PDA

View Full Version : op zoek naar een nieuwe buizenstack (metal)



pannekoek
15 november 2009, 22:49
hey gitaarnetters,

ik zit tegenwoordig met een probleem.
met de band spelen we normaal via een pod x3 live direct out. maar dit gaat vaak mis. geluidstechnici weten om 1 of andere reden er niet mee om te gaan waardoor het een lange soundcheck kost om dit op orde te krijgen.

ik wil dus gewoon een goede versterker meenemen!

mijn huidige versterker is een marshall jvm410h met een marshall 1960tv (greenbacks) cab. die moet dus de deur uit. hij is niet strak genoeg. en ik heb een meer amerikaanse scheur nodig.

ik hoop rond de 1500-1600 euro te krijgen met m'n verkoop(alles is nog in nieuwstaat, zelfs met de stickers en orginele verpakking). dus het liefst probeer ik het daarmee te redden.

mocht het eventueel noodzakelijk zijn, dan kan ik nog bijleggen tot een totaal budget van 2000 euro.

ik speel dus metal/metalcore muziek in de band.

denk aan: bullet for my valentine, all that remains, parkway drive.
maar ook invloeden van dream theater en iron maiden zijn te vinden.

hoewel ik een echte scheurbak zoek, speel ik ook nog regelmatig blues, pop, rock en fusion. het liefst wil ik dat ook nog uit m'n versterker halen, maar het is geen vereiste.

- ik heb minimaal 2 kanalen nodig
- volledig buizen
- erg strak en krachtig geluid
- moet ook geschikt zijn voor het solowerk(eventueel een tubescreamer erbij?)

ik heb al enkele versterkers opgezocht die mij erg interessant lijken.

- Mesa Boogie single rectifier (is helaas wel te duur en bijna niet 2de hands te vinden)

- ENGL Fireball 60

- ENGL fireball 100 (wat is precies het verschil tussen die 2, op de 40 watt na?)

- peavey 6505+

- bugera 6262

een mooie combo zou ook goed zijn! aangezien dat veel makkelijker mee te nemen is naar een gig!


wat zou een goede keuze zijn?
en is het wel verstandig om een stack mee te nemen?

ik wil graag zoveel mogelijk testen, maar met een hoop voorkennis is dit een stuk makkelijker!

alvast bedankt, stephan

Steven Otto
15 november 2009, 23:00
Probeer ook:

De ENGL Screamer en de ENGL Ritchie Blackmore. Die ENGL's zijn beter inzetbaar voor blues/pop/rock met genoeg gain op de tap.

Ik raad je ook aan om wat Randalls uit de XL serie te testen. Prima metalbakken, of het je smaak is, is wat anders. dat moet je zelf ontdekken.
Een leuke veelzijdige combo is de Diezel Einstein. Op youtube staan zat filmpjes.

Met jouw budget kan je zowiezo een mooie halfstack scoren en onderschat de rol van de cabinets niet.

(niet iedereen heeft zoveel mazzel om een ENGL Savage 60 + ENGL Vintage pro cab voor 650 te scoren :sssh:)

TimoSomers
15 november 2009, 23:12
Voor dat budget zou ik zeker even naar de 5150, 5150II, 6505+, en aanverwanten kijken, vind ik voor die prijs zeker (een van de) beste metalbakken. Ook zou ik SOWIESO een tubescreamer erbij nemen voor de strakke amerikaanse scheur.
Ik heb zelf een mesa boogie dual rectifier, wat toch veelal het beste wordt genoemd voor metalcore, etc. maar ik miste zelfs daar het strakke laag. Met een tubescreamer ervoor is dit echter heeelemaal verholpen, en ik weiger nu nog op een versterker te spelen zonder tubescreamer ervoor.

Steven Otto
15 november 2009, 23:25
Voor dat budget zou ik zeker even naar de 5150, 5150II, 6505+, en aanverwanten kijken, vind ik voor die prijs zeker (een van de) beste metalbakken. Ook zou ik SOWIESO een tubescreamer erbij nemen voor de strakke amerikaanse scheur.
Ik heb zelf een mesa boogie dual rectifier, wat toch veelal het beste wordt genoemd voor metalcore, etc. maar ik miste zelfs daar het strakke laag. Met een tubescreamer ervoor is dit echter heeelemaal verholpen, en ik weiger nu nog op een versterker te spelen zonder tubescreamer ervoor.
O, dat komt me zeer bekend voor. Bij de 5150 miste ik een strakheid die toch wel graag heb. Misschien dat ik eens een tubescreamer moet proberen. Dan zaag ik mijn peavey 5150 combo wel in tweeën en heb ik een 60 watt 5150 head!

pannekoek
15 november 2009, 23:25
Voor dat budget zou ik zeker even naar de 5150, 5150II, 6505+, en aanverwanten kijken, vind ik voor die prijs zeker (een van de) beste metalbakken. Ook zou ik SOWIESO een tubescreamer erbij nemen voor de strakke amerikaanse scheur.
Ik heb zelf een mesa boogie dual rectifier, wat toch veelal het beste wordt genoemd voor metalcore, etc. maar ik miste zelfs daar het strakke laag. Met een tubescreamer ervoor is dit echter heeelemaal verholpen, en ik weiger nu nog op een versterker te spelen zonder tubescreamer ervoor.

dual rectifier vind ik helemaal te gek, maar is helaas veels te duur voor mij!

is het misschien niet verstandig om een 2x12 cabinet voor mij te nemen? of benadeeld dat mijn sound teveel?

caliban
15 november 2009, 23:29
Het verschil tussen de twee vuurballen is dit: 40 watt meer bij de nieuwe. Een aparte gainknop voor clean bij de nieuwe, een mid-boost, en een lichte hervoicing.
Het enige wat ik er beter aan vind is die tweede gainbutton. Voor de rest is de oude fireball super.
De extra poen zou ik er niet voor over hebben. Een tweedehandse framus is misschien iets... Nooit de kans gehad over een te spelen, maar ze klinken in clips super, en ze lijken me vrij veelzijdig. Tweedehands misschien wel haalbaar.
Qua cabinet zou ik voor metal en metalcore ook eerder voor een v30kast gaan. Natuurlijk is het persoonlijk, maar ik blijf het echt goeie speakers vinden voor de hardere genres.

Misery Signals
15 november 2009, 23:30
Ik vind een 5150 anders wel een strakke amp. Scoor daar een V30 cabinet bij (geen Orange liefst want die pompen te hard) en je hebt voor dat bedrag wel een leuke metalset.

