PDA

View Full Version : Nieuwe versterker: Waar moet ik op letten? Wat zijn mijn mogelijkheden?



Fender71
15 november 2009, 20:12
Hallo allemaal..

Ik wil graag een betere versterker kopen...
Maar ik heb daar helemaal geen ervaring mee.

Ik ken het verschil niet goed tussen Transistor combos, Buizen combos, Modeling combos en Hybride combos ... Dit zijn soorten versterkers.. Heeft iemand in elk geval ervaring met dit soort dingen? Ik heb al altijd een doodgewone versterker van 15 watt gehad van het merk Laney.. Ik zoek een versterker (misschien liefst van Fender) die mij een mooi clean sound kan geven en effectpedalen beter doet klinken dan op die 15 watt versterker die ik nu gebruik..

Thanks:zz:

Les Strat
15 november 2009, 20:28
moet naar versterkers

TimS
15 november 2009, 20:35
Hallo allemaal..

Ik wil graag een betere versterker kopen...
Maar ik heb daar helemaal geen ervaring mee.

Ik ken het verschil niet goed tussen Transistor combos, Buizen combos, Modeling combos en Hybride combos ... Dit zijn soorten versterkers.. Heeft iemand in elk geval ervaring met dit soort dingen? Ik heb al altijd een doodgewone versterker van 15 watt gehad van het merk Laney.. Ik zoek een versterker (misschien liefst van Fender) die mij een mooi clean sound kan geven en effectpedalen beter doet klinken dan op die 15 watt versterker die ik nu gebruik..

Thanks:zz:
Buizenversterkers gebruiken buizen in de voor- en eindversterker, transistorversterkers gebruiken geen buizen, hybride versterkers gebruiken buizen in de voorversterker en niet in de eindversterker, modelingversterkers doen andere versterkers na.

De meeste mensen vinden buizenversterkers het bestee klinken, vooral op hoger volume. Als je een mooi clean geluid wilt, zou ik idd kijken naar een mooie Fender of Vox.

Wat is je budget?

Fender71
15 november 2009, 21:51