PDA

View Full Version : Goede tabs op internet, eerlijke sites



TinMachine
16 november 2009, 12:37
Dag snarenliefhebbers,

Ik word soms best een beetje gek van al die tabs die worden aangeboden op internet. Ze lijken soms in de verste verte niet op elkaar, terwijl het echt hetzelfde nummer is. Dus ik ben op zoek naar sites met goede tabs. Ik vind het ook niet erg om wat te moeten betalen, als het maar kwaliteit is.

Nu is de standaardreactie: spelen en luisteren. Maar ik spring liever ietsjes meer gelijk naar het goede. Ik werk onregelmatige diensten en ook best wel onvoorspelbaar, dus ik heb niet zo veel tijd om lekker uit te proberen en te oefenen en goed luisteren. Ik ben ook een beginner en dat maakt het des te lastiger. Ik werk wel eens met PowerTab-bestanden en dat werkt heel fijn. Misschien dat iemand een goede site kent waar ze die bijvoorbeeld aanbieden? (eventueel voor een acceptabele vergoeding). Ik hou van rockmuziek, by the way, en oefen akkoorden en ritme op een acoustische gitaar (Seagull om precies te zijn).

Groeten en bedankt!

Guitar GoD
16 november 2009, 14:02
kijk eens bij ultimate guitar :)

--=HANS=--
16 november 2009, 22:19
Als je er toch wat geld voor over hebt zou je kunnen denken aan Guitarpro. Dat is een programma dat tablatuur af kan spelen en waarin je zelf tablatuur aan kan maken. Er is een database met meer dan 40.000 nummers beschikbaar. Veel nummers zijn door verschillende mensen op verschillende manieren "getabt" maar omdat je de tabs af kan spelen kun je luisteren of het een voor jou geschikt zijn. Het is een enorm uitgebreid programma. Je kan stukken die je ingewikkeld vindt bijvoorbeeld in een soort loop zetten en dan op normale of halve snelheid blijven spelen. Zo kun je in korte tijd erg veel leren. Een hoop tabs bevatten niet alleen de gitaarpartijen maar bijvoorbeeld ook de drums en andere instrumenten, die je overigens ook allemaal afzonderlijk aan en uit kan zetten.

Bluze
16 november 2009, 23:26
Dag snarenliefhebbers,

Ik word soms best een beetje gek van al die tabs die worden aangeboden op internet. Ze lijken soms in de verste verte niet op elkaar, terwijl het echt hetzelfde nummer is. Dus ik ben op zoek naar sites met goede tabs. Ik vind het ook niet erg om wat te moeten betalen, als het maar kwaliteit is.

Nu is de standaardreactie: spelen en luisteren. Maar ik spring liever ietsjes meer gelijk naar het goede. Ik werk onregelmatige diensten en ook best wel onvoorspelbaar, dus ik heb niet zo veel tijd om lekker uit te proberen en te oefenen en goed luisteren. Ik ben ook een beginner en dat maakt het des te lastiger. Ik werk wel eens met PowerTab-bestanden en dat werkt heel fijn. Misschien dat iemand een goede site kent waar ze die bijvoorbeeld aanbieden? (eventueel voor een acceptabele vergoeding). Ik hou van rockmuziek, by the way, en oefen akkoorden en ritme op een acoustische gitaar (Seagull om precies te zijn).

Groeten en bedankt!

Ik zou eens kijken naar een instructiedvd...

Jasper.
17 november 2009, 18:43
Tuxguitar is ook leuk, gratis alternatief voor Guitar Pro.

En ik google vaak om tabs, ik typ dan bijv. Phantom of The Opera Iron Maiden Tab (Power tab Guitar Pro eventueel) Vaak kom ik dan op 911-tabs ofzo. Daar staan een boel verschillende tabs van verschillende websites verzamelt en er zit ook een ranking bij van welke tabs goed zijn.

J.G.
22 november 2009, 12:57
Probeer deze eens, zit zelfs een player bij

http://www.songsterr.com/

FenderHSS
22 november 2009, 18:35
Probeer deze eens, zit zelfs een player bij

http://www.songsterr.com/

Echt handig die site, een soort guitar pro online.
Staan ook behoorlijk wat tabs op.

MeneerJoost
22 november 2009, 22:04
Ik doe het meestal zo wanneer ik opzoek ben

Google:
Naam nummer 911tabs

Krijg je de link met het nummer op 911tabs bovenaan.

911tabs is een site die allemaal tabsites bij elkaar heeft gevoegd en dan over een heleboel bekende sites voor je zoekt.

En dan kijk ik altijd naar de tabs met het beste cijfer en dan zelf aan de slag met eventueel hier en daar een aanpassing natuurlijk.

Mathidal
24 november 2009, 20:48
Ikzelf gebruik guitar pro. Dat is een betalend programma, maar je krijgt er ook wel goede dingen voor terug. Zoals een gigantische bibliotheek gratis en goede tabs, per ritme en vol detail. ^^

Powertab is een gratis alternatief dat ook guitar pro tabs kan openen.

Ik typ dan gewoon op google in:

naam artiest guitar pro tab

En ik vind ze makkelijk. :D