PDA

View Full Version : GCX vraagje...



Krikkeden 1ste
14 november 2009, 14:09
Ik ben 1 en ander aan het overwegen ivm het schakelen van mijn amps en effecten.
Met een ground control van Voodoo Lab lijkt er wel 1 en ander mogelijk, maar ik wou toch eens de mening van iemand die het ding beter kent...
De bedoeling is dat m'n G-Major op de 2 amps zou "dienen"
De GCX kan ook de gitaar naar elke amp sturen
De kanalen (clean, OD1/OD2 en Solo) van de Splawn worden via de GCX gestuurd, de 5150 gebruikt de switch in de G-Major.
Verder staan er nog 2 "stompjes" geschakeld.
Is mijn schema correct?
Zou de boel zo werken?
Thanks voor de help!
http://users.telenet.be/krikke_den1ste/GCX/GCX%20schema.jpg
een blanco GCX moest je de neiging hebben om te tekenen...
http://users.telenet.be/krikke_den1ste/GCX/blank_gcx_worksheet_landscape.pdf

Liquid_Metal
14 november 2009, 20:05
Volgens mij gaat dat niet helemaal goed. Je moet beide versterkers in een GCX-loop hangen. Bovendien zou ik de flanger postgain zetten, maar ik kom er niet zo 1 2 3 op hoe je dat kan doen met 2 amps.

Je moet vanuit loop 1 (phaser) naar loop 2 (in). In loop 2 (send/return) zet je de eerste amp (volgens mij input in en fx send uit, dan bypass je de poweramp). Dan vanuit loop 2 naar loop 3 waar je hetzelfde doet met je 2e preamp.
Dan ga je naar loop 4 waar je de flanger in stopt, van loop 4 naar 5 met de G-Major en vervolgens van daaruit naar de poweramp van 1 (EEN) van je heads. Volgens mij kun je slechts de poweramp van 1 head gebruiken als je over 1 cabinet wil spelen. Je zou natuurlijk ook de 5150 preamp op de Splawn poweramp kunnen gebruiken én andersom als je beide poweramps aansluit (ieder op een eigen cabinet). Sowieso hoop ik dat je de bedoeling had 1 preamp tegelijk te gebruiken.

Mijn devies is dus:
loop1 (phaser) -> loop2 (5150) -> loop3 (Splawn) -> loop4 (Flanger) -> loop5 (G-Major) -> Poweramp
De overige 3 loops gebruik je dan om kanalen te schakelen want je kunt maar 1 relais per loop gebruiken (ik weet niet of je daarvoor de Out of de Send nodig hebt, maar dat staat in de manual).

Liquid_Metal
14 november 2009, 20:10
O overigens hoef je de G-Major volgens mij helemaal niet in een loop te zetten als je 'm altijd gebruikt. Dat scheelt weer kabels én een loop.
Ikzelf heb een G-Major2 en die staat gewoon serieel. De GM1 vond ik nogal toon zuigen dus die had ik parallel staan (wat met jouw setup niet kan), maar ik had wel bijna altijd effecten aanstaan. In een loop zou voor mij dus niet nodig zijn.

Krikkeden 1ste
14 november 2009, 23:28
Thanks om te reageren!
In feite is het de bedoeling om met 1 Midi pedaal alles te sturen.
Vermits ik maar 1 G-Major heb wil ik hem met de GCX naar de send en return van 1 van de 2 amps sturen.
Elke amp heeft z'n eigen 4X12".
Afhankelijk of ik dus de 5150 of de Splawn wil gebruiken moet de gitaar naar de respectievelijke amp die dan ook gelijktijdig de G-Major in de send-return geschakeld krijgt...
De stomps zijn de EVH MXR phase 90 en de EVH,MXR flanger, en deze klnken toch het best als ze voor de preamp geplaatst zijn...
De kanalen van de Splawn kan ik dan sturen met de GCX, die van de 5150 met de relais van de G-Major...
Redelijk complex voor wat het moet dienen, maar ja... :seriousf:

