PDA

View Full Version : Peavey Bandit 112



LaszloVersteeg
16 november 2009, 14:42
Ik ben op zoek naar een 2e versterker voor in het repetitie hok van mijn band. Ik heb maar 1 'goede' versterker (Line 6 spider II hd 75) en die wil ik toch graag hier thuis hebben, hij was me iets te duur om te laten stelen of af te branden (de kans is klein natuurlijk, maar je weet maar nooit.) En na 2 jaar die Line 6 op mijn kamer te hebben gehad, klinkt een 15 watt volcano versterker plus korg ax3g toch een klein beetje crappy... zacht uitgedrukt dan.

Nou zat ik op marktplaats te zoeken voor versterkers tot 200 euro, en de Peavy Bandit 112 sprong er uit. 150 euro lijkt mij niet al te duur ervoor (spreek me tegen als dat wel zo is) en volgens mij is het een goede amp.

Nou wil ik graag weten hoe de versterker reageert op effect pedalen. Uit ervaring met mijn Line 6 weet ik dat het kan zijn dat versterkers niet goed reageren op deze pedalen. In het begin moet ik er een Korg AX3G voor zetten, en die zal zo snel mogelijk vervangen worden met een line 6 x3 Live (aangezien een ander merk pedaal niet goed werkt op mijn Line 6 versterker) Reageert deze Peavey goed op die pedalen? (of in pedalen algemeen)

En hoe zullen de Peavey en Line 6 naast elkaar met de x3 live ervoor klinken? Is er veel verschil qua geluid tussen de versterkers, of valt dat wel mee?

En als iemand nog een andere versterker weet tussen de 60 en 100 wat voor ong. maximaal 200 euro, laat het me weten. Ik moet binnen nu en 'n week 'n beslissing maken:chicken:

belfrink
16 november 2009, 15:04
Peavey werkt over het algemeen prima met pedalen ;)

En een effects loop wat zeker een voordeel is.

Tankman
16 november 2009, 17:58
De Peavey Bandit 112 is een van mijn favorieten vanuit de Peavey lijn. De sounds van de versterker zelf zijn echt heerlijk. Keuze uit 3 clean en 3 drive types. Je kan ook nog eens de damping regelen met een switch achterop. En je kan hem op 100, 50 of 25% power laten werken.

Effecten kan hij zeker hebben. Ik laat bijna iedere klant in de winkel gitaren op de bandit uittesten, omdat hij gewoon zo lekker klinkt. Heb weleens iemand die zijn hele leven uitsluitend op Mesa heeft gespeeld weten te overtuigen een bandit te kopen. Hij heeft zijn Mesa ingeruild. Vond de Bandit beter voor zijn doeleindes. Tja..of ben ik nou gewoon een goede verkoper?:soinnocent:

Ik denk dat de Line6 minder goed op effecter reageert, omdat het een modelling versterker is met allerlei effecten ingebouwd. De Bandit is dat niet.

Wil je modelling trouwens, kun je voor de Peavey Vypyrs gaan. De 30 watt kost nieuw 200, de 75 watt kost nieuw 300 en de 100 kost nieuw 400.

Steven Otto
16 november 2009, 18:09
Ik weet dat Abbath van Immortal hem ook als oefenamp gebruikt. Dit is het enige zinvolle wat ik je kan vertellen. :chicken:

Misery Signals
16 november 2009, 19:12
Die Vypyr vond ik ook goed voor zijn geld, de Bandit ook...

Iemand dat echter een Mesa inruilt op een Bandit... Welk kaliber heb je tegen zijn kop gezet?

MS

Tankman
16 november 2009, 19:15
Die kwam klagend over zijn Mesa binnen lopen. Hij klinkt niet mooi, dat ding is te zwaar, ik kan niet alle geluiden uithalen wat ik wil, ik moet teveel pedalen meeslepen.

Ik pak een willekeurig gitaartje, een kruk, laat hem plaatsnemen, sluit dat ding aan. Ik gaf hem een korte tour van alle sounds die je met ding kan krijgen, vervolgens liet ik hem de versterker optillen.

Ik vroeg welke effecten hij echt niet zonder kan: Een wah wah en een delay. Die dus aangesloten, en toen was ie verkocht. De Mesa staat nu in de winkel te koop voor een zacht prijsje, en de Bandit staat bij de meneer te wachten op zijn volgende gig. Mesa is niet alles hoor. Soms kun je met veel en veel minder, zoveel meer.