MS

Soulflyhigh
15 november 2009, 23:34
Ik zou sowieso een combo afraden. Ik heb een 5150 en hoewel het een combo is, is hij in mijn vorige band amper mee gegaan vanwege het onmogelijke formaat en gewicht ;) gesjouw. Ik zou zelf kijken naar een top. 6505+ is denk ik een goede keuze. Als je meer all-round wil zou ik toch ook in de hoek van Hughes & Kettner kijken.

caliban
15 november 2009, 23:37
(geen Orange liefst want die pompen te hard)

MS

Toch goed!?

Misery Signals
15 november 2009, 23:41
Ik vind dat een nadeel. Hij klinkt wel gedefinieerd en strak bij riffings maar hij heeft gewoon zoveel punch dat bij snel spelen/palmmuten je gewoon verzuipt in de punch, dat is toch de indruk die ik, zelf een Orange V30 hebbende, heb.

MS

TimS
15 november 2009, 23:52
Ben ik de enige die het raar vindt dat z'n POD niet goed werkt? Ik vond het juist ideaal, alles is perfect te regelen, op het podium kan alles zachter waardoor je beter gebalanceerd geluid hebt in de zaal. Ik kan me ook niet voorstellen dat het aansluiten van het apparaat nou veel problemen oplevert als je hem zelf goed ingesteld hebt. Heb je een vaste geluidsman of hebben meerdere mensen problemen met je POD?

yhcmarc
15 november 2009, 23:55
Ik denk dat je sound met die JVM en een V30 kast + evt tubescreamer een stuk strakker wordt. Ik zou die top dus gewoon lekker houden, crunch kanaal, lekker veel mids erin, tubescreamer ervoor en gaan.

pannekoek
16 november 2009, 00:09
Het verschil tussen de twee vuurballen is dit: 40 watt meer bij de nieuwe. Een aparte gainknop voor clean bij de nieuwe, een mid-boost, en een lichte hervoicing.
Het enige wat ik er beter aan vind is die tweede gainbutton. Voor de rest is de oude fireball super.
De extra poen zou ik er niet voor over hebben. Een tweedehandse framus is misschien iets... Nooit de kans gehad over een te spelen, maar ze klinken in clips super, en ze lijken me vrij veelzijdig. Tweedehands misschien wel haalbaar.
Qua cabinet zou ik voor metal en metalcore ook eerder voor een v30kast gaan. Natuurlijk is het persoonlijk, maar ik blijf het echt goeie speakers vinden voor de hardere genres.

oke, dan ga ik de 60 watt fireball maar eens testen!


Ben ik de enige die het raar vindt dat z'n POD niet goed werkt? Ik vond het juist ideaal, alles is perfect te regelen, op het podium kan alles zachter waardoor je beter gebalanceerd geluid hebt in de zaal. Ik kan me ook niet voorstellen dat het aansluiten van het apparaat nou veel problemen oplevert als je hem zelf goed ingesteld hebt. Heb je een vaste geluidsman of hebben meerdere mensen problemen met je POD?

ik vind het ook raar dat mijn pod niet goed klink. ik heb vrijdag een optreden gedaan. en het was 1 drama. in het begin kreeg hij hem al niet binnen bij de FOH, en vervolgens clipte mijn monitor zo hard dat ik alleen maar gekraak hoor.
ook kreeg ik veel reacties dat mijn sound te nep klonk. de andere gitarist/zanger gebruikt dezelfde pod x3 live en had uiteraard hetzelfde probleem!

zowel vrijdag als zaterdag waren beidde optredens verneukt


Ik denk dat je sound met die JVM en een V30 kast + evt tubescreamer een stuk strakker wordt. Ik zou die top dus gewoon lekker houden, crunch kanaal, lekker veel mids erin, tubescreamer ervoor en gaan.

ik ga van de week eens kijken naar een tubescreamer, ik kreeg deze reactie al eens eerder. eventueel nog een equilizer erbij om het allemaal nog net beter af te stellen.

allochthomas
16 november 2009, 00:14
wat is er mis met je Marshall jvm410h? als je het geluid wat strakker wil hebben is een tubescream of een andere booster altijd een goeie oplossing.

pannekoek
16 november 2009, 00:16
wat is er mis met je Marshall jvm410h? als je het geluid wat strakker wil hebben is een tubescream of een andere booster altijd een goeie oplossing.

het is niet strak genoeg, ik zoek echt een strakke metalcore sound. ik zal dinsdag eens wat tubescreamers gaan testen!

maar ik ben bang dat het niet helemaal de sound word die ik wil. de hele voicing van de versterker is mij iets te brits.

plus dat hij best erg ruist!

pannekoek
16 november 2009, 00:20
dit is zo ongeveer wel de sound die ik zoek!

http://www.youtube.com/watch?v=Ekie1QDKhCI&NR=1


http://www.youtube.com/watch?v=oED3p_D9YqY

Luke-wannabe
16 november 2009, 00:34
http://www.youtube.com/watch?v=oED3p_D9YqY
Die gast vind zichzelf zo heavy, maar zonder mids draai je juist je heavy d'r uit.
Als je die amp koopt, draai er dan alsjeblieft wel wat mid in..

allochthomas
16 november 2009, 01:05
ze te horen zoek je een meer amerikaans gevoicde amp, liefst iets met 6L6 eindbuizen. ik zou eerst een kijken wat er gebeurd als je een tubescream of een andere booster voor je marshall zet voordat je met geld over de balk gaat smijten. die tip van TimoSomers over de 5150 is ook zeker de moeite waard om eens te gaan kijken, ze zijn voor een goeie prijs 2de hands te vinden en ze klinken echt brutal. heb zelf de 5150III ooit eens getest en ik was behoorlijk onder de indruk.

iWishmaster
16 november 2009, 01:06
Probeer eerst eens je JVM met een ander cabinet. Dat zal al een wereld van verschil zijn. Greenbacks zijn redelijk modderige (losse) speakers en (nieuwe) marshall kasten zijn ook niet bepaald strak in het laag te noemen. De JVM op het crunch rood of OD1 groen met een tubescreamer ervoor moet echt wel een strakke sound geven, maar het blijft een britse voicing natuurlijk.

Engl, mesa of Kool & Elfring cabinetten zijn lekker strak over het algemeen. Bogner is ook goed spul, maar iets warmer en meer vintage.

