PDA

View Full Version : behringer vintage tube monster vt999



jubei
16 november 2009, 02:12
heb dit pedaal net 2 dagen binnen en alleen op huis volume getest
op een lab series l3 transistor versterker
kosten nieuw:58 euro incl verzenden




en......


echt meer dan waard!,echt het pedaal overtreft mijn verwachingen
het is een overdrive/distortion pedaal ,met een buisje
en ook een echt goede.zeker gezien de prijs
op het eerste gezicht verkies ik hem nu al boven mijn andere overdrive pedalen(bad monkey,danelectro distortion,danelectro drive,marshall guvnor(engelse versie) vox tonelab st)echt goede tube sound low tot high gain ,dus ook op een transistor versterker,nog niet op hoog volume getest,of op een mijn buizenbak maar ben tot nu toe zeer tevreden

WillemdaGuide
16 november 2009, 12:22
Hey gefeliciteerd met je aankoop.
Heb je enig idee op welk voltage dat buisje draait?

caliban
16 november 2009, 14:53
Hey gefeliciteerd met je aankoop.
Heb je enig idee op welk voltage dat buisje draait?

Veel zal dat niet zijn :), maar heel het gedoe rond 1 preamp lampje in een effect vind ik twijfelachtig, maar dat is een andere discussie.

Sinner
16 november 2009, 17:37
Ik heb zelf de Behringer vintage time machine VM1 (66Euro) - de DMM neppert, en ook hier ben ik heel tevreden mee, echt een heel mooie sound.

Daar staat tegenover dat ik ook de VD400 heb geprobeerd (zgn een DM-3 kloon die ik ook heb), maar dat is echt een paper-weight. Volkomen ruk vond ik die, net als de NR100.

Conclusie, ook Behringer moet je niet over een kam scheren : sommige zijn heel ok (qua sound dan), andere helemaal niet ok.

my 2c

pasqual
16 november 2009, 22:18
ik heb de vintage tube overdrive gehad van Behringer en was ook erg tevreden over de sound. een beetje een jaren 70 overdrive met een fuzzy sound. maar.....er zat een erg overheersende brom in die ik er niet uit kreeg. erg jammer. ik heb 'm dan ook ingeruild voor een ehx boost pedaaltje. jammer!

misschien was dit exemplarisch? heb je er geen problemen mee?

groeten Pasqual.

Mitch
17 november 2009, 12:37
Een beetje buizen overdrive klinkt al gauw goed op een transistor versterker is mijn ervaring. Ik weet niet of de VT999 de nepperd zou moeten zijn van de TK999 maar ik heb ook geen zin om 't op te zoeken eerlijk gezegd...
Een lage spanning op een pre amp buisje wil, voor de goed orde, niet betekenen dat -ie er dan alleen amar voor de sier in zit.

Pé.
17 november 2009, 17:23
Ik heb de VT911 gehad. Hij deed z'n werk wel goed, maar ik was niet echt te spreken over het effect.. De Drive-knop was alleen maar effectief tussen 0,5 en 0,9 op een schaal van 0 tot 10. Alles boven de 1 was pure compressie en het geluid leek alsof de buis aan het opbranden was (was natuurlijk niet zo ;)).. Verschillende buizen geprobeerd, van gloednieuwe EHX 12AX7 tot Philips buisjes uit '75, ook nog andere 12A.7 geprobeerd, maar ik kon niet echt mijn geluid er uit halen.. Ook was het volumebereik echt ruk, pas bij standje 9 zat hij op hetzelfde niveau als wanneer hij op bypass stond..


De VT999 heb ik wel eens geprobeerd, maar te kort om echt tot een conclusie te komen..

Over dat voltage vraagje: Ik weet niet precies hoeveel Volt er op stond, maar te weinig om het buisje serieus op te doen gloeien.. Terwijl de buisjes in mijn Mic200 flink gloeien!