PDA

View Full Version : Weird en nieuw: Open Stomp



Rinze
13 november 2009, 22:47
http://www.openstomp.com/

http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2009/Nov/OpenStomp_Open_Source_Meet_the_Guitar_World.aspx

Daar moet ik eens even over nadenken.

iWishmaster
13 november 2009, 23:13
Mooi idee. Ben benieuwd naar de geluidskwaliteit (en dan vooral in welke mate het ingrijpt op je basissound). Als dat goed is, ben ik best wel nieuwsgierig naar dat ding ...

ibanez260
14 november 2009, 18:55
zo speciaal is dat toch niet?

Multieffects doen dat toch al jaren??

iWishmaster
14 november 2009, 20:14
Deze kun je zelf programmeren, dus echt alles compleet zelf maken. Multi-effect pedalen (en aanverwanten) laten je uit een lijstje effecten kiezen en combineren.

Een multi-effect is als een blokkendoos. De openstomp ook, maar daar kun je de blokken ook zelf bouwen en aanpassen en geeft dus meer mogelijkheden. Multi-effects hebben vaak een heleboel 'net niet' effecten, of wel een goede delay maar een waardeloze phaser oid. Met dit apparaat kun in theorie je eigen set 'perfecte' effecten bouwen.

ibanez260
15 november 2009, 20:09
Deze kun je zelf programmeren, dus echt alles compleet zelf maken. Multi-effect pedalen (en aanverwanten) laten je uit een lijstje effecten kiezen en combineren.

Een multi-effect is als een blokkendoos. De openstomp ook, maar daar kun je de blokken ook zelf bouwen en aanpassen en geeft dus meer mogelijkheden. Multi-effects hebben vaak een heleboel 'net niet' effecten, of wel een goede delay maar een waardeloze phaser oid. Met dit apparaat kun in theorie je eigen set 'perfecte' effecten bouwen.

dus het verschil met een multieffect is dan gewoon dat je de effecten die er in zitten beter zijn??

dus eigenlijk zoiets als een m13?

interessander
15 november 2009, 21:55
dus het verschil met een multieffect is dan gewoon dat je de effecten die er in zitten beter zijn??

dus eigenlijk zoiets als een m13?

De effecten van de M13 zijn voorgeprogrammeerd, de effecten uit de open stomp kun je zelf programmeren, dat is iets heel anders. Uiteraard kun je de effecten in een M13 zelf instellen, maar er zit een limiet aan de mogelijkheden.

Ik vind het een geweldig idee, al lijkt het me zeker niet voor iedereen geschikt omdat het opbouwen van een goed effect "from scratch" waarschijnlijk best moeilijk is.

Liquid_Metal
15 november 2009, 22:05
Ziet er tof uit en brengt tweaken naar een next level. En ik hou wel van tweaken :cheerup:.
Hopelijk is het niet al teveel aan de prijs... (we benne Hollanders hè!)

Marshallover
16 november 2009, 18:18
Ziet er tof uit en brengt tweaken naar een next level. En ik hou wel van tweaken :cheerup:.
Hopelijk is het niet al teveel aan de prijs... (we benne Hollanders hè!)

349 dollar heb ik gelezen. Zal adviesprijs incl. VAT zijn dus de Euro prijs wat je er in de winkel voor betaald zou weleens een 100 euro lager kunnen liggen.

Nitefly7
18 november 2009, 11:19
ben ik nou de enige die wel verdacht veel overeenkomsten ziet met de Magicstomp van Yamaha, een van de meest onderschatte processors/mfx uit de geschiedenis?

die van mij is inm. ook weer verkocht, maar genoeg mensen die het live of in de studio (toch fx900-achtig...!) met veel genoegen gebruiken...