Arvoitus
16 november 2009, 01:23
Die gast vind zichzelf zo heavy, maar zonder mids draai je juist je heavy d'r uit.
Als je die amp koopt, draai er dan alsjeblieft wel wat mid in..
Mm, kan je niet beter gaan slapen ;) Volgens mij staan zijn mids op 6/7.

pannekoek
16 november 2009, 01:27
Die gast vind zichzelf zo heavy, maar zonder mids draai je juist je heavy d'r uit.
Als je die amp koopt, draai er dan alsjeblieft wel wat mid in..

denk er wel aan dat het jouwbuis kwaliteit is ;)

Renin
16 november 2009, 08:48
Zo te lezen ben je er al uit: Es sol ein Engl sein. Nou koop dan een Engl. Goede bak hoor, voor hetgeen jij wil. Zelf experimenteren met kasten en i.c.m. jouw blackouts zul je niet veel meer gain en strakheid kunnen krijgen vermoed ik.

Over een poos zul je vanzelf wel weer terug willen naar de losheid van een lekker marshall :)

Ennuh metal met een combo??

Thiez
16 november 2009, 11:13
Ik heb zelf de engl fireball 60 gehad. Geweldig ding en het beste van deze 60 watter vind ik dat hij thuis ook nog lekker klinkt.
Eerst had ik hem op een laney 2x12 staan en later op een K&E 2x12. Wereld van verschil! K&E is echt een geweldige kast. Alleen de 4x12 vind ik er niet massief genoeg uitzien door dat dunne randje dus waarschijnlijk ga ik binnenkort voor een Orange 4x12. Maar cabs zijn natuurlijk heel smaakgebonden.
Ik heb zelf mijn fireball ingeruild voor een ENGL blackmore omdat ik zelf ook hardrock en blues speel en de blackmore gewoon een stuk veelzijdiger is. Momenteel het ik een beetje GAS op ENGL Invader dus staat mijn blackmore ook weer te koop maar die gaat alleen weg bij echt een goed bod.

Luke-wannabe
16 november 2009, 12:01
Mm, kan je niet beter gaan slapen ;) Volgens mij staan zijn mids op 6/7.
Ja okay, maar dat zegt alsnog niet zo veel ;) Misschien heeft die amp gewoon weinig mids van zichzelf.

TimoSomers
16 november 2009, 12:18
Ja okay, maar dat zegt alsnog niet zo veel ;) Misschien heeft die amp gewoon weinig mids van zichzelf.

Engl klinkt heel neuzig en een beetje 'dood' (niet levendig en sprankelend, beetje vergelijkbaar met EMG ;P), waardoor hij ook niet echt lekker door de mix prikt (dus wss van zichzelf idd. weinig mid heeft).
Overigens, als je vrij extreme metal wil is dit neuzige en karakterloze misschien juist wel gewenst, maar ik vond het karaktervolle van een mesa of 5150(en aanverwanten) echt wel gaver dan Engl. (ook een stuk duidelijker door de mix).

Anyway, de beste tubescreamer in mijn ogen is een ibanez ts 808, dus zou die zeker even checken! M'n pa heeft ook een marshall (wel een hele goeie, zon anniversary ding) maar zonder tubescreamer flappert ie ook alle kanten op en is ie alles behalve strak. Met een tubescreamer ervoor is 'ie echt even strak als m'n Mesa (het verschil is dan alleen dat ik nog heel veel gain erbj kan draaien, in tegenstelling tot de marshall die dan bijna aan z'n max zit).

Overigens doen cabs ook enorm veel, probeer maar eens jouw marshall met een tubescreamer ervoor over een mesa kast ofzo, denk dat je dan al een heel eind bent.

Maargoed, ik denk dat je indd een wat amerikaansere sound zoekt, dus ik zou echt naar die 5150, 6505, etcetc. kijken, vond ik op dat gebied het beste.
En als je de sound van Engl toch echt gaaf vindt moet je die ook gewoon testen ofcourse, maar ik zou persoonlijk voor het karaktervolle, dikke geluid van een 5150(etc.) gaan.

Mufftin
16 november 2009, 13:59
ik zou voor de 5150 gaan, die engl fireball klinkt alsof er een behringer pedaal voor staat. Maar ik zou Tho vragen die zit in de scene!

pannekoek
16 november 2009, 14:30
ik zou voor de 5150 gaan, die engl fireball klinkt alsof er een behringer pedaal voor staat. Maar ik zou Tho vragen die zit in de scene!

bedoel je dan de peavey? die heet tegenwoordig toch de 6505 of de 6505+

wat is het verschil tussen die 3?

iWishmaster
16 november 2009, 14:41
Peavey 5150: Eerste serie EVH signature. Eddie wilde echter niet meer met Peavey samen en heeft een rechtzaak aangespannen (en gewonnen) dat het nummer '5150' zijn 'eigenmerk' is. Peavey mocht echter de versterker wel blijven maken en dat zijn ze gaan doen onder nummer '6505'. Het geluid zou 100% identiek moeten zijn, maar niet iedereen is het daarmee eens.

De + is een andere uitvoering, waarbij de beide kanalen een eigen toonregeleing hebben gekregen. Schijnt ietsje anders te klinken, maar dat zal geen wereld van verschil zijn.

caliban
16 november 2009, 14:49
die engl fireball klinkt alsof er een behringer pedaal voor staat

:roll: ENGL-bashen, prachtige sport. Ik vind vuurballen heel goed klinken, binnen de ENGL versterkers zelfs een van de betere (ik heb al een aantal clips gehoord van de high gain shootout, en de oude Fireball vind ik samen met de SE het beste uitkomen van de ENGL's).

Over het boosten van een JVM, please :stop:
Die dingen hebben overdréven veel gain. Als je hem een beetje mod, opdat er op bepaalde plaatsen in het circuit minder gain aangemaakt wordt, kan boosten misschien wel zinnig worden.

caliban
16 november 2009, 14:51
Het geluid zou 100% identiek moeten zijn, maar niet iedereen is het daarmee eens.


Ik kan me echt niet voorstellen dat er verschil is in die versterkers hoor...

Chris Winsemius
16 november 2009, 14:56
Die dingen hebben overdréven veel gain. Als je hem een beetje mod, opdat er op bepaalde plaatsen in het circuit minder gain aangemaakt wordt, kan boosten misschien wel zinnig worden.

+/-.....

Op bepaalde plekken gain wat terugschroeven en op andere plekken weer wat gain d'r bij, daarnaast voicing nog wat tunen, choke toevoegen en OT upgraden en 't is 'n beduidend "betere" amp imho

iWishmaster
16 november 2009, 14:57
Boosten is ook om het strakker te maken (door wat meer compressie en andere nadruk om stukken van het frequentiespectrum oa), niet om gain toe te voegen. Simpelweg meer output (van je gitaar) de versterker 'inblazen', zorgt al voor een strakkere feel bij veel versterkers (meer compressie / vervorving van de eerste gain-trap bijvoorbeeld).