Liquid_Metal
15 november 2009, 16:27
Ik weet niet of het werkt om 2 poweramps te kiezen. Je zou dan het signaal moeten killen en met een GCX kan dat niet. Je zou dan 2 killers/muters moeten hebben.
Ik vraag me af of je dat wel wilt want 2 4x12 cabinets gebruiken is ook wel erg overdreven. Heb je echt zo'n übersetup nodig? Het gaat ook nogal wat gesleep worden denk ik.
Veel makkelijker wordt het als je 1 poweramp kiest en tussen de preamps wisselt. Dan kun je de G-Major in de loop van de amp waarvan je de poweramp gebruikt zetten. Anders zul je een mixer moeten aanschaffen en dan wordt het plaatje nog complexer.

Krikkeden 1ste
15 november 2009, 17:37
De bedoeling is dat ik beide amps gewoon gebruik, ttz, de gitaar in de respectievelijke input, en jetje geven...
Niet echt enkel de poweramp...

Liquid_Metal
15 november 2009, 20:38
Maar zoals ik dus zeg: is dat niet een beetje overkill? Als je het op 2 cabs gebruikt vooral hoor, want ik zou ook best 2 amps willen gebruiken (hoewel ik liever alles uit 1 haal, zeker wat rhythm en lead betreft). Er zijn vast wel devices waardoor je twee amps op 1 cabinet kan aansluiten. Ik ken ze helaas niet.

Krikkeden 1ste
15 november 2009, 21:14
:???: Als je 8 luidsprekers kan gebruiken... dan gebruik je ze toch? :blast:
Een beetje gesleur hoort er toch ook bij? :soinnocent:
Nee serieus, de boel staat meestal maanden in een hoekje gestald...

Krikkeden 1ste
16 november 2009, 20:13
Inmiddels schemaatje iets aangepast...;)

http://users.telenet.be/krikke_den1ste/GCX/GCX%20schema%202.jpg

Liquid_Metal
17 november 2009, 13:41
Ik heb nu een idee van hoe je het wil aansluiten (wilde eigenlijk iets anders posten) maar het is toch best ingewikkeld. Ik ga dr nog ff over nadenken, want het is niet zo 1 2 3 te zien of het ook echt gaat werken.

hole
17 november 2009, 13:59
pfft

ik heb geen 45" monitor, dus ik zie dat plaatje echt niet goed.. resize even aub!

ateng
18 november 2009, 09:49
Volgens mij krijgt de G-Major pas signaal als je naar de 5150 schakelt. Dus als je over je Splawn speelt krijgt de G-Major dus heb je ook geen fx in de loop van je Splawn.

Krikkeden 1ste
18 november 2009, 16:17
Even geresised..

Als loop 4=0 en loop 5=0 dan is de send van de 5150 via "in" van loop 4 langs de "out" van loop 4 verbonden met de "in" van de G-Major. De "out" van de G-Major is via de "in" van loop 5 langs de "out van loop 5 verbonden met de "return" van de 5150
Als loop 4=1 en loop 5=1 dan is de "send" van de splawn via de "return" van loop 4 langs de "out" van loop 4 verbonden met de "in" van de G-Major. De "out" van de G-Major is via de "in" van loop 5 langs de "send van loop 5 verbonden met de "return" van de splawn
Of zie ik het verkeerd?

http://users.telenet.be/krikke_den1ste/GCX/GCX%20schema%201024.jpg

Liquid_Metal
18 november 2009, 16:53
Jaja, ik zie nu volgens mij hoe het werkt. Als je loop 3, 4 en 5 aan hebt staan speel je over de Splawn met de G-major in de loop. Als je loop 3, 4 en 5 uit hebt speel je over de 5150, wederom met de G-Major in de loop.
Het is nogal ingewikkeld maar ik denk dat het wel zou werken.
De overige loops kloppen sowieso want da's alleen maar loopen of switchen.

Krikkeden 1ste
19 november 2009, 19:34
:-) Binnen een weekje zal ik je laten weten of het lukt...