PDA

View Full Version : Goede tabs op internet, eerlijke sites



TinMachine
16 november 2009, 12:37
Dag snarenliefhebbers,

Ik word soms best een beetje gek van al die tabs die worden aangeboden op internet. Ze lijken soms in de verste verte niet op elkaar, terwijl het echt hetzelfde nummer is. Dus ik ben op zoek naar sites met goede tabs. Ik vind het ook niet erg om wat te moeten betalen, als het maar kwaliteit is.

Nu is de standaardreactie: spelen en luisteren. Maar ik spring liever ietsjes meer gelijk naar het goede. Ik werk onregelmatige diensten en ook best wel onvoorspelbaar, dus ik heb niet zo veel tijd om lekker uit te proberen en te oefenen en goed luisteren. Ik ben ook een beginner en dat maakt het des te lastiger. Ik werk wel eens met PowerTab-bestanden en dat werkt heel fijn. Misschien dat iemand een goede site kent waar ze die bijvoorbeeld aanbieden? (eventueel voor een acceptabele vergoeding). Ik hou van rockmuziek, by the way, en oefen akkoorden en ritme op een acoustische gitaar (Seagull om precies te zijn).

Groeten en bedankt!

Guitar GoD
16 november 2009, 14:02
kijk eens bij ultimate guitar :)

--=HANS=--
16 november 2009, 22:19
Als je er toch wat geld voor over hebt zou je kunnen denken aan Guitarpro. Dat is een programma dat tablatuur af kan spelen en waarin je zelf tablatuur aan kan maken. Er is een database met meer dan 40.000 nummers beschikbaar. Veel nummers zijn door verschillende mensen op verschillende manieren "getabt" maar omdat je de tabs af kan spelen kun je luisteren of het een voor jou geschikt zijn. Het is een enorm uitgebreid programma. Je kan stukken die je ingewikkeld vindt bijvoorbeeld in een soort loop zetten en dan op normale of halve snelheid blijven spelen. Zo kun je in korte tijd erg veel leren. Een hoop tabs bevatten niet alleen de gitaarpartijen maar bijvoorbeeld ook de drums en andere instrumenten, die je overigens ook allemaal afzonderlijk aan en uit kan zetten.

Bluze
16 november 2009, 23:26
Dag snarenliefhebbers,