Verder is Engl ook niet mijn ding. Kil, levenloos, te weinig / lelijke mids, (te)veel nadruk op het lompe laag die het karakter domineert. Maar smaken verschillen: imho zijn de fireball en 5150 twee compleet andere amps, maar ze domineren (terecht) het midden-segment van de metal-buizenversterkers.

pannekoek
16 november 2009, 15:24
Boosten is ook om het strakker te maken (door wat meer compressie en andere nadruk om stukken van het frequentiespectrum oa), niet om gain toe te voegen. Simpelweg meer output (van je gitaar) de versterker 'inblazen', zorgt al voor een strakkere feel bij veel versterkers (meer compressie / vervorving van de eerste gain-trap bijvoorbeeld).

Verder is Engl ook niet mijn ding. Kil, levenloos, te weinig / lelijke mids, (te)veel nadruk op het lompe laag die het karakter domineert. Maar smaken verschillen: imho zijn de fireball en 5150 twee compleet andere amps, maar ze domineren (terecht) het midden-segment van de metal-buizenversterkers.


ik denk dat de fireball mij meer aanstaat. is iets warmer. de 6505 mist voor mij wat low-end.

morgen zal ik eens kijken wat er gebeurd met mn jvm icm een tubescreamer en event een extra equilizer

iWishmaster
16 november 2009, 15:35
ik denk dat de fireball mij meer aanstaat. is iets warmer. de 6505 mist voor mij wat low-end.

morgen zal ik eens kijken wat er gebeurd met mn jvm icm een tubescreamer en event een extra equilizer

Een fireball is niet warmer als een 5150 vind ik, juist vele malen killer. De fireball is misschien iets (nog) lomper en strakker in het laag. 5150 heeft wel meer mids en is wat beter 'hoorbaar'.

Maar waar baseer je op dat een 5150 te weinig laag heeft? Youtube filmpjes? Want als je meer laag wilt dan een 5150 met resonance op 10 wilt dan moet je basgitaar gaan spelen. Of anders krijg je zeker ruzie met je bassist, want die kan naar huis ...

Je moet ze echt beide horen om te kunnen oordelen.

pannekoek
16 november 2009, 15:42
Een fireball is niet warmer als een 5150 vind ik, juist vele malen killer. De fireball is misschien iets (nog) lomper en strakker in het laag. 5150 heeft wel meer mids en is wat beter 'hoorbaar'.

Maar waar baseer je op dat een 5150 te weinig laag heeft? Youtube filmpjes? Want als je meer laag wilt dan een 5150 met resonance op 10 wilt dan moet je basgitaar gaan spelen. Of anders krijg je zeker ruzie met je bassist, want die kan naar huis ...

Je moet ze echt beide horen om te kunnen oordelen.


is er een winkel waar ze beidde amps hebben staan?

Mufftin
16 november 2009, 15:47
trouwens vergeet de koch niet, mijn ex huisgenoot speelde over die, dikke lekkere metal sound!

iWishmaster
16 november 2009, 16:08
is er een winkel waar ze beidde amps hebben staan?

Guitarking in Boekel volgens mij het volgende: 6505, 6505+ en de 60W en 100W fireball.

pannekoek
16 november 2009, 17:49
Guitarking in Boekel volgens mij het volgende: 6505, 6505+ en de 60W en 100W fireball.

dan ga ik daar waarschijnlijk binnekort even heen :blast:

Chris Winsemius
16 november 2009, 18:39
Boosten is ook om het strakker te maken (door wat meer compressie en andere nadruk om stukken van het frequentiespectrum oa), niet om gain toe te voegen. Simpelweg meer output (van je gitaar) de versterker 'inblazen', zorgt al voor een strakkere feel bij veel versterkers (meer compressie / vervorving van de eerste gain-trap bijvoorbeeld).


strakheid heeft vooral met de voicing v/d amp te maken, booster (TS-type) zie ik dan zelf als paardemiddel

compressie is weer sterk afhankelijk vd. zgn. "gainstructure"; hoe de gain en frequentiekarakteristieken door de hele amp worden ingesteld qua ontwerp en waardes

pannekoek
16 november 2009, 18:58
strakheid heeft vooral met de voicing v/d amp te maken, booster (TS-type) zie ik dan zelf als paardemiddel

compressie is weer sterk afhankelijk vd. zgn. "gainstructure"; hoe de gain en frequentiekarakteristieken door de hele amp worden ingesteld qua ontwerp en waardes

dus in principe als ik jouw verhaal goed begrijp heeft een tubescreamer helemaal geen goed effect?

en in combinatie met een extra grafische equilizer? zoals de boss ge-7

Tankman
16 november 2009, 19:00
@pannekoek,

Van de bands die jij noemt weet ik dat Bullet for my Valentine op 6505's speelt. Als ik dan kijk naar andere band waar zij mee hebben getourd etc spelen die ook allemaal op 6505's: Trivium, Machine Head.

Er komt binnenkort zelfs een 6505 112 combo uit voor 650 euro ofzo als ik me niet vergis. De 212 is volgens mij rond de 1100 of 1200.

De ENGL screamer is wel leuk, mijn medegitarist in de band speelt er momenteel op, maar ik mis wat ballen in dat ding.

De Peavey JSX serie schijnt ook geschikt te zijn voor metal, en uiteraard, zijnde de amp van Joe Satriani ook best veelzijdig. Marc Rizzo van Soulfly en Cavalera Conspiracy speelt op JSX'jes.

Persoonlijk zou ik een variant van de 6505 aanraden. Verder moet je zelf uitzoeken of je de normale of de plus neemt, en of het een stack of combo wordt. Aan de gewone 6505 heb je al genoeg, denk ik. Ik zou voor de halfstack gaan, voor de stoere looks. De combo is wel handiger, maar halfstack is meer metal:P

Chris Winsemius
16 november 2009, 19:02
dus in principe als ik jouw verhaal goed begrijp heeft een tubescreamer helemaal geen goed effect?

en in combinatie met een extra grafische equilizer? zoals de boss ge-7

Nee, dat bedoelde ik niet.

Ik doelde op de ingewanden (het circuit/etc.) v/d versterker zelf, basis v/d sound zit daar in. Soms kun je idd. met wat pedaaltjes "om de tekortkomingen" heen spelen maar de basis is gewoon het ciruit en de onderdelenwaardes in de amp zelf.

Bij de JVMs is gewoon het 1 en ander mogelijk om de sound/compressie/kleuring vd gain/etc. 'n flink stuk te verbeteren.

caliban
16 november 2009, 19:30
Bas wegfilteren voor in de preamp geeft heel goede resultaten qua tightness. ENGL is een heel goed voorbeeld, maar ENGL moét een heel warme poweramp hebben, omdat er zo weinig bas overblijft aan het einde van de preamp. Ik denk dat er een gulden middelweg mogelijk moet zijn, maar die ben ik in het experimenteren nog niet tegengekomen. Ik vind mijn zelfbouw preamp heel goed klinken, maar hij kan nog altijd een boost gebruiken, waar hij nog strakker van wordt. Wanneer ik tijdens het modificeren eraan aan het proberen was om door meer basfiltering, hem strakker te maken, had dit vaak als effect dat hij dun ging klinken, hoezeer deze filter ook vrij ver van voor in de preamp zat.
Er zijn gewoon zooo veel parameters waar je rekening mee moet houden, dat de logica soms zelfs lijkt te verdwijnen.

macwilliams
16 november 2009, 19:46
Als je eens een ENGL Steve Morse in band verband wil testen dan laat je me het maar weten. Kun je tijdens het oefenen kijken oftie wel door de mix prikt. Ik weet dat je blackouts hebt dus dat zit goed, als je zelf even een cabje scoort met de juiste speakers.

Ik dacht trouwens dat jij de JCM KK te gek vond?

sjaak1990
16 november 2009, 21:26
JVM vind ik ook niet strak, wel stukken beter met een K&E v30 cab bijvoorbeeld. Vind het wel raar dat er geen choke inzit, altijd al raar gevonden... toch een stuk minder stabiel.

Kuch kuch zie sig.

Verder de peavey's natuurlijk!

Rock Bottom
17 november 2009, 13:30
5150 t/m 6505+ lijkt mij idd ook de beste keus.
En met een goede jcm 800 kun je ook alle kanten op.

caliban
17 november 2009, 14:00
En met een goede jcm 800 kun je ook alle kanten op.

Voor vintage metal eerder.

pannekoek
17 november 2009, 23:37
vandaag een hoop getest. een tubescreamer gaat het niet worden. word te rommelig.

wat wel aanzienelijk hielp is een equilizer. en wel de MXR kerry king signature 10-band equilizer. het geluid word direct een stuk dikker en strakker. vrijwel precies wat ik zoek. in combinatie met een ander set speakers(v30's ipv greenbacks) werd het nog duidelijker. maar ik ben zo verliefd op de looks van m'n 1960TV.

ik moet nog eens goed gaan nadenken en testen. nieuwe amp, nieuwe cab, extra pedaal.

en dan moet ik waarschijnlijk ook weer een nieuw pedalboard hebben, mijn huidige is veeeeels te groot en kan voor een live situatie flink ingekrimpt worden.

het enige wat ik nodig zou hebben is:

boss ns-2 noisegate
rmc 2 wah
MXR 10-band equilizer
beyer dynamic wireless system
marshall jvm voetpedaal

en de rest van m'n pedalen kunnen eraf :)

om even mijn eigen topic te kapen betreft m'n versterker....


hij ruist enorm. en niet een ruis als in: teveel gain en treble, maar een soort storm. onregelmatig, alsof er een harde wind waait in m'n cabinet.

ik denk dat er een buisje niet helemaal op orde is. waar kan ik dit laten repareren/vervangen? en hoeveel kost dat ongeveer? graag in de buurt van almere.

sjaak1990
17 november 2009, 23:45
Op de preamp buisjes tikken of er een microfonisch is. Gewoon de amp clean, hard en zonder signaal zetten en voorzichtig op de preamp buisjes tikken met een potlood oid, je hoort het duidelijk als een buis microfonisch is.

macwilliams
18 november 2009, 06:31
vandaag een hoop getest. een tubescreamer gaat het niet worden. word te rommelig.

wat wel aanzienelijk hielp is een equilizer. en wel de MXR kerry king signature 10-band equilizer. het geluid word direct een stuk dikker en strakker. vrijwel precies wat ik zoek. in combinatie met een ander set speakers(v30's ipv greenbacks) werd het nog duidelijker. maar ik ben zo verliefd op de looks van m'n 1960TV.

ik moet nog eens goed gaan nadenken en testen. nieuwe amp, nieuwe cab, extra pedaal.

en dan moet ik waarschijnlijk ook weer een nieuw pedalboard hebben, mijn huidige is veeeeels te groot en kan voor een live situatie flink ingekrimpt worden.

het enige wat ik nodig zou hebben is:

boss ns-2 noisegate
rmc 2 wah
MXR 10-band equilizer
beyer dynamic wireless system
marshall jvm voetpedaal

en de rest van m'n pedalen kunnen eraf :)

om even mijn eigen topic te kapen betreft m'n versterker....


hij ruist enorm. en niet een ruis als in: teveel gain en treble, maar een soort storm. onregelmatig, alsof er een harde wind waait in m'n cabinet.

ik denk dat er een buisje niet helemaal op orde is. waar kan ik dit laten repareren/vervangen? en hoeveel kost dat ongeveer? graag in de buurt van almere.

Als je een noisegate wilt hebben neem dan de rack versie, die is nog een stuk strakker dan het pedaal.
Voor dat buisje kun je prima in Zwolle terecht.
Die greenbacks uit het cabinet halen en V30 er in drukken. Houd je de mooie looks van die kast ook.
De greenbacks zet je weer op MP of je PM't me je prijs.

