PDA

View Full Version : to refin or not to refin?



wietse
14 november 2009, 15:00
met dat vraagstuk zit ik, vanmorgen deze oude dame voor 5 euro gekocht, een oude klira.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/kliraakoest.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/klirasakoestbody.jpg
geschroefde hals en de hals is nog prima, dus altijd weer goed bespeelbaar te maken, maar zal ik hem nu zo laten of hem een refin geven?
weet niet wat ze er mee uitgespookt hebben maar op het bovenblad zit bijna geen lak meer.

--=HANS=--
14 november 2009, 15:17
Volgens mij heeft een van de vorige eigenaren ook al een poging gedaan om hem kaal te halen en heeft hij of zij na het grove werk de klus gelaten voor wat hij was. Ik zou er wat tijd in stoppen om hem mooi helemaal te ontdoen van de oude lak en hem daarna opnieuw lakken. Zo te zien had de gitaar ooit een sunburst maar ik zou hem denk ik gewoon blank lakken als de top er een beetje netjes onder vandaan komt.
Ben benieuwd, succes ermee!!

Quicksilver
14 november 2009, 15:21
Afvragen: is hij het waard? Is het een blijver, en indien niet: levert hij dan zoveel meer op als zonder refin?

Ik zou het niet doen..

wietse
14 november 2009, 15:33
bij mij zijn akoestische gitaren nooit blijverds, met refin of zonder zal niet veel schelen wat waarde aangaat of ik moet hem al een sunburst geven die niet van origineel te onderscheiden is.
ik koop zoiets voor de handel, maar vind het ook altijd leuk werk om een gitaar te refinishen.

Jasper.
14 november 2009, 15:44
bij mij zijn akoestische gitaren nooit blijverds, met refin of zonder zal niet veel schelen wat waarde aangaat of ik moet hem al een sunburst geven die niet van origineel te onderscheiden is.
ik koop zoiets voor de handel, maar vind het ook altijd leuk werk om een gitaar te refinishen.

Als het niet zoveel scheelt qua waarde maar je vind het leuk dan zou ik het zeker doen.

LaurentB
14 november 2009, 17:34
Ja, die moet je wel opnieuw lakken, dat is geen 'relic' slijtage, daar heeft iemand al eerder een poging gedaan.

Quicksilver
14 november 2009, 18:05
bij mij zijn akoestische gitaren nooit blijverds, met refin of zonder zal niet veel schelen wat waarde aangaat of ik moet hem al een sunburst geven die niet van origineel te onderscheiden is.
ik koop zoiets voor de handel, maar vind het ook altijd leuk werk om een gitaar te refinishen.

Je eigen vraag beantwoord. Hobby = doen wanneer het even kan als je het mij vraagt. ;):speed:

Justinschut
15 november 2009, 14:33
ik had ook een keer een akoestische gekocht voor 5 euro, met wat waterschade op het bovenblad (alleen cosmetisch, was verder helemaal goed). Spuitbus gekocht en metallic blauw gespoten :p

Boom-chick-Franky
16 november 2009, 20:30
Ik heb een houtkachel.................;)