PDA

View Full Version : Washburn T24 Taurus



vanafvandaag
8 april 2003, 11:36
Hi,
Kent iemand deze bas? De zoekfunctie van het forum lijkt niet meer te werken :sad:

Washburn T24 Taurus
(www.washburn.com/products/bass/t24.shtm)

Ik vind hem erg mooi, speelt fantastisch, klinkt super en kost iets van 450 euro. Ik heb er echter een "maar" bij. T.o.v. mijn (ook passieve) Samick is het volume van de Taurus erg laag. Ik moet mijn versterker een stuk verder openschroeven dan bij de Samick om hetzelfde volume te halen.

Is dit een probleem met deze ene bas, of zijn gewoon de J&J pickups niet sterk genoeg? Ik zie het eigenlijk niet zitten om deze bas met andere elementen uit te gaan rusten (financieel gezien).

Alvast bedankt voor je reactie!

dikkie dik
8 april 2003, 13:02
het kan zijn dat de elementen ook erg laag staan, dus dat ze weinig signaal opvangen van de snaren. maar als je ze verder omhoog draait kan dat ook ten kosten gaan van het mooie geluid. ik weet niet van welke klank je houdt, maar als je ze omhoog draait, en de goeie balans van de elementen dus vind, kan het geluid misschien ook wel mooier worden, en heb je ook meer volume als je ze hoger draait.

bij mn eigen bas heb ik de bridge pu nog net geen