Henri H
18 november 2009, 09:32
De JVM ruist op OD1 en 2, dat is bekend, maar is te verhelpen, zie CMW's post.
Ik heb de interne noise gate van m'n toenmalige GT-8 wel 's gebruikt, dat werkte perfect.
In jouw geval lijkt me dat er meer aan de hand is inderdaad, preamp buisjes controleren, bij mij was er ook ééntje kapot gegaan, de V1.
Die was zo vervangen.
Ik vind het niet nodig om een extra pedaal te gebruiken om hem strak te krijgen, vooral OD2 is strak genoeg van zichzelf vind ik.
Volgens mij zijn V30's ook niet de meest ideale speakers voor de JVM, 75's of 65's zijn al een stuk beter, maar is ook smaak-afhankelijk natuurlijk.
Misschien kun je een combi van twee 75's met 2 Greenbacks 's proberen?
De 75's hebben wat meer hoog, en zijn beter geschikt voor metal.
Ik heb de mijne vorige week over een 2x12 met 65's getest, en stond perplex, heerlijke volvette sound, of het strak genoeg is voor jou weet ik niet.

iWishmaster
18 november 2009, 10:49
G12-65's klinken erg vet, maar ik vond ze niet bepaald strak. Zeker niet zo strak als V30's, maar wel een stuk strakker als greenbacks. Ik ben wel eens benieuwd naar een combi van V30's en G12-65's. Strak en schel in combinatie met erg rond en dik. Alleen het feit dat de efficientie van V30s hoger liggen zou ervoor kunnen zorgen dat deze (te) sterk gaan overheersen.

interessander
18 november 2009, 11:26
Ik heb live ooit eens over iemand's 1960TV gespeeld en vond het voor metal helemaal niks. Ik snap zeker dat je de looks mooi vindt maar het feit dat de kast oversized is speelt ook mee in de sound en strakheid van de kast, nog los van het type speakers.

Verder zou ik qua ruis ook even kijken wat je wireless set doet in deze en kan ik je qua noisegate een ISP aanraden. Ik neem aan dat macwilliams daar ook op doelde aangezien boss geen rack noisegates maakt (ze hadden er wel ooit eentje in half 19" formaat)

pannekoek
18 november 2009, 11:41
Ik heb live ooit eens over iemand's 1960TV gespeeld en vond het voor metal helemaal niks. Ik snap zeker dat je de looks mooi vindt maar het feit dat de kast oversized is speelt ook mee in de sound en strakheid van de kast, nog los van het type speakers.

Verder zou ik qua ruis ook even kijken wat je wireless set doet in deze en kan ik je qua noisegate een ISP aanraden. Ik neem aan dat macwilliams daar ook op doelde aangezien boss geen rack noisegates maakt (ze hadden er wel ooit eentje in half 19" formaat)

het is geen ruis, maar een soort storm. een ongelijke ruis achtige sound.


op andere jvm's die ik gister getest hebt, kwam dit probleem niet voor.
verder heb ik geen last van extra ruis met m'n wireless.

interessander
18 november 2009, 11:43
Ah ja dat klinkt eerder als een buizenprobleem, En ik zie in signature dat je toch maar de hele stack wegdoet?

pannekoek
18 november 2009, 11:48
Ah ja dat klinkt eerder als een buizenprobleem, EN ik zie in signature dat je toch maar de hele stack wegdoet?

inmiddels niet meer:)

waar kan ik terecht voor dit buizenprobleem?

hebben jullie een nummer, site?

Tankman
18 november 2009, 11:49
Ga je voor een 6505 of id?

http://www.peavey-eu.com/pop_product.php?flag=NL&lan=UK&key=2816

Die wordt binnenkort uitgeleverd. Ziet er echt vet uit. En de peavey logo geeft blauw licht:P.

In de buurt van Almere weet ik niks voor je buizenprobleem. Maar bij de Spanjaard in Alkmaar is het met 5 minuten opgelost. Heb ze daar vaker buizenproblemen heel snel zien oplossen.

AART
18 november 2009, 11:52
Ga je voor een 6505 of id?

http://www.peavey-eu.com/pop_product.php?flag=NL&lan=UK&key=2816

Die wordt binnenkort uitgeleverd. Ziet er echt vet uit. En de peavey logo geeft blauw licht:P.

In de buurt van Almere weet ik niks voor je buizenprobleem. Maar bij de Spanjaard in Alkmaar is het met 5 minuten opgelost. Heb ze daar vaker buizenproblemen heel snel zien oplossen.

Werkte je daar nou niet? Je begint een beetje op een spammer te lijken als ik je posts van de afgelopen week een beetje doorneem (alleen maar pro peavey ook).

Tankman
18 november 2009, 11:57
Werkte je daar nou niet? Je begint een beetje op een spammer te lijken als ik je posts van de afgelopen week een beetje doorneem (alleen maar pro peavey ook).

Nee, ik ben er gewoon vaak en help af en toe. Heb er verder geen voordeel aan.

Pro Peavey is an opinion. Ben gewoon een erg grote Peavey fan. Dat is algemeen bekend in mijn vriendenkring. Heb nu mijn bassist ook aan de Peavey geholpen. Alleen de gitarist wilt niet mee, die is pro-Engl.

Orpheo
18 november 2009, 12:20
Pannekoek: je hebt toch ook de JVM van H.Huisjes getest vorig jaar in Almere met die andere trafo erin? Ik vond 't al een heel stuk beter klinken dan de stock-versie. Is dat niet iets voor jou, icm een pedaal?

Als je echt 't zoekt in head+cab, nagelnieuw, is de fireball een leuk ding idd.

Dat engl's van zichzelf al gescooped klinken durf ik sterk te betwisten. Je moet ze gewoon goed instellen. De tone knoppen zijn er niet voor om je tone direct te veranderen (meer bass meer mids meer hoog) maar meer om de voicing aan te passen van de tone die jij met je gitaar (en pedalen) maakt. mids meer brullend of juist wat smoother, laag wat strakker of wat 'rubberiger', hoog wat pinniger of juist wat meer 'sweet'. Ik merk met mijn SE dat ie daar echt heel erg gevoelig voor is. Ik krijg zeg maar met mijn 'marshall jcm800' settings op m'n SE z'n medium gain kanaal, een crappy tone, niet te nassen. maar als ik mids wat meer open draai (iets over t midden), laag op 7 en treble op 8,5, krijg ik veel meer de tone die perfect is voor classic rock en ouwe metal, dan mids op 10 en de rest wat naar beneden, omdat ie gewoon genoeg mids uitknalt om door te prikken; je voiced je sound er gewoon mee.

Bij de powerball en de fireball is minder extreem, maar ook behoorlijk sterk het geval.

Ik vond de powerball overigens veel en veel strakker en meer punch hebben dan de 5150/6505. maar goed, kan ook afhangen van de kast die je eraan hangt.

sjaak1990
18 november 2009, 13:16
het is geen ruis, maar een soort storm. een ongelijke ruis achtige sound.


op andere jvm's die ik gister getest hebt, kwam dit probleem niet voor.
verder heb ik geen last van extra ruis met m'n wireless.

Zie mijn vorige post, is heel makkelijk zelf te testen... Grote kans dat een preamp buisje kapot is.

Thiez
18 november 2009, 16:20
Vandaag bij de muziekzaak de JVM410 uitgeprobeerd en ik snap opzich wel wat pannekoek bedoeld met niet strak zijn. Heb hem ook met tubescreamertje ervoor gepakt maar ook dan is hij nog niet echt geweldig voor metal. Hij is overigens vind ik ook niet te vergelijken met JCM800. Die vind ik vele malen beter klinken dan de JVM.

