PDA

View Full Version : Effectpedaal zelfbouw??



Keevinkos
13 november 2009, 07:31
Hallo, ik ben Kevin Kos en 14 jaar. Ik heb zelf vorige zomer een pracht van een gitaar in elkaar weten te bouwen. Een Kramer 5150 (EVH kopie) Zelf de electronica en alles gedaan, en volgens een muziekhandel hier is hij zelfs 600 euro waard!
Zoals je dan misschien al wel begrijpt is mijn grote held Eddie Van Halen, ik ben gek op zijn brown sound waar hij bekend mee is geworden. Ik heb ontdekt dat het Wampler Pinnacle effect een distortion is waar echt de brown sound in zit. Ze zijn vrij duur (€200), dus is het mogelijk om zelf pedaaljtes te bouwen? (en krijg ik er dan ook dat bruine geluid uit?)

Nocki
13 november 2009, 08:09
Hi,

Fijn dat je happy bent met je eigengebowde gitaar! Dat zie je niet vaak.
De Wampler ken ik niet maar er zijn idd pedalen die pretenderen de brownsound te hebben (ik heb er niks mee dus heb ik me nooit in de brown sound verdiept).
Een van die pedalen is de brown sound in a box. BSIAB en daar is ook een versie 2 van. Dat is een erg makkelijk pedaal om te bouwen....

verder niet echt een behulpzame post dus maar misschien kan je er iets mee.

roger
14 november 2009, 20:19
Op het Newtone-forum vind je veel info over het zelf bouwen van pedaaltjes. En er zijn altijd leden bereid je te helpen. Ook de BSIAB wordt daar besproken. Het zelf in elkaar bouwen van je effect-pedaaltjes is een errug leuke hobby heb ik al gemerkt!

Kijk ff op
http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/board,2.0.html

Gr Roger