PDA

View Full Version : All Around Gitaar



ruben112alejandro
15 november 2009, 19:56
Halo allemaaal ik speel al 2 jaar acoustisch gitaar en ik wil graag een electrisch gitaar kopen dat al around is... (dus dat je hem kan gebruiken voor alle soorten muziek)
en daarbij zoek ik ook nog een versterker dat er bij past...
zelf zat ik te denken aan een snelle Ibanez met een Line6 IV, Roland cube, Vox Pathfinder, Fox vt Valvetronix ofzo van ongeveer 30 watt, dat is waarschijnlijk genoeg aangezien ik alleenmaar in m'n kamer gitaarspeel ...toch...? :) m'n budget is rond de 450 euro. Dus als iemand tips voor mij heeft ben ik daar heel erg dankbaar voor
;)

Guitar GoD
15 november 2009, 20:00
epiphone es335? lijkt me veelzijdig

Jordii
15 november 2009, 20:01
Telecasters schijnen heel veelzijdig te zijn.

Ik heb totáál geen verstand van versterkers..

Sinner1980
15 november 2009, 20:05
Ik denk dat een Ibanez aardig all 'around' is ja,zelfde geldt trouwens voor een les paul.
Telecasters zijn ook veelzijdig maar niet echt ideaal voor metal

Midwolda
15 november 2009, 20:13
Voor alle soorten muziek moet je eigenlijk alle soorten gitaren kopen.
Je kunt natuurlijk wel flamenco op een BC Rich gaan spelen, maar of het klinkt...
Het is altijd een compromis. "Dè allround gitaar" bestaat gewoon niet.
Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wat je mooi vindt klinken, wat je er mooi uit vindt zien,
wat je lekker aan vindt voelen (dikte en afwerking van de hals), etcetera.
Je budget is in ieder geval groot genoeg om een hele redelijk thuis-set aan te schaffen.

guitarkid
15 november 2009, 21:39
Voor alle soorten muziek moet je eigenlijk alle soorten gitaren kopen.
Je kunt natuurlijk wel flamenco op een BC Rich gaan spelen, maar of het klinkt...
Het is altijd een compromis. "Dè allround gitaar" bestaat gewoon niet.
Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wat je mooi vindt klinken, wat je er mooi uit vindt zien,
wat je lekker aan vindt voelen (dikte en afwerking van de hals), etcetera.