PDA

View Full Version : carbon copy doorgebrand?



Toaster
15 november 2009, 17:15
he,

ik heb hier iets raars.... Ik heb een MXR carbon Copy analog delay pedaal. En het is op de één of andere manier kapot gegaan.

Hij krijgt op de één of andere manier geen spanning meer. En toch ook weer wel.

Het lampje van de modulatie brandt wel, maar als ik het pedaal inschakel dan gaat het indicator lampje niet branden. En verdwijnt het geluid ook. Net alsof je dus zonder batterijen aan het spelen bent.

Het pedaal bloedt dan nog wel veel geluid door trouwens.

Ik gebruik geen batterijen, maar een t-rex fueltank. Trouwens met batterij doet hij het ook niet.

Ik zie geen gesmolten soldeerpuntjes. Behalve bij de adapter ingang een iets stomper soldeer puntje.

Volgens mij is dit pedaal rijp voor de sloop...

Dirk_Hendrik
15 november 2009, 17:33
Volgens mij is dit pedaal rijp voor de sloop...

tuullijk niet.

caliban
15 november 2009, 18:15
tuullijk niet.

Optimisme van een effectenbouwer, prachtig :ok:
Lijkt me ook best wel op te lossen, en desnoods recycleer je de werkende onderdelen :)

Dirk_Hendrik
15 november 2009, 19:14
Optimisme van een effectenbouwer, prachtig :ok:


Die uiteindelijk meer tijd doorbrengt met reparaties an met bouwen ;)
Als je maar wil is er met een beetje doorzettingsvermogen een hoop te bereiken.

Voorbeeld van afgelopen week is een jongen die hier even aanwipte met een Fender tuner waarvan de jack "stuk" was. Volgens de "muziekwinkel" zou het vinden van vervangende ondererdelen weken duren en dus niet de moeite zijn. Het enige dat ontbrak was de wartelmoer die de jack in de behuizing vastdraait.... die er dus ter plekke ingedraaid kon worden.

Als je maar wil dus, gecombineerd met een beetje inventief praktisch inzicht.

caliban
15 november 2009, 23:23
Als je maar wil dus, gecombineerd met een beetje inventief praktisch inzicht.

Dat laatste vraagt een minimum aan intelligentie en interesse en dat ontbreekt naar mijn mening nogal eens vaak bij verkopers.

Hanzemannetje
10 januari 2010, 00:17
Dat laatste vraagt een minimum aan intelligentie en interesse en dat ontbreekt naar mijn mening nogal eens vaak bij verkopers.

Het schijnt dat verkopers bij Feedback Utrecht worden ontslagen als blijkt dat ze toch enige interesse en enthousiasme tonen in het bijzijn van klanten.

Ik was daar vorige week en er waren vier mensen die stonden te wachten of een vraag hadden, en een van die 'verkopers' zat zelf op een van de amps in de winkel eindeloos hetzelfde metalrifje te oefenen op een Gibson V. Uiteindelijk bleek hij pas na luid zuchtend de gitaar weg gezet te hebben bereid om een klant te woord te staan. Elke keer als ik denk: ik probeer het nog een keer bij Feedback, word ik weer teleurgesteld in die eikels daar. Wat een foute shop is het toch...

Sorry, off-topic weet het...

RoelSmoel
10 januari 2010, 09:38
Terug naar de winkel gaan..

Vrijdag een Fullbore Metal in de zaak waar ik nogal vaak rondhang, met hetzelfde probleem als jij noemt..
Wat dat betreft zouden ze dan in de zaak niet moeilijk moeten doen, je een nieuwe geven, en de kapotte opsturen naar MXR/Dunlop.