PDA

View Full Version : AB box



Don Olivier
13 november 2009, 12:14
Ik heb een A/B box(je) nodig voor in mijn pedalboard om mijn signaal te splitten vanaf de tuner naar verschillende pedalen. Die 2 verschillende lijnen gaan naar 2 verschillende versterkers.

Soms neem ik 'maar' 1 versterker mee en wil dat andere signaal dan gemuted hebben. Vandaar...

Wat is het kleinstje A/B boxje die ook nog eens stevig is?

Dank!

FruscianteFan
13 november 2009, 12:33
misschien de EHX Nano Switchblade?

Don Olivier
13 november 2009, 12:49
Dank, ziet er goed uit!

Maar hoe switched ie? Misschien domme vraag maar de switch is dus B aan of uit ofzo?

Dus versterker A klinkt altijd?

TimS
13 november 2009, 13:02
Hij wisselt gewoon van output elke keer als je op de schakelaar stapt, altijd maar 1 aan tegelijk dus.

Don Olivier
13 november 2009, 13:07
Aha....dan heb ik dus wel een probleem als ik met 2 versterkers AAN wil gaan spelen...?

Of snap ik het echt niet ;)

Wat ik wil doen is dit:

Gitaar -> Tuner -> AB Box A) effect 1,2 -> Amp 1
B) effect 1,2,3 -> Amp 2

Soms neem ik versterker 1 mee, dus mag output B gemuted worden....
Soms neem ik versterker 2 mee, dus mag output A gemuted worden
Soms neem ik 2 versterkers mee en wil dus GEEN output gemuted hebben

Wat een toestand ;)

Heb ik dan niet een 3 weg switch systaam nodig????

FruscianteFan
13 november 2009, 13:26
dan moet je een ABY-pedaaltje hebben. Hoewel, als je zegt 'versterker meenemen' bedoel je dan dat je een versterker die er altijd staat, wilt gebruiken? Of bedoel je letterlijk dat je de versterker soms gewoon niet bij je hebt?

Don Olivier
13 november 2009, 13:29
Soms neem ik 1 versterker mee om op te spelen en heb dan 'signaal A' nodig bijvoorbeeld.

Soms neem ik alleen versterker 2 mee om op te spelen en heb dan 'signaal B' nodig

En dan heb je nog dat op grotere podia ik 2 versterkers te gelijk wil gebruiken en dus signaal A+B tegelijk wil gebruiken...

Dan kom ik dus met een simpele AB box te kort denk ik zo?

En dan kom je op een ABY box zoals de Morley?

Maar die is weer zo groot en duur? ANdere goedkopere en kleinere opties?

FruscianteFan
13 november 2009, 13:35
Dan hoef je dus alleen maar een pedaaltje te hebben om eventueel het signaal te splitsen. Want ik neem aan dat je niet die 2 of 3 pedalen extra mee gaat nemen als je weet dat je ze niet gaat gebruiken. Nouja, ik zou het tenminste zelf niet doen...

Ik zou dan bijvoorbeeld ergens een stereo chorus van boss ofzo vandaan toveren. Of een Korg DT-10 (werkt wel, alleen mute je dan maar 1 output als je ermee gaat stemmen). Ik zou me in elk geval niet concentreren op het gemak van alleen maar hoeven te trappen om te switchen.

Don Olivier
13 november 2009, 13:37
Alles zit in een pedalenbak, dus tsja, die gaan dus gewoon mee ;)

Is de Morley de beste optie of zijn er nog kleinere, betere en of goedkopere oplossingen?

HaroldA
13 november 2009, 16:00
Is de Morley de beste optie of zijn er nog kleinere, betere en of goedkopere oplossingen?

PM Chroxy (http://www.gitaarnet.nl/forum/private.php?do=newpm&u=4412) anders even, hij heeft ervaring met de Morley ABY icm het schakelen van meerdere amps... :soinnocent: