PDA

View Full Version : Verse buizen drie weken opwarmen ?



V!N
8 april 2003, 12:58
Ik las laats iets van een knakker die zijn verse buizen eerst drie weken lang non stop in een zelfgemaakt buizenopwarmchasis in zijn garage laat branden.

De stank gaat hiermee weg en het schijnt dat ze langer mee gaan en minder gehannes opleveren bij biassen.

Dus .. versterker een poosje op standby laten staan in de schuur ? of is het BS ..

Al
8 april 2003, 13:25
> eerst drie weken lang non stop

24 uur inbranden is prima. Leveranciers die buizen matchen zouden dit standaard moeten doen. Niet altijd gebeurt dit.

> Dus .. versterker een poosje op standby laten staan in de schuur ?

Inbranden gebeurt NIET op standby.

Al

Mr.Jay
8 april 2003, 15:12
[quote]
Op 2003-04-08 12:58, schreef V!N:
De stank gaat hiermee weg

Hииии.....?????????
WIE WIL DAT NOU ???
DAAROm speel ik juiist op een buizenbak > HEERLIJK die brandlucht !

Jay

EdJ
8 april 2003, 15:18
Stank?

B.face
8 april 2003, 15:20
Dus ALTIJD je buizen vernieuwen voordat je 3 weken op vakantie gaat.
goeie tip.

V!N
8 april 2003, 17:51
Op 2003-04-08 15:18, schreef EdJ:
Stank?


Ja, vooral de Russische merken hebben dit.

Als het mengsel voor het bakkeliet een beetje droog is, gaat zo'n echt Russische fabrieksproleet erin pissen om de vloeibaarheid juist te krijgen.

Natuurlijk heeft hij de avond daarvoor veel wodka gedronken, dus een verse buis kan daarom stinken.

Bas
9 april 2003, 15:12
gooooeeed :grin: Misschien schijt ie er ook ff in als er te veel zeik door heen zit.. beetje aandikken die hap=)

Negative K3 fan
9 april 2003, 16:41
Wat gebeurt er precies bij het inbranden?

ik neem aan dat de buis dan een hele periode flink veel volts en amperes door zich heen krijgt gejaagd, maar wat maakt dat voor een verschil?

Phizer
9 april 2003, 16:58
inbranden is gewoon de buis laten werken; de meeste (slechte) buizen begeven het binnen 24 uur... zoiets staat op de site van koch als ik het me goed herinner

V!N
9 april 2003, 17:56
juist, maareh ..

Stank of geen stank uit Rusland, het gaat mij meer om de voordelen van de langere levensduur en minder gemongool met de bias.

Maar is dat nu binnen drie weken klaar of is het zaakje na 24 uur al stabiel ?