PDA

View Full Version : All Around Gitaar



ruben112alejandro
15 november 2009, 19:56
Halo allemaaal ik speel al 2 jaar acoustisch gitaar en ik wil graag een electrisch gitaar kopen dat al around is... (dus dat je hem kan gebruiken voor alle soorten muziek)
en daarbij zoek ik ook nog een versterker dat er bij past...
zelf zat ik te denken aan een snelle Ibanez met een Line6 IV, Roland cube, Vox Pathfinder, Fox vt Valvetronix ofzo van ongeveer 30 watt, dat is waarschijnlijk genoeg aangezien ik alleenmaar in m'n kamer gitaarspeel ...toch...? :) m'n budget is rond de 450 euro. Dus als iemand tips voor mij heeft ben ik daar heel erg dankbaar voor
;)

Guitar GoD
15 november 2009, 20:00
epiphone es335? lijkt me veelzijdig

Jordii
15 november 2009, 20:01
Telecasters schijnen heel veelzijdig te zijn.

Ik heb totáál geen verstand van versterkers..

Sinner1980
15 november 2009, 20:05
Ik denk dat een Ibanez aardig all 'around' is ja,zelfde geldt trouwens voor een les paul.
Telecasters zijn ook veelzijdig maar niet echt ideaal voor metal

Midwolda
15 november 2009, 20:13
Voor alle soorten muziek moet je eigenlijk alle soorten gitaren kopen.
Je kunt natuurlijk wel flamenco op een BC Rich gaan spelen, maar of het klinkt...
Het is altijd een compromis. "Dè allround gitaar" bestaat gewoon niet.
Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wat je mooi vindt klinken, wat je er mooi uit vindt zien,
wat je lekker aan vindt voelen (dikte en afwerking van de hals), etcetera.
Je budget is in ieder geval groot genoeg om een hele redelijk thuis-set aan te schaffen.

guitarkid
15 november 2009, 21:39
Voor alle soorten muziek moet je eigenlijk alle soorten gitaren kopen.
Je kunt natuurlijk wel flamenco op een BC Rich gaan spelen, maar of het klinkt...
Het is altijd een compromis. "Dè allround gitaar" bestaat gewoon niet.
Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wat je mooi vindt klinken, wat je er mooi uit vindt zien,
wat je lekker aan vindt voelen (dikte en afwerking van de hals), etcetera.
Je budget is in ieder geval groot genoeg om een hele redelijk thuis-set aan te schaffen.

Flamenco op een BC Rich...! Cool.:)
Ik neig er naar om een Telecaster toch wel een erg (de meest) allrounde gitaar te vinden. Ik neem de mijne tegenwoordig steeds mee als ik maar één gitaar wil gebruiken en eigenlijk lukt alles er wel mee. maar ik realiseer me dat dit een zeer persoonlijk advies is en sluit me derhalve aan bij een ieder die zegt dat je gewoon heel veel moet gaan uitproberen! Succes.

Gr. C.

Quicksilver
15 november 2009, 21:40
Een Yamaha Pacifica met een Roland Cube is mijn stem, een goede maat van me is daarmee begonnen en verdulleme wat zijn die gitaren geweldige dingen voor de centen die je op de toonbank neerlegt.. :ok:

Roland Cube is ook enorm goed voor de prijzen, ik heb van meerdere al verhalen gehoord dat er gewoon mee word opgetreden, microfoon ervoor en over de PA :cheerup:

Kaïn
15 november 2009, 21:43
Je best bet is een gitaar met een humbucker en twee single coils. Daar kan je alle geluiden prima mee benaderen. En zoals in de vorige post, een modeling versterker is erg veelzijdig.
Bij veelzijdigheid benader je altijd, dat is wat je opgeeft.

Quicksilver
15 november 2009, 21:55
Je best bet is een gitaar met een humbucker en twee single coils. Daar kan je alle geluiden prima mee benaderen. En zoals in de vorige post, een modeling versterker is erg veelzijdig.
Bij veelzijdigheid benader je altijd, dat is wat je opgeeft.

