PDA

View Full Version : Fender Power Chorus



gijsbreght
8 april 2003, 12:26
Ik ben al 10 jaar de trotse bezitter van een Fender Power Chorus. Echter, ik lijk wel de enige te zijn die zo'n ding heeft.
Wie heeft ervaring met deze machine. En hoe bevalt ie ?Wat mij opvalt is dat hij vooral altijd hard staat. Er zit geen huiskamer volume in. Of wel ??????

Bins
8 april 2003, 13:10
Ik heb een Ultra Chorus, mag dat ook? :smile:
Wereldbak!

Wat zijn de specs van de Power Chorus, als ik vragen mag?

gijsbreght
9 april 2003, 12:25
Ultra chorus ???
dat zegt me niks.
mijn power chorus heeft 300 watt
2 kanalen. schoon en boost.
er zit een mooie reverb in en een hele mooie chorus.
Maar dat volume. Als je hem op 1 zet is het al glas hard. Bij 4 vergaat horen en zien je, terwijl ik echt wel van flink wat geluid hou. Dit is een podiumversterker, maar de podia die ik bespeel zijn duidelijk te klein voor dit beest.
Da's dus mooi jammer, want hij gaat pas echt goed klinken op volume.

ritchie0_10
19 februari 2013, 09:49
Gijsbreght, een van mijn kennissen heeft pas een Fender power chorus tweedehands gekocht. De "owner's manual" is er echter niet bij..
Nu is mijn vraag of jij die handleiding erbij hebt en je ev een gescande versie zou kunnen doorsturen.
Mijn email-adres is : marc_gossye@hotmail.com
Alvast bedankt voor de moeite,
Marc

ar250artist
19 februari 2013, 12:45
Als je hier nog een serieuze reactie op gaat krijgen na 10 jaar mag je in de krant.

kees1984
21 februari 2013, 13:49
Ik heb er ééntje :-)
2 kanaals met beschermhoes en footswitch. klinkt echt te gek!

Dutch66
23 februari 2013, 19:44
Ik denk dat hij de krant in gaat, want ik heb de manual voor hem !! (ff PM'n)

ar250artist
23 februari 2013, 19:54
Ik bedoelde uiteraard of die gijsbreght hier nog op gaat reageren. Maar eerlijk is eerlijk dit zijn is serieuze reactie. Ik ga even de Telegraaf regelen...

JohnLord
23 februari 2013, 22:10
Ik heb er ééntje :-)
2 kanaals met beschermhoes en footswitch. klinkt echt te gek!

Sommige versterkers klinken inderdaad te gek mét beschermhoes.

postbus31
23 februari 2013, 23:29
Nog spijt van dat ik mijn Power Chorus (lang geleden) heb verkocht. Samen met mijn RAT en Jackson Charvel was het een fantastische combi.

josan
14 maart 2013, 11:33
Als de Power Chorus of Ultra Chorus te hard gaat en te zwaar is, moet je gewoon een Princeton Chorus kopen. Die is voor thuis veel beter te hanteren, qua volume en gewicht. Er zit een zeer goed geluid in met een goede spring-reverb en een fantastisch klinkende analoge stereo-chorus.