Ook heb ik nog even de ENGL Fireball 100 erbij gepakt. Ik denk dat als je budget hoog genoeg is voor deze fireball hij zeker bevalt. Ik vind hem vetter klinken dan de powerball moet ik eerlijk zeggen.

Baker
18 november 2009, 16:39
Het crunch kanaal is juist wél te vergelijken met de JCM800.
Ik zeg niet dat het hetzelfde is, maar het komt wel in de buurt.

De OD1 en OD2 kanalen zijn inderdaad andere koek.
De JVM is gewoon niet zo'n heel erg geweldige metalbak lijkt me.
Wel ok, maar er is beter.

Ik vind het meer een mega veelzijdige classic rock bak.

Thiez
18 november 2009, 17:20
dubbelpost

Thiez
18 november 2009, 17:20
het ligt er misschien ook aan welke serie jcm800. Ik vond jcm net wat meer scheur hebben dan crunch kanaal van de JVM.
Er zitten een paar leuke standen bij voor blues maar ook voor hardrock vind ik hem al op het randje de JVM. tis niet helemaal mijn smaak denk ik gewoon. Of misschien toch nog niet genoeg tijd besteeds (1/1,5 uur) om sounds te vinden. Maar dan is het zowizo niet echt mijn ding. Liefst heb ik plug & play.
Ongetwijfeld zal het bij de juiste gitarist een geweldige versterker zijn.

Geoffrey
18 november 2009, 21:44
Ik vind een 5150 anders wel een strakke amp. Scoor daar een V30 cabinet bij (geen Orange liefst want die pompen te hard) en je hebt voor dat bedrag wel een leuke metalset.

MS

Of een Krank cabinet.. ;)
Deze werkt super samen met mijn 5150II

pannekoek
18 november 2009, 22:25
wat voor speakers zijn het meest geschikt voor metalcore/deathmetal in combinatie met een JVM?

vanzelf sprekend zijn v30's strak. maar ik hoor ook wel eens dat ze niet goed zijn in combinatie met een JVM.


ik ben dus van plan mijn 4 greenbacks te verkopen en een setje nieuwe speakers aan te schaffen.

ik hou namelijk van de looks van m'n 1960TV kast

yhcmarc
18 november 2009, 22:36
ik wil die greenbacks best ruilen voor mijn GT75-H speakers ;)

caliban
18 november 2009, 23:04
Ik zou niet weten waarom v30's niet goed zijn bij een JVM. Qua circuit wijkt hij niet overdreven veel af van andere typische high-gainers, en bij al deze versterkers zijn v30's vaak de meest gekozen speakers.
Probeer misschien eens een eminence governor, of in een kast zoals ik te koop heb staan zou je vanboven twee classic leads kunnen steken, en vanonder twee governors of v30's. In dat closed-back deel klinken v30's zeer leuk, en het open deel is gemaakt voor classic lead type-speakers. Dat is wat men ook doet in de hedendaagse roadking-cabinets denk ik.

iWishmaster
18 november 2009, 23:32
Over het algemeen is het meerendeel van de gitaristen het erover eens dat V30 en de klassieke 'marshall crunch' niet zo goed samen gaan. Marshalls hebben veel mid en zijn vrij schel en 'harsh' icm met greenbacks en g12-65's is dat ideaal, want dat zijn relatief donkere en 'romige' of 'ronde' speakers qua geluid. V30's hebben van zichzelf ook een redelijk schel karakter en een typische (hoog)mid-hump, samen met dat marshall karakter is dat al snel teveel.

Genoeg klassiekers (Slash!) die er overigens geweldig mee klinken, dus dat bewijst maar weer dat smaken verschillen en tone in je vingers zit.

De high-gain kanalen van de JVM zullen waarschijnlijk prima met V30's overweg kunnen, maar of het crunch kanaal ook klinkt zoals je verwacht betwijfel ik persoonlijk een beetje.

pannekoek
19 november 2009, 00:07
Over het algemeen is het meerendeel van de gitaristen het erover eens dat V30 en de klassieke 'marshall crunch' niet zo goed samen gaan. Marshalls hebben veel mid en zijn vrij schel en 'harsh' icm met greenbacks en g12-65's is dat ideaal, want dat zijn relatief donkere en 'romige' of 'ronde' speakers qua geluid. V30's hebben van zichzelf ook een redelijk schel karakter en een typische (hoog)mid-hump, samen met dat marshall karakter is dat al snel teveel.

Genoeg klassiekers (Slash!) die er overigens geweldig mee klinken, dus dat bewijst maar weer dat smaken verschillen en tone in je vingers zit.

De high-gain kanalen van de JVM zullen waarschijnlijk prima met V30's overweg kunnen, maar of het crunch kanaal ook klinkt zoals je verwacht betwijfel ik persoonlijk een beetje.


voornamelijk gebruik ik clean groen en od 1 rood voor rythm met od2 rood voor solo's.

caliban
19 november 2009, 00:28
voornamelijk gebruik ik clean groen en od 1 rood voor rythm met od2 rood voor solo's.

Dan lijkt een v30 cabinet me zeer geschikt. Voor cleantones zijn er waarschijnlijk wel betere speakers, maar als je zo begint te denken zijn er voor cleantones ook gewoon betere amps :). Ik kan je trouwens de c83-modificatie ook aanraden, verbetert het geluid serieus.

Henri H
19 november 2009, 19:04
OD1/2 rood???!!!!
Die modes zijn wat mij betreft "no go".
Veel te veel ruis, ongedefinieerde takkeherrie komt daar uit, bovendien prikt dat voor geen meter door de mix, véél te veel gain.
OD1 en 2 oranje hebben gain zat, ruisen ook genoeg (;)), maar klinken een stuk beter in de mix.
Probeer 't maar 's. Dat is waar veel gitaristen de fout ingaan; teveel gain gebruiken, het karakter v.d. amp/buizengeluid raakt compleet ondergesneeuwd. Ik ben zelf ook jong geweest, en ben ook door schade en schande wijs geworden. :soinnocent:

Ook zeg je dat je OD1 voor slag gebruikt en OD2 voor solo's?
Ik zou zeggen: probeer 't 's precies andersom.
OD1 is heerlijk voor smeuïge leads, terwijl OD2 wat strakker is, beetje mid-scooped ofzo, ideaal voor strakke riffs. Ik heb het in ieder geval altijd zo gedaan.
Als het crunch kanaal beter zou zijn, dan zou ik de JVM absoluut houden, maar ik krijg er net niet die (typische Marshall) crunch uit die ik zoek.

macwilliams
19 november 2009, 19:28
Nou henri dat je het nix vind is niet erg maar:

te koop: Marshall JVM410H + Marshall 1936 (2x12) met (oude) G12T-75's (€225,-)

Is wel weinig geld voor het hele setje??:soinnocent:

yhcmarc
19 november 2009, 20:21
Als het crunch kanaal beter zou zijn, dan zou ik de JVM absoluut houden, maar ik krijg er net niet die (typische Marshall) crunch uit die ik zoek.

