PDA

View Full Version : Nieuwe versterker.



necrokitten
15 november 2009, 23:56
Hey dudes,
let niet op de gebruikersnaam - ik moest toch wat kiezen.

Ik had een vraagje, één welke ongetwijfeld al veel vaker langs dit forum
is gekomen, maar welke (vind ik) toch wel persoonlijk op mij afgesteld moet worden in dit geval.

Ik ben de bassist van een rockbandje uit omgeving spijkenisse,
en op dit moment oefenen we in een bunker in hellevoetsluis (bomvrij hospitaal).

Ik heb de beschikking over onze eigen stagg CA 100B / 210 (80 watt versterkertje), waarvan ik het geluid overigens best lekker vindt,
welke ik doorlink via de externe speaker output naar een behringer 120watt.

deze behringer is niet van mij, maar van een andere band welke hier ook oefent.

Nu dus mijn vraag. Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede basversterker,
eentje welke ik vooral voor de oefenruimte en optredens kan gebruiken.
ik zit te denken aan toch zeker 150watt of meer, zeker omdat wij met een
nogal stevige bas setting spelen.
ik speel op een ibanez srx 590 tgf (4-snarige actieve bas).

ik ben opzoek naar een versterker welke een behoorlijk diep stevig warm geluid geeft, welke een behoorlijke gain aankan, maar waar ook een zware, metaalachtige slapsetting op in te stellen valt (een beetje zoals het geluid
van de bassist van mudvayne (ryan martinie) in bijv. het nummer Dig, of Not Falling).

De behringer heeft problemen met de lagere tonen als ik er meer volume (wat bij onze setting nodig is) uitspuug.

Ik weet ook dat uitproberen in de winkel de beste methode is, en dit zal ik ook zeker gaan doen - maar ik zou dus graag van jullie horen wat jullie als "beter" hebben ervaren zodat ik geen miskoop doe. ik heb op het moment
de Line-6 LD 150 gezien, en ook de hartke HA 2500 en 3500, welke ik van plan ben gaan uit te testen - wat vinden jullie hiervan, en hebben jullie hints en tips wat dit betreft?

overigens, over de prijs; ik zou graag toch wat meer informatie over meerdere prijsklasses willen - het budget wat ik van plan ben te besteden valt uit te breiden, mocht er toch een groot verschil tussen bijv midden en prof. klasse blijken te zitten.

Bij voorbaat dank. :)

schwalbe
16 november 2009, 00:18
Als je de externe speaker output van de ene versterker aansluit op de input van de andere versterker dan snap ik wel waarom het niet meer zo lekker klinkt.

Overigens: in de categorie niet te dure spullen vind ik de combinatie Hartke LH500 en Peavey tvx 410 de beste.

wiegersma
16 november 2009, 07:35
Dat is een goede binnenkomer: 'let niet op de gebruikersnaam ik moest toch wat kiezen...' Dan ga je er natuurlijk juist op letten. En jij moest je een naam kiezen uit een rijtje en alle leuke namen (fluffybunny, truckerboy89, janpeter45, etc) waren al weg? de meeste hier mogen er zelf één bedenken.
nou ja, mijn opmerking is niet kwaad bedoeld. Met een basversterker kan ik je niet helpen.

HaroldA
16 november 2009, 10:42
Ik heb met onze bassist een keertje 4x10" cabinetjes getest bij iedereen's favoriete muziekzaak genaamd Feedback.

Hartke Transporter met alu conus: fel en irritant, weinig laag
Behringer met papieren conus: al iets beter, maar klonk letterlijk een beetje goedkoop en miste ook ballen
Ampeg SVT-410HLF: gvd, allemachtig, wow...

Hij is toen naar huis gegaan, heeft nog een half jaar gespaard en uiteindelijk voor een hele mooie prijs die Ampeg 2e hands op de kop kunnen tikken...


Oftewel: ga testen met je eigen spullen(!) en koop alleen wat je echt gaaf vindt, ook al moet je daar nog een tijd(je) voor sparen!

bassooka
17 december 2009, 02:36
de hartke 3500 is wel een goede keus.
Toen ik erna mijn ashdown kocht, dacht ik...zoveel beter is de ashdown abm niet. koop die hartke en leer het gebruiken. komt vanalles uit. maar een 4x10 transporter zou ik er niet bijnemen.