PDA

View Full Version : Marshall tsl -> ruis?



kenx
13 november 2009, 23:39
Hallo iedereen,

Ik lees de laatste tijd steeds meer dat de marshall tsl 100 veel ruis veroorzaakt, heel de jcm 2000 lijn, blijkt via reviews... Is dit wel degelijk zo, en stoort het hard? Ik dacht er namelijk eindelijk uit te zijn (mijn keuze naar nieuwe versterker voor volgend jaar) krijg ik dit hier allemaal te horen. Graag gebruikersreacties en beoordelingen van forumlingen aub :D

heavy-metal-thunder
13 november 2009, 23:45
hoe meer gain, hoe meer ruis. Sommige versterkers hebben een nois suppressor, maar ik vind dat niet altijd goed klinken, want soms beïnvloed het je sound. De TSL ken ik onvoldoende, maar mijn DSL ruist wel aanzienlijk (vooral op lead kanaal). Maar ik vind het niet storend. Op clean is hij behoorlijk stil. En op gainkanaal niet, maar gewoon zorgen dat je tss de nummers niet op dit kanaal staat (ik geloof dat de ruis niet (helemaal) weg gaat als volumeknop van gitaar dicht staat).

kenx
13 november 2009, 23:51
hoe meer gain, hoe meer ruis. Sommige versterkers hebben een nois suppressor, maar ik vind dat niet altijd goed klinken, want soms beïnvloed het je sound. De TSL ken ik onvoldoende, maar mijn DSL ruist wel aanzienlijk (vooral op lead kanaal). Maar ik vind het niet storend. Op clean is hij behoorlijk stil. En op gainkanaal niet, maar gewoon zorgen dat je tss de nummers niet op dit kanaal staat (ik geloof dat de ruis niet (helemaal) weg gaat als volumeknop van gitaar dicht staat).

Ja, inderdaad, hoe meer gain, hoe meer ruis... Maar ik las wel degelijk dat deze ruist als en gek, op de door jou genoemde kanalen, vandaar dat ik schrik had dat het echt ondraaglijk was ofzo, wat ik dus raar vond voor een versterker met 1200 euro winkelwaarde...

Maar inderdaad, je kan altijd van kanaal veranderen tussen de nummers door, maar tijdens het spelen, is dit toch bijna niet te horen? Ofwel? (die ruis...)

Iig al bedankt voor je reactie!

Geoff
14 november 2009, 08:55
dat ruisen heb je bij andere amps ook wel denk ik, onze gitarist zijn mesa single rectefier ruist ook als gek op het lead kanaal.tiijdens het spelen geen last van, tussen de nummers wel, zeker als hij zijn footswitch vergeten is. hangt er ook vanaf welke gitaar er aan hangt zeker proberen voor je een koopt.

kenx
14 november 2009, 11:29
Ja uiteraard, maar als ik het goed begrijp geeft hij niet opmerkelijk veel ruis méér dan een andere amp op lead channel?

heavy-metal-thunder
14 november 2009, 12:30
kleine bedenking: uit jouw "highway te hell" leid ik af dat de andere gitarist op Marshall speelt. Voor mij zou dat een reden zijn om om zijn minst eens te zien of er iets leuks Amerikaans is. Een tijd terug deden we een optreden, ik met een Vox AC30+ Les Paul en onze andere gitarist met een Orange en ofwel een Les Paul of een ESp les paul model. Nadien kregen we van een bedreven muzikant de opmerking dat onze sound te veel op elkaar leek. Voor sommige nummers is dat goed (vb. AC/DC) of als je een "muurtje" wilt optrekken, maar als je all round gaat is diversiteit i.m.o. een voordeel.

kenx
14 november 2009, 12:43
kleine bedenking: uit jouw "highway te hell" leid ik af dat de andere gitarist op Marshall speelt. Voor mij zou dat een reden zijn om om zijn minst eens te zien of er iets leuks Amerikaans is. Een tijd terug deden we een optreden, ik met een Vox AC30+ Les Paul en onze andere gitarist met een Orange en ofwel een Les Paul of een ESp les paul model. Nadien kregen we van een bedreven muzikant de opmerking dat onze sound te veel op elkaar leek. Voor sommige nummers is dat goed (vb. AC/DC) of als je een "muurtje" wilt optrekken, maar als je all round gaat is diversiteit i.m.o. een voordeel.

Ja inderdaad, daar kan je wel gelijk in hebben. Maar we spelen inderdaad vooral AC/DC en als er eens iets anders tussen komt is het ook goede stevige muziek (à la, born to be wild en dergelijke) dus mijn insziens kan het niet veel kwaad dat onze sounds op elkaar lijken? Ofwel?

sjaak1990
14 november 2009, 15:18
Ik gebruikte mijn DSL met NOS buizen en die was erg stil. Zeker niet meer ruis dan ik bij andere versterkers heb ervaren. Een balanced buis in de PI helpt ook wat maar dat scheelt vooral met feedback.

cluseau
14 november 2009, 15:30
Ja uiteraard, maar als ik het goed begrijp geeft hij niet opmerkelijk veel ruis méér dan een andere amp op lead channel?


Niet elke amp is hetzelfde van opbouw. Er zit ook verschil in de hoeveelheid gain en dus ook in de ruis. Het zou daarom eerlijker zijn te kijken naar de signaal / ruis verhouding. Een versterker welke bij helemaal open draaien hard ruist produceert waarschijnlijk ook een enorme bak herrie.

De ruisonderdrukking systemen werken wel maar zou er niet voor gaan. Deze dynamische hoogaf filters werken alleen bij laag signaal niveau en kunnen onbedoeld je hogere frequenties (ook ruis) uitfilteren.

Frans.

WillemdaGuide
15 november 2009, 10:46
Ik vind mijn DSL ook niet opvallend meer ruis hebben dan andere amps, en ik heb er nogal wat geprobeerd!

belfrink
16 november 2009, 11:56
Mijn TSL ruist niet meer dan een andere amp ;)

Het clean kanaal is wel ruissvrij en de crunch ook tot bepaalde gain settng.

Je hebt PM :)

TimManders
17 november 2009, 15:12
Ik heb hem ook gehad en was op clean vrijwel ruisvrij. (al geprobeerd je gitaar vast te pakken en dan te luisteren? Dat maakte bij mij wel veel verschil)