Een Pacifica 112J? :cheerup:

Sinner1980
16 november 2009, 16:28
Een Yamaha Pacifica met een Roland Cube is mijn stem, een goede maat van me is daarmee begonnen en verdulleme wat zijn die gitaren geweldige dingen voor de centen die je op de toonbank neerlegt.. :ok:

Roland Cube is ook enorm goed voor de prijzen, ik heb van meerdere al verhalen gehoord dat er gewoon mee word opgetreden, microfoon ervoor en over de PA :cheerup:

We zijn het weer eens eens;)

+1 (of een Vox VT30,superverstekertjes!)

silenus
16 november 2009, 16:30
+ 1 voor de Roland Cube...
Zou zelfs voor de Micro Cube (15W) gaan als je 'm alleen voor in je kamer gebruikt.

Quicksilver
16 november 2009, 16:35
+ 1 voor de Roland Cube...
Zou zelfs voor de Micro Cube (15W) gaan als je 'm alleen voor in je kamer gebruikt.

Ik zou voor de 20x gaan, de micro cube vind ik dan weer onnodig duur. De 20x klinkt zacht net zo goed als hard, heeft een ingebouwde tuner en een shitzooi aan leuke effecten waar ie alvast mee kan oefenen.

lindstrom
16 november 2009, 16:37
Ibanez RG 320, prima gitaar waarmee je alles kunt, ook zijn ze niet heel duur.

Justinschut
16 november 2009, 16:43
Ik zou zoiezo voor de Spider gaan, veelzijdiger gaat niet en klinken nog goed ook. Verder is een gitaar met 2 humbuckers met een 5 way switch een goede keuze als je veel verschillende geluiden wil (zoals veel Ibanezzen dus)

Tankman
16 november 2009, 18:04
Als je een goede modelling amp wilt, moet je geen spider hebben. Alleen maar slechte ervaringen met Line 6.

Peavey Vypyrs zijn nu de beste op gebied van modelling amps. Bovendien krijg je er nog eens gratis 5 jaar garantie bij. Voor 99 euro heb je een Vypyr 15, momenteel het best verkochte oefenversterkertje.

Thmz
16 november 2009, 18:38
Ik heb ergens gelezen dat de nieuwe Spider IV echt wel goed zijn hoor.
Als je iets van Ibanez wilt kan je ook deze nemen: http://www.rockpalace.com/product/Ibanez-RGA32-Mahogany-Oil
Wel geen midden element.

Tankman
16 november 2009, 18:49
Ik heb ergens gelezen dat de nieuwe Spider IV echt wel goed zijn hoor.
Als je iets van Ibanez wilt kan je ook deze nemen: http://www.rockpalace.com/product/Ibanez-RGA32-Mahogany-Oil
Wel geen midden element.

Die Ibanez is idd wel leuk. Die heb ik wel vaker in handen gehad. Ziet er in het echt ook strak uit. Je moet wel van die natural finish houden.

Uit een Line6 kan ik persoonlijk nooit echt knap geluid krijgen, terwijl ik bij de Vypyr, zonder moeite ervoor te hoeven doen, met de goedkoopste gitaren meteen echt knap geluid heb. De kwaliteit van de Vypyr is gewoon veel beter, zowel inhoudelijk als qua constructie.

telecastermaster
16 november 2009, 19:00
+1 voor de Microcube van Roland.

Voor een gitaar: misschien is een Line 6 Variax wel wat voor je. Heb je alle gitaren in 1....

Tankman
16 november 2009, 19:02
+1 voor de Microcube van Roland.

Voor een gitaar: misschien is een Line 6 Variax wel wat voor je. Heb je alle gitaren in 1....

