PDA

View Full Version : K&K pure western pickup



niekb
13 november 2009, 18:23
Heeft iemand ervaring met dit pickupsysteem? Ik lees en hoor goede dingen op het web.

Ik ben op zoek naar een pu systeem voor mijn Fairclough mountain.
Mijn intresse is gewekt maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Gegroet,
Niek

charles
13 november 2009, 21:54
Ik heb zoals jij, ook veel goede dingen gehoord en ben ook benieuwd naar de meningen. Vooral de mini lijkt erg populair, maar heb geen idee waar je hier in Nederland ee kan krijgen/laten installeren.

bert k
13 november 2009, 22:23
Ik heb hem! In mijn Lakewood, toch niet de minste gitaar. Hij werkt wonderwel, voor een passief pickupsysteem erg veel output (Fijn, nooit batterijen wisselen.) en een verbazend goeie klank. Ik vind hem beter klinken dan een gewon piezo onder het kammetje, maar weer minder dan een goeie microfoon. Niet echt verrbazend eigenlijk.
Ik heb hem getest, hier (http://www.studiohetpand.nl/mictest.htm), samen met een heel stel microfoons, en hij legt het duidelijk af, maar laat je daardoor niet van de wijs brengen, hij klinkt prima in vergelijking met andere PU's. Ik heb hem in Amerika besteld, maar ik kan me de naam van de winkel niet meer herinneren, kwestie van effe zoeken. Hij was toen nog geen 100 dollar.

[EDIT] Ik weet het weer, het was Shoreline Music (http://www.shorelinemusic.com/amplification/kk.shtml). Ze bevelen nu de Mini aan, geen ervaring mee, maar ik geloof ze op hun woord.

niekb
14 november 2009, 18:28
Dat is een mooie vergelijking Bert. Met de mics klinkt het eea wel beter maar niet allemaal.

Op de K&K site staat gitaarbouwer Gerrit Bergeijk als importeur. Ik heb hem een mail gestuurd met de vraag of hij de pup kan leveren.
Mocht dat niet lukken dan haal ik m uit de VS.

Het inbouwen doe ik zelf.

Git Aar
14 november 2009, 20:46
Leuk deuntje bert K . Heb je daar tabs van oid?

Harald
15 november 2009, 08:00
Als je hem toch zelf inbouwt zou ik even goed naar de prijs bij Gerrit kijken. Voor het trinity systeem (een systeem met extra microfoon en externe preamp) staat me een prijs van €350,-- bij (dat is dan wel met inbouw erbij. Maar goed, dan moet je je gitaar ook weer wegbrengen en ophalen. 'Klaar terwijl u wacht' is vaak geen optie bij gitaarbouwers). De prijs bij Shoreline is echt beduidend lager) Hoe de prijs van de mini hier was weet ik niet, maar dat is iets van een kleine €90 bij Shoreline. (wel zonder importbijtellingen)

niekb
15 november 2009, 11:22
Via shoreline kom ik op 85 euro uit inclusief verzenden vanuit de US.
Daar komt 19% btw bovenop dan kom je op 101 euro.


http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-02.html#P57_4968

Zo te zien hoef ik dan geen invoerrechten te betalen omdat het bedrag onder de 150 euro blijft.
Waarschijnlijk komen er nog wel inklaringskosten bij. Dit is of 12,50 of 17 euro.


Gerrit vraagt 125,-

Bert weet je nog wat je kwijt was en ook belangrijk hoe snel je het pakketje in huis had?

Harald
15 november 2009, 23:37
Voor dat verschil kun je idd gewoon ook ervoor kiezen hem via Gerrit te kopen. Bij de Trinity was het verschil van een heel andere grootte.

niekb
15 november 2009, 23:41
Prescies, ik heb inmiddels contact met m gehad.
Als alles klaar is zal ik eens kijken of ik wat samples kan maken.