Ik heb eens wat filmpjes zitten kijken en OD rood lijkt me ook behoorlijk kut moet ik zeggen, ik zou idd eerder voor oranje gaan. Ik had ook het idee dat die lekkere marshall crunch eerder uit OD1 groen zou komen als je hem flink op zijn staart trapt dan uit oranje.

Henri H
19 november 2009, 22:23
@macwilliams: Tja, dat staat er inderdaad niet zo handig, was me niet opgevallen. Zal het zo even aanpassen. :chicken:

@yhcmarc: Ik gebruik geen OD (1/2) rood, dat klinkt echt nergens naar vind ik.
Op het crunch kanaal (2e kanaal) is rood wel bruikbaar, maar oranje klinkt beter inderdaad.
OD1 groen is ook een bruikbare sound, maar ik vind OD1 oranje perfect voor lead, en als je beide gebruikt moet je beide masters gebruiken om de volumes te matchen.
Maar ook bij OD1 groen ontbreekt toch wat vind ik, 't is het net niet ofzo, maar ja, ik ben ook wel erg verwend natuurlijk met 3 Marshalls en een HOOK. :cooler:

Maar on topic: zijn de JVM en Stiletto een beetje gelijkwaardig qua waarde?

Edit: Oeps, verkeerde topic.:seriousf:

MaartenGibson
21 november 2009, 11:26
Ik speel zelf op een H&K Duotone
Daar krijg ik bijna alle sounds uit die ik nodig heb, waaronder een strak metal geluid. Hij klinkt weliswaar niet zo zwaar als een mesa boogie triple rec. maar toch. Als ik zelf nog metal zou spelen zou ik mijn H&K zeer waarschijnlijk niet meer weg doen.

caliban
21 november 2009, 16:21
Ik speel zelf op een H&K Duotone
Daar krijg ik bijna alle sounds uit die ik nodig heb, waaronder een strak metal geluid. Hij klinkt weliswaar niet zo zwaar als een mesa boogie triple rec. maar toch. Als ik zelf nog metal zou spelen zou ik mijn H&K zeer waarschijnlijk niet meer weg doen.

Wat bedoel je juist met zwaar? Ik heb een keer over een H&K gespeeld, niet zeker dat het de duotone was maar iets in de aard toch alleszins. Wat ik me daar van herinner is dat hij meer gain had, maar qua bas wel minder fel was dan een rectifier. (Een rectifier heeft voor mij op de een of andere manier te weinig gain, en als je de gain hoog zet wordt het blubber, enige oplossing is een boost ervoor). Is dat ook wat jij bedoelt.

pannekoek
21 november 2009, 23:20
heb nu sinds donderdag een kerry king equalizer!

http://www.woodstockmusicalinstruments.com/catalog/images/KERRY_KING_10_BAND_EQ_KFK1_463x342.jpg

en m'n probleem is vrijwel verholpen!

mn jvm klinkt strakker en veel bruikbaarder. helaas nog wel een buizenprobleempje. en heb nog steeds geen adres gevonden in de buurt van almere <25km

12 december volgt het echte oordeel wanneer mijn amp zich heeft gedragen op het podium!

robert-gitarist
22 november 2009, 00:14
Hardewijk-apeldoorn moet te doen zijn toch? Daar zit Peter van Weelden ;) Neem wel een zak geld mee want wat ik heb gehoord schijnt hij niet de goedkoopste te zijn :D
Iets verder de andere kant op heb je Vleuten. Wel een stukje verder maar daar heb je natuurlijk Chris zitten ;)

Han S
22 november 2009, 00:14
Wat ik hier allemaal lees, het is bijna niet te geloven, zo zouden V30's niet klinken met de karakteristieke Marshall crunch?

Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur, zo hebben wij van de week de Engl Powerball verkocht voor 1000 euro, is een paar keer gebruikt in de studio en nog nieuw, maar werd bijna door niemand gebruikt en eerlijkgezegd viel hij me ook niet mee, haalt het niet bij de oude (1982) JCM800 4010 met V30's er onder, kolere wat een scheur heeft dat ding. Maar die JCM kan eigenlijk maar een ding goed en de powerbal kon veel meer dingen maar dan minder goed.

Geldt ook voor de Mesa Boogie die we ooit hadden, heb ik nog nooit goed horen klinken en die is ook opgeruimd, veel te duur ook voor wat het presteert, zelfs de Valvestate 8100 kreeg meer voor elkaar en staat er nog steeds en wordt ook regelmatig gebruikt, vooral als je daar alleen de pre-amp van gebruikt en de rest laat doen door een 100 watt buizenbak dan gaat het tekeer als een squadron F16's.

Maar het is allemaal zo persoonlijk dat je het echt zelf moet uitproberen en neem daar de tijd voor, koop iets waarvan je zeker weet dat het je ook op termijn blijft boeien. Ook de gebruikte speakers maakt veel uit.

Tenzij je natuurlijk brult van het geld, dan koop je gewoon wat en als het je niet bevalt koop je wat anders, net zolang tot je tevreden bent.

robert-gitarist
22 november 2009, 00:19
Wat ik hier allemaal lees, het is bijna niet te geloven, zo zouden V30's niet klinken met de karakteristieke Marshall crunch?


Ik heb sinds twee weken een V30 in mijn Marshall 1912 cab zitten (1x12" cabje). Deze gebruik ik icm. een Marshall DSL50. Beste combi ever. Ik vind Marshalls echt geweldig klinken op een V30 kast! Heel crunchy.
Mijn 1960 limited kast blijft orgineel maar ik zou best een Marshall 4x12 willen hebben nog met V30's.

Rutger Molenberghs
22 november 2009, 12:27
Ik vond enkel V30's onder mijn JVM ook niet de meest fijne combinatie. Maar nu heb ik een 4x12 met 2xV30 & 2xH30, wat ik wel goed vind klinken.