08 22:50, schreef mtlhead:
[quote]
Op 2003-04-08 13:14, schreef iamyou:
wat witte vlekjes


is dit een open deur of wat? Ik ga er geeneens op in, maar het is wel zeker dat je erg blij bent met je gitaar



nee nee nee nee neee,,,,, het is geen zaad of schimmel of ander organisch vocht, ik denk dat het gewoon wat aanslag van het een of ander is, ik vind het ook nmiet lelijk ofzo, ik hoop alleen nietr dat mijn zwarte strat over een jaar wit is...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: iamyou op 2003-04-10 09:16 ]</font>

M Kactus
10 april 2003, 11:36
Op 2003-04-10 09:15, schreef iamyou:

het is geen zaad of schimmel of ander organisch vocht, ik denk dat het gewoon wat aanslag van het een of ander is.



Maar hoe weet je dat dan? Als je helemaal niet weet wat het is, kan je toch niet zeker zijn? Ik wil niet lullig doen ofzo, maar ik bedoel maar dat er ook zoiets als zout-aanslag kan zijn (als m'n bril ophou aan zee, is die zo vettig als een gemiddelde friet) of weet ik veel wat.
Miss eens laten nakijken, want het is niet zeker of er onder dat wit nog een mooi zwart zit, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat je dat wit er ook nooit meer af zal krijgen.
Ik zou wel niet weten waar je dat moet navragen...

M Kactus

Dude
10 april 2003, 13:24
ik weet zeker dat het geen zaad is omdat ik niet met mij ngitaar neuk, en vocht lijkt me zo sterk omdat het iets is dat nu ineens (laatste week) opkomt en ik de gitaar al in geen 6 weken mee heb genomen naar de oefenruimte, hij staat hier sinds in de standaard te stinken....