PDA

View Full Version : Nieuwe member: TinMachine



TinMachine
13 november 2009, 15:05
Dag mensen,

Ook weer een nieuwe in het forum: TinMachine. Genoemd naar de band met Bowie in de jaren '80 die stevig rockte, maar nooit een succes werd. Bij mij trouwens wel! Ik speel acoustisch gitaar, af en toe, heb nog AMV hegad en af en toe wat gitaarlessen waarin de basis werd uitgelegd. Verder: ik hou van goede rockmuziek, van U2, tot Chili Peppers, Metallica, maar ook Living Colour (Vernon Reid rocks!) of Morrissey, die af en toe ook nog steeds goede nummers maakt, als hij geen bierflessen op zijn kop krijgt zoals in Liverpool afgelopen week (maar als je uit Manchester staat lok je het natuurlijk ook wel een beetje uit...)

Ik oefen wat met behulp van .ptb bestanden in PowerTab, helpt me goed. Ik zit altijd wel met maten herkennen, tijdig wisselen van akkoorden (vooral lastig ín een maat...) down- upstrokes herkennen, ik denk allemaal beginnerszaken. Gaat mijn eerste vraag ook over in het acoustisch forum.

Ik speel op een Seagull semi-acoustische gitaar

Ik hoop een hoop van jullie te leren kennen en van jullie te leren, en misschien zelfs tot ooit eens in een concertzaal!

Noid
13 november 2009, 18:08
Welkom hier. Interessant band Tinmachine, met Reeves Gabrels die zoveel moeite deed om vooral chorus en delay maar niet te gebruiken. Vooral Under the God vind ik een ijzersterk nummer.

Succes met het onder de knie krijgen van het gitaarspelen! Op dit forum vind je zat hulp om je daar verder mee te helpen.

Dirk_Hendrik
13 november 2009, 18:23
Welkom.
Als je Tin Machine zegt zeg je voor mij vnl Reeves. Fantastische gitartist in het doen van niet-conventionele dingen!

TinMachine
13 november 2009, 22:25
Zeker. Deze man heb ik in Vredenburg zijn snaartjes zien behandelen met de bekende Massagestaaf van Wehkamp, als je begrijpt wat ik bedoel...

Erg leuk, veel gillende meisjes overigens die meer voor Bowie kwamen en hier natuurlijk niet de kunst in konden ontdekken, laat staan oor en oog te hebben voor het ritmetandem gevormd door de broertjes Sales (oude rotten uit de bands van Iggy Pop, maar dat wist je ook al wel dan)

Groeten

TopRob
13 november 2009, 23:02
Ik ben al jaren Bowie-fan en volg hem op de voet. En ik ben het met je eens: goede sidestep van Bowie, vooral het eerste album is geweldig, de opvolger was wat minder vind ik...
Welkom op het forum.