PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: plastiek over pickups



rasmazzer
14 november 2009, 21:29
Heb net een nieuwe gitaar gekocht. Ik speelde tervoren akoestisch en nu heb ik mij een Yamaha Pacifica 112V gekocht + Ronald Cube 30X.

Ik ben nog een beginner en na nu mijn eerste uren gespeeld te hebben merk ik opeens op dat er plastiek (doorzichtige tape) plakt over de 2 bovenste pickups. Is dit nog deel van de verpakking? (domme vraag zeker :) ) Heb het er al wel vanaf geprutst en gitaar klinkt nu wel 'zuiverder' of toch minder dof.

kenx
14 november 2009, 21:35
Heb net een nieuwe gitaar gekocht. Ik speelde tervoren akoestisch en nu heb ik mij een Yamaha Pacifica 112V gekocht + Ronald Cube 30X.

Ik ben nog een beginner en na nu mijn eerste uren gespeeld te hebben merk ik opeens op dat er plastiek (doorzichtige tape) plakt over de 2 bovenste pickups. Is dit nog deel van de verpakking? (domme vraag zeker :) ) Heb het er al wel vanaf geprutst en gitaar klinkt nu wel 'zuiverder' of toch minder dof.

Idd, deel van de vepakking. ;)

TimS
14 november 2009, 21:35
Er hoort geen plakfolie over je pickups te zitten dus het zal idd wel gewoon verpakking zijn.

Gefeliciteerd met je nieuwe gitaar :cheerup:

Quicksilver
14 november 2009, 21:50
Je hebt een beregoeie set aangeschaft, gefeliciteerd.
Antwoord is al gegeven: Ja, dat hoort nog bij de verpakking ;)

Midwolda
14 november 2009, 22:19
Inderdaad, goeie set om mee te beginnen, gefeliciteerd met je wijze aanschaf!
Enneh... we plaatsen hier altijd even een foto als er nieuw spul in huis is he... ;)

rasmazzer
14 november 2009, 23:32
Dat is goed om te horen! Foto komt er binnenkort aan!

kenx
14 november 2009, 23:36
Hoy,

Was ik nog even vergeten te vermelden! Gefeliciteerd!

rasmazzer
15 november 2009, 00:04
Nog een kort vraagje.

Als ik per ongeluk tegen de input van de amplifier (tegen het uitstekend deel van de kabel die in de input steekt) dan geeft die box een schel geluid?

Quicksilver
15 november 2009, 00:13
Nog een kort vraagje.

Als ik per ongeluk tegen de input van de amplifier (tegen het uitstekend deel van de kabel die in de input steekt) dan geeft die box een schel geluid?

Kun je daar even een correcte Nederlandse zin van maken want ik snap nu niet wat je bedoeld? :chicken:

rasmazzer
15 november 2009, 00:17
Als ik de gitaar verbind met de versterker, dan steek ik een grote pin in de opening output. Als ik tegen die pin stoot, dan kraakt mijn versterker opeens heel hard.

Tim..
15 november 2009, 00:19
Kun je daar even een correcte Nederlandse zin van maken want ik snap nu niet wat je bedoeld? :chicken:

Hij bedoelt volgens mij:
Als je de versterker aan laat staan, en dan je kabel er in doet of er uit trekt, hoor je iets.

@razzmazzer: Ik heb geleerd: altijd eerst je gitaar aansluiten, en dan pas je versterker aanzetten. Niet terwijl je versterker aanstaat zomaar ergens een kabel uittrekken want dan krijg je inderdaad zo'n geluid, en volgens mij is dat niet goed voor je versterker;)

succes ermee!:ok:

edit: oh shit, hij heeft net gereageerd :D

TimS
15 november 2009, 00:33
Als ik de gitaar verbind met de versterker, dan steek ik een grote pin in de opening output. Als ik tegen die pin stoot, dan kraakt mijn versterker opeens heel hard.

Bedoel je dat je wat hoort als je het andere uiteinde van de kabel aanraakt of als je de plug beweegt die in de versterker zit? Als het het tweede is heb je misschien draadbreuk in je plug of is de input van je versterker verbogen of kapot.

Quicksilver
15 november 2009, 00:36
Hij bedoelt volgens mij:
Als je de versterker aan laat staan, en dan je kabel er in doet of er uit trekt, hoor je iets.

@razzmazzer: Ik heb geleerd: altijd eerst je gitaar aansluiten, en dan pas je versterker aanzetten. Niet terwijl je versterker aanstaat zomaar ergens een kabel uittrekken want dan krijg je inderdaad zo'n geluid, en volgens mij is dat niet goed voor je versterker;)

succes ermee!:ok:

edit: oh shit, hij heeft net gereageerd :D

Ik heb dat niet zo geleerd maar om mezelf dat geluid te besparen sluit ik altijd eerst de gitaar aan want ik vind het een irritant geluid.
Het is trouwens niet slecht voor je versterker hoor, kan hij wel hebben (tenzij je volumeknop knoeperhard staat, dan kun je hem wellicht kapot krijgen..

Geen probleem dus. ;)