Psychomantis
16 november 2009, 21:26
Ik heb zelf een veel goedkoper model uit de Blazer serie (Blazer 158 Transtube Series).
Ik ben er heel tevreden van, maar met maar 15 watt heb ik te weinig vermogen om lang clean te blijven en het gain kanaal ruist (heel erg). Verder heel tevreden en na 5 jaar nog geen probleempjes gehad.

Tankman
17 november 2009, 17:29
Ik heb zelf een veel goedkoper model uit de Blazer serie (Blazer 158 Transtube Series).
Ik ben er heel tevreden van, maar met maar 15 watt heb ik te weinig vermogen om lang clean te blijven en het gain kanaal ruist (heel erg). Verder heel tevreden en na 5 jaar nog geen probleempjes gehad.

Kan ik op toevoegen dat ik de Rage 158 heb, en al 7 en een half jaar geen problemen!

Sanderltd
17 november 2009, 17:53
Ik heb lange tijd op een Bandit 112 gespeeld. Bij Music Store kostten ze 280 euro en tegenwoordig zijn ze te vinden voor ongeveer 150-200 euro 2dehands. Ik heb de mijne laatst, enigszins met spijt, verkocht omdat ik het grotere broertje van de Bandit had gekocht; de Valveking 212.

Het voordeel is dat de Bandit ideaal is voor zowel de woonkamer, de repetitieruimte en zelfs een klein zaaltje aangezien er makkelijk een externe speaker op aangesloten kan worden.
Ik heb niets dan goede ervaringen met deze versterker en heb er nooit de minste problemen mee gehad.
Ik zou hem zo weer opnieuw kopen als ik een kleinere nodig had.

Psychomantis
17 november 2009, 19:12
Kan ik op toevoegen dat ik de Rage 158 heb, en al 7 en een half jaar geen problemen!

Is het verschil tussen de Rage en de Blazer eigenlijk enkel de Reverb?

Tankman
17 november 2009, 19:18
Is het verschil tussen de Rage en de Blazer eigenlijk enkel de Reverb?

Yep. Meer is er niet te melden over de 15 watters.

Opmerkelijk is dat Peavey 5 jaar garantie gratis verstrekt, een 99 van de 100 keer heb je deze niet nodig. Ik heb in 7 jaar nooit wat hoeven repareren. Enkel omgebouwd van 230V naar 120V en terug naar 230V. (Woonde in het buitenland toen) en op het moment het handvat deraf gehaald, zodat hij in een kast past.

Psychomantis
17 november 2009, 21:20
Yep. Meer is er niet te melden over de 15 watters.

Opmerkelijk is dat Peavey 5 jaar garantie gratis verstrekt, een 99 van de 100 keer heb je deze niet nodig. Ik heb in 7 jaar nooit wat hoeven repareren. Enkel omgebouwd van 230V naar 120V en terug naar 230V. (Woonde in het buitenland toen) en op het moment het handvat deraf gehaald, zodat hij in een kast past.

Ze zijn ook enorm stevig gebouwd. Met dit ding kun je naar den oorlog gelijk ze bij ons zeggen. Enorm dik hout, zeer stevige pots en overal mooi afgeronde hoeken

HalfBlindLefty
17 november 2009, 23:54
Ik heb een poos zo'n Bandit gehad en was dik tevreden met de amp. Heerlijk geluid en hiled zich goed overeind tijdens repetities.
Ondertussen vervangen door de Blackheart little giant head. Ben gestopt met de band en wilde wat kleiners naast mijn Cybertwin ( die af en toe voor cab speelt voor de Blackheart).

Heb een demo opname op Youtube gezet, waarbij ik overigens een Johnson J-station in de fx loop had zitten.
In de eerste minuut gaat er iets fout met de Johnson, niet de Peavey :)

http://www.youtube.com/watch?v=KCebabRe-NM

Heibel
18 november 2009, 14:29
Hey, de Bandit is een fijne versterker. Ik vind alleen jammer dat clean met 'n randje er niet opzit (dat heb ik met meerdere versterkers ;) ). Kwam onderstaande aanbieding tegen op MP. Het gaat met name om de Sessionette. Een moderne klassieker, transistor, degelijk, klassieke sounds, goed met pedaaltjes..Prima voor in de repetitieruimte lijkt me (en stiekem denk ik véél beter en dynamischer dan je Spider II, dit is echt een upgrade)

http://link.marktplaats.nl/293150240

Succes