PDA

View Full Version : Camp Coolidge



schizo910
16 november 2009, 11:03
Sinds april dit jaar speel ik met Cheetoria (zangert) in Camp Cooldige. De eerste ruwe mix van één van onze nummers is klaar en staat op onze kakelverse MySpace pagina... Er zitten nog wat haken en ogen in de mix, maar de basis is er geloof ik wel...

CAMP COOLIDGE - Here (http://www.myspace.com/campcoolidge)

En voor degene die het leuk vinden:
12 december staan we in de Engel in Den Helder

skabouter
16 november 2009, 13:24
leuk divers nummer, leuke stijl! Hoe heb je het allemaal opgenomen (of is daar al een topic voor?)

schizo910
16 november 2009, 14:42
De drums hebben we opgenomen in de oefenruimte in Den Helder. Een vriend van de bandleden heeft daar zijn eigen hok met opname apparatuur. Vraag me niet naar de specificaties daarvan. Drums opgenomen op 8 sporen: Kick, snare, bass, hihatt, ride, toms, overheads.

Daarna thuis bij mij in de (grafische :p) studio de rest opgenomen in Logisch.

Gitaren via een Blackstar HT5 met een Senheisser MD 421-N en/of Sure SM85 en/of Senheisser E835. Andere partijen via m'n Koch multitone via de direct out en/of ampsimulaties.
Bass via d.i. en De ampeg versterker van de bassist.

Zang met de Senheisser MD 421-N en een Behringer Pre-Q micamp.
Gitaren: Fender Tele 52RI, Gibson LP Standard, Gretsch 6120, Gibson LP Classic.
Basgitaar: 5 snarige MusicMan Stingray.

Naast de scheur uit de amps; gebruikte pedalen: een colorsound wah, Fulltone GT500, HWA Schizo's Boozzfust, Ibanez RC99, Boss CS3

En een berg plugins

We hebben meerdere nummers opgenomen, dus bovenstaand lijstje geldt voor het totaal en niet voor dit nummer specifiek.

glennshred
16 november 2009, 18:31
[QUOTE=schizo910;2200983] De eerste ruwe mix van één van onze nummers is klaar en staat op onze kakelverse MySpace pagina...
En voor degene die het leuk vinden:


Kakelvers die eieren, kakelvers.. :seriousf:

Prachtige opname ook al is het in een oefenruimte opgenomen, knappe mix!!!
Nummer valt zelf ook wel goed mee.

[QUOTE=schizo910;2200983]
Daarna thuis bij mij in de (grafische ) studio de rest opgenomen in Logisch

Lijkt me wel logic hahaha :cheerup:

gr
glenn (kon niet aan de verleiding weerstaan)

schizo910
17 november 2009, 15:06
Heel logisch, ja! :p

TimoSomers
17 november 2009, 15:56
Gaaf nummer (zeker voor die stijl!).
Ik vond het zelf alleen een beetje te lang (of iig bleef het voor mij niet heel de tijd boeiend), maar dat is puur een kwestie van smaak.
Verder lekkere mix en goed gespeeld!

skabouter
18 november 2009, 17:18
Waarom heb je niet je multitone gemiked als ik vragen mag? Zou die niet het beste resultaat geven, ik vind die echt erg goed klinken bij jou!

En hoe ging het zang opnemen via de MD421 bij jou? ik heb hem laatst voor het eerst voor onze zanger (lees: bruller) gezet bij opnames, en het klinkt erg goed! Maar de preamp moest wel heel erg ver open, omdat de mic een zeer zachte output heeft. Is dat ook jouw ervaring? Omdat het een buizenpreamp was kreeg het geheel dus een behoorlijk randje, maar dit vond ik wel ten goede komen van de brulstem en de hele metalsound. Met een transistorpreamp was er wellicht minder een randje aan gaan zitten.
Jullie vocals klinken mooi clean/helder, hoe is dat gegaan met de preamp? Ik kan niets over die Pre-Q vinden, is dat buizen of transistor? Moest het volume hard open?

Leuk effect btw op 4:00! Is dat een arpeggiator?

schizo910
19 november 2009, 17:27
Waarom heb je niet je multitone gemiked als ik vragen mag? Zou die niet het beste resultaat geven, ik vind die echt erg goed klinken bij jou!

En hoe ging het zang opnemen via de MD421 bij jou? ik heb hem laatst voor het eerst voor onze zanger (lees: bruller) gezet bij opnames, en het klinkt erg goed! Maar de preamp moest wel heel erg ver open, omdat de mic een zeer zachte output heeft. Is dat ook jouw ervaring? Omdat het een buizenpreamp was kreeg het geheel dus een behoorlijk randje, maar dit vond ik wel ten goede komen van de brulstem en de hele metalsound. Met een transistorpreamp was er wellicht minder een randje aan gaan zitten.
Jullie vocals klinken mooi clean/helder, hoe is dat gegaan met de preamp? Ik kan niets over die Pre-Q vinden, is dat buizen of transistor? Moest het volume hard open?

Leuk effect btw op 4:00! Is dat een arpeggiator?


De Multitone opnemen met een mic ervoor zou wel te gek zijn, maar die moet zo hard voordat hij lekker klinkt en dan worden de buren gek, die HT5 knalt al behoorlijk lekker op lager (niet zacht hoor ;)) volume.

De preamp hoefde niet overdreven hard met de MD421. Die Pre-Q is overigens een transistor... Ik heb wel mijn inkomend signaal in de computer aangepast, die kwam in eerste instantie zelfs te hard binnen...

Effect op 4:00 is de ES M synth, midi arpeggiator eroverheen en toen handmatig zitten schuiven met de nootjes. Om het effect te versterken er een Binaureal Panner over heen gezet en deze rond laten draaien d.m.v. automation.

Jeroen_TRC
19 november 2009, 21:29
Al sinds april? Sjeezus wat gaat de tijd snel voorbij dit jaar. :|
Niet helemaal mijn muziek, maar het klinkt wel lekker!