PDA

View Full Version : Ik raak het niet gewoon.



koen_V
8 april 2003, 12:01
Zoals jullie weten heb ik 3 weken geleden een Fender jazz bass deluxe gekocht.
Echt een fantastisch ding.
Het geluid is fantastisch, de neck is supersnel,echt een zaligheid om op te spelen.
Maar als ik hem rond mij hang dan heb ik altijd het gevoel dat er iets wringt, mijn gitaarriem is ook wel te kort voor deze bas, maar toch. Duurt het zolang eer je iets nieuw gewoon bent?

Phyrexian
8 april 2003, 12:10
Yeah, dat aanpassen kan wel even duren hoor. Toen ik m'n Warwick kocht, had ik nog nooit bas gespeeld (enkel gitaar). Die Warwick weegt 3,8 Kg en das serieus zwaar als je een licht gitaartje gewoon bent... Ik heb er weken last van gehad in schouders en nek.

Probeer eventueel eens een extra brede strap... dat wil ook wel eens helpen.

vanafvandaag
8 april 2003, 12:11
Tja, iedere bas is weer even wennen, maar een eerste tip zou zijn: koop een nieuwe band! Een mooie brede die het gewicht wat verdeeld en lang genoeg is om zo laag te hangen als je zelf wilt.

succes

skabouter
8 april 2003, 12:13
band is heel belangrijk, zeker als je vaak optreed. kies een goed uit, ik zou leer nemen, niet zo`n ding van draadjes in elkaar gedraaitd oid. die stoffen dingen. en breed ja. bassisten hebben brede banden.

Chris Wolstenholme
8 april 2003, 12:51
:grin:

dikkie dik
8 april 2003, 12:56
ik heb zon kunstof achtig stofje waarvan de band is gemaakt, hij is van fender, maar in het midden van de band zit een soort schuim/rubber achtig spul dat breder is. als je die precies op je schouder legt, heb je de hele balans van de bas onder controle. echt super fijne band. ook geen last van als je een optreden hebt van een 1,5 uur dat ie dan gaat snijden. maar hij kost 40 euro dacht ik

koen_V
8 april 2003, 13:05
Ik heb nu een al een leren strap, heeft me 56€ gekost, het is een met zo een safe-lock-system, dus daar heb je geen safty-locks voor nodig.
Ik ga dan toch de safty-lock die nog op mijn oude bas staan op mijn nieuwe fender zetten en dan een nieuwe lange riem kopen.
Ik heb juist de fender eens op de weegschaal gezet en ze weegt 4.5 kilo, wat toch al een heel gewicht is.
Ik heb ook ontzettend veel pijn aan mijn schouder waar mijn bas ophangt, het zal daar wel van zijn.
dus er zit niets anders op dan het gewoon te worden :smile: