PDA

View Full Version : Als je mocht kiezen...



ellisvertellis
14 november 2009, 03:09
... ongeacht de prijs, uiterlijk, kleur, design, puur op sound dus en als het over crunch tot lichte overdrive gaat: de Boss Blues Driver of de Fulltone OCD? En waarom graag...



Groetjes!!

schizo910
14 november 2009, 09:59
... ongeacht de prijs, uiterlijk, kleur, design, puur op sound dus en als het over crunch tot lichte overdrive gaat: de Boss Blues Driver of de Fulltone OCD? En waarom graag...



Groetjes!!


De Fulltone OCD

Over het waarom ben je snel uitgeluld: puur persoonlijke smaak

Mitch
14 november 2009, 10:00
Blues Driver heeft wat meer een laag-af, de OCD is qua laag bij sommige amps vrij neutraal, bij sommige wordt het laag juist benadrukt. Ik zouz eggen: hangt dus af van wat voor crunch je wil en wat voor amp je hebt.

schizo910
14 november 2009, 10:04
Blues Driver heeft wat meer een laag-af, de OCD is qua laag bij sommige amps vrij neutraal, bij sommige wordt het laag juist benadrukt. Ik zouz eggen: hangt dus af van wat voor crunch je wil en wat voor amp je hebt.

Wat een hoop woorden voor hetzelfde antwoord:


puur persoonlijke smaak

:) :D :)

Thiez
14 november 2009, 10:41
als ik zou mogen kiezen, zou ik kiezen voor nutella!

van alleen deze pedalen zou ik gaan voor de OCD, die vind ik net wat mooier afgewerkt dan de boss qua sound. Maar het is zoals iedereen al zegt erg smaak gebonden.

Verder vond ik de Mi Audio crunchbox en lovepedal eternity er mooi klinken. zeker het proberen waard.

robert-gitarist
14 november 2009, 13:43
Als ik zou mogen kiezen tussen deze twee pedalen alleen, zou ik voor de Blues Driver gaan. Ik vind de sound van de Blues diver erg tof, msischien een beetje gescooped af en toe maar toch een mooie sound en makkelijk in gebruik. De OCD is ook erg tof maar ik vind hem te kieskeurig met versterkers en gitaren. De Blues Driver heeft dat al een stuk minder.

Riky
14 november 2009, 13:53
zeker een OCD. Man wat een lekker pedaal. Jammer dat ik hem zelf niet heb!

Lekker transparanr. Laat je gitaar geluid gewoon mooi helder door klinken, maar dan met een randje eraan. Echt wel tof pedaal.

Wicked Willy
14 november 2009, 14:48
OCD.......ik ben gewoon niet zo'n fan van Boss distortions/overdrives. Er zijn trouwens in de prijsklasse van de OCD genoeg andere pedalen.....dus kijk vooral even verder!

ekkybedmond
14 november 2009, 15:36
OCD.......ik ben gewoon niet zo'n fan van Boss distortions/overdrives. Er zijn trouwens in de prijsklasse van de OCD genoeg andere pedalen.....dus kijk vooral even verder!

+1

Barber DD
MI Audio Blues Pro (niet de Crunch Box, das heel wat anders)
Just my 2cts

Fuhgawz
14 november 2009, 15:48
Ik heb een wedervraag: waarom zou je persé moeten kiezen tussen deze twee? Ik vind het vreemd! Er bestaan veel meer vergelijkbare pedalen in, onder, tussen en boven de prijsklassen van deze pedalen. Waarom zou je dan persé tussen deze twee moeten kiezen?

Antwoord: OCD. Ik ben persoonlijk geen fan van dit pedaal, maar de Blues Driver is me wat te scherp. Als ik tussen twee één pedaal zou moeten kiezen voor lichte-middel crunch dan zou ik toch voor de OCD gaan. Maar, zoals al door anderen is gezegd, gaat het hier om smaak. Misschien heb jij wel een compleet andere amp/gitaar combinatie dan ik en hou je van compleet andere muziek. Daarom heb je niks aan dit of andere antwoorden.

HaroldA
14 november 2009, 18:36
Op mijn Marshall 2204's klonk de OCD werkelijk nergens naar. Op een cleane versterker zal hij het waarschijnlijk beter doen.

Ik zou als ik jou was ook de MI Audio Blues Pro uitproberen. Ik heb daar erg veel goede verhalen over gelezen en de mijne is inmiddels ook onderweg!

Bernardduur
14 november 2009, 19:53
Ik heb gemerkt dat de OCD bij sommige amps totaal niet klinkt en bij sommige super. TESTEN!

ellisvertellis
15 november 2009, 14:44
Ik heb een wedervraag: waarom zou je persé moeten kiezen tussen deze twee? Ik vind het vreemd! Er bestaan veel meer vergelijkbare pedalen in, onder, tussen en boven de prijsklassen van deze pedalen. Waarom zou je dan persé tussen deze twee moeten kiezen?



Ik heb ze allebei, vind ze allebei tof, maar vroeg mij af of het aanzienlijk duurdere pedaal (OCD dus) nu wel zijn geld eig waard was. Misschien hoor ik iets niet dat jullie wel horen, dacht ik dan en vandaar mijn vraag.

Het komt blijkbaar steeds weer op goesting neer. Wel is het idd zo dat op de ene amp de OCD gewoonweg slecht klinkt en op de andere niet (op mijn Deville bv klinkt hij heerlijk!).

Bedankt voor de andere tips btw; we zijn altijd op zoek naar "nog een allerlaatste pedaal", nietwaar? ;)

Grtz!