Variax lijkt helemaal nergens op. Laatst nog een gestest. Overwoog hem mee te nemen voor het opnemen van onze demo, dacht leuke veelzijdige gitaar, kan ik de clean stukjes ermee opnemen en laagjes maken met verschillende sounds. Wat klonk dat ding slecht, zeg. Lijkt nergens op.

Quicksilver
16 november 2009, 23:22
Ik heb wél goede ervaringen met Line6 en een knap geluid produceert hij ook maar je hoort toch overduidelijk (helaas) dat het modelling is hoor.
Op het allerlaagste volume is hij nét nog okay voor een twee onder 1 kap woning maar zet draai de volumeknop ietiepietsie verder n je hebt de buren aan de deur die je boos komen vertellen dat ze de eigen televisie niet kunnen horen en of het wat zachter kan (waargebeurd :seriousf:).

Zou gewoon gaan voor de Roland als beginner. Betrouwbaar, klinkt lekker (helemaal voor modelling) en staat gewoon als een huis. Niets mis mee.

geert1976
16 november 2009, 23:29
Ik heb wél goede ervaringen met Line6 en een knap geluid produceert hij ook maar je hoort toch overduidelijk (helaas) dat het modelling is hoor.
Op het allerlaagste volume is hij nét nog okay voor een twee onder 1 kap woning maar zet draai de volumeknop ietiepietsie verder n je hebt de buren aan de deur die je boos komen vertellen dat ze de eigen televisie niet kunnen horen en of het wat zachter kan (waargebeurd :seriousf:).

Zou gewoon gaan voor de Roland als beginner. Betrouwbaar, klinkt lekker (helemaal voor modelling) en staat gewoon als een huis. Niets mis mee.

moi,

Ik heb zelf een Vox valvotronix 15watt gekocht, met buis in de voorversterker geloof ik en die vind ik erg goed klinken en effecten zijn ook best goed.

Ik schop de versterker eruit, omdat ik toch gekker ben van stompboxen en efectenbakken.

De Vox klink wel lekker vol, voller dan een Roland cube, een Roland vind ik een beetje lief klinken.

De Vox gaf de brul van mijn Gibby's goed door:ok:

Luke-wannabe
17 november 2009, 11:59
Zo was dat ff wennen! T forum lag er gewoon uit.
Ik zou als je veelzijdig wilt juist niét voor Ibanez gaan maar voor een Les Paul of Telecaster!

Tokaifan
17 november 2009, 12:57
Ik zou voor een strat gaan met een inderdaad een Roland Cube erbij.

terrasbeest
17 november 2009, 12:59
+ 1 voor de VOX.
Roland Cube 30,60,80 whatever is goed voor clean, VOX is beter voor al de rest.
De kleine 15W Roland is gewoon speelgoed.

Tokaifan
17 november 2009, 13:09
Vox AD30 klinkt idd erg goed. Me leraar speelt trouwens vaak over een Line6 Studio UX2. Dat klinkt verbazingwekkend goed vond ik. Ideaal voor thuis als je niet met een hoofdtelefoon wilt spelen. Zorg dat je een paar fatsoenlijke computerboxen hebt en je hebt al snel een lekker gitaargeluidje!

ruben112alejandro
17 november 2009, 23:15
Voor alle soorten muziek moet je eigenlijk alle soorten gitaren kopen.
Je kunt natuurlijk wel flamenco op een BC Rich gaan spelen, maar of het klinkt...
Het is altijd een compromis. "Dè allround gitaar" bestaat gewoon niet.
Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wat je mooi vindt klinken, wat je er mooi uit vindt zien,
wat je lekker aan vindt voelen (dikte en afwerking van de hals), etcetera.
Je budget is in ieder geval groot genoeg om een hele redelijk thuis-set aan te schaffen.

bedankt voor je tips man ik ben uitgekomen op de Ibanez RGR320EX samen met een Line6 IV Spider 15 Watt waar ik voorlopig wel even zoet mee ben:punk::blast: