PDA

View Full Version : GitaristenBattle DwDD



chantilly
13 november 2009, 11:11
Mooie tv.

gister in De wereld draait door een gitaristenbattle tussen:
Stochelo Rosenberg en Eric Vaarzon morel

hier de link
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Video-detail.628.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=13567&tx_ttnews[backPid]=631&tx_ttnews[cat]=148&kalender=1258040160&cHash=1c52d9f599

Ik moest het gewoon met jullie delen!

Rewind
13 november 2009, 14:00
Erg vet :)

--=HANS=--
13 november 2009, 14:31
Ik heb het ook gezien en vond vooral het einde waarin ze samen speelde wel stoer maar ik heb toch een lichte voorkeur voor die Flamenco dude. Ik heb het Rosenberg trio life gezien en het is echt knap wat die lui doen maar na een paar nummertjes heb ik het wel gezien. Hoewel het dat misschien helemaal niet is heb ik bij hun muziek altijd het gevoel dat het een trucje is dat ze tot in de finesses beheersen.

Ukeloeder
13 november 2009, 15:37
Ik heb bij meneer Rosenberg altijd het idee dat z'n techniek hem van tijd tot tijd wat in de steek laat. Wel vond ik hem de meer fantasierijke van de twee.













maar wat weet ik nou? ik dacht nog tot ze gingen spelen; dat kan ik ook wel... daar zitten met een gitaar op schoot zonder die bij Mathijs van Nieuwkerk op z'n hoofd kapot te rammen...

Riky
13 november 2009, 19:48
Damn die battle aan het einde is echt wel vet zeg. Zit echt coole stukken in!

Vind erik vaarzon morel mooier. Met de solo stukjes speelde hij echt een nummer. Rosenberg was toch meer van het show off. Later bij de battle ook, maar verder best cool!

Jordii
13 november 2009, 20:54
De video stopt halverwege bij mij:stop:

barno
14 november 2009, 02:48
thx voor de link
de wedstrijd is maar een kapstok om te laten horen dat ze allebei van wereldklasse zijn. tuurlijk is de ene niet beter dan de andere, het is muziek :)

Braindead
14 november 2009, 19:45
Mooie post. Ik had het niet gezien en vind het een leuk stukje samenspel geworden. En ja, show off hoort een beetje bij een battle natuurlijk. Wel een battle van appels en peren waar ze beter twee bekers hadden kunnen weggeven.

Goldwomen
9 december 2009, 14:18
Gister Duel Harry saksioni en jan akkerman.

RoelTM
9 december 2009, 14:26
Gister Duel Harry saksioni en jan akkerman.
Was dat niet die man die zei in DWDD dat hij een van de 3 gitaristen ter wereld was die met behulp van fingerpicking kon spelen?

FruscianteFan
9 december 2009, 14:39
Was dat niet die man die zei in DWDD dat hij een van de 3 gitaristen ter wereld was die met behulp van fingerpicking kon spelen?Nee, dat zei Matthijs. Harry relativeerde die opmerking.

ik vond het overigens van Harry niet zo'n sterk spel wat hij neerzette. Jan Akkerman heb ik sowieso weinig mee.

marc_o
9 december 2009, 14:55
Ik vond het gisteren met Akkerman en Saksioni een stuk minder interessant dan de video met Rosenberg en Vaarzon Morel, dat knalde tenminste echt!

hendrix2
9 december 2009, 15:55
http://www.youtube.com/watch?v=_xDB3xU1ErY

Vond Rosenberg en Morel ook beter... Dit vind ik soms wat slordig en niet interessant...

soup
9 december 2009, 15:58
Ik vond die battle een beetje overdreven, die ene kerel met zijn rode gretsch (blond haar) was precies te veel onder de indruk van de andere 2, al moet ik eerder zeggen van die kerel met zijn Les paul.

Rewind
9 december 2009, 16:28
Ik vond die battle een beetje overdreven, die ene kerel met zijn rode gretsch (blond haar) was precies te veel onder de indruk van de andere 2, al moet ik eerder zeggen van die kerel met zijn Les paul.

Ik begrijp niet wat je nou bedoeld?

--=HANS=--
9 december 2009, 17:27
Ik begrijp niet wat je nou bedoeld?

Dat gaat niet over gisteravond maar over vorige week denk ik. Toen zaten er drie gitaristen omdat ze in de UK de beste gitaarrif ever gekozen hebben. In de top 5 zaten o.a. Layla van Clapton en smoke on the water en can`t get no satisfaction.

Vond de battle van gisteren ook niet zo sterk. Akkerman kwam niet uit de verf op zijn akoestische gitaar, was heel anders geweest als hij electrisch had gespeeld denk ik maar sacksioni had alleen akoestische gitaren bij zich die hij dan ook allemaal gebruikte.

soup
9 december 2009, 17:34
Oh en die akoestische battle van gisteren heb ik ook gezien.

Degene die als 1ste speelde, kan best goed spelen maar het klinkt ongelooflijk rommelig. Zo rommelig dat ik het niet meer mooi vind (klinken).

Riky
9 december 2009, 18:41
waarom moet Harry Sacksioni in godsnaam steeds van gitaar wisselen en speelt Jan akkerman alleen maar hocus spocus...

Wel een van de weinige keren dat ik Jan akkerman oprecht sympathiek vind over komen trouwens.

Harry Sacksioni is ontzettend goed, maar dat het soms slordig klinkt heeft hij wel vaker last van. Heb ontzettend mooie dingen van hem gehoord, maar diezelfde dingen ook wel eens slordig gehoord. Het is en blijft een mens he;)

FruscianteFan
9 december 2009, 20:13
Ik had bij Sacksioni vooral het idee dat je hem vooral niet in een battle moet neerzetten, maar hem gewoon lekker z'n gang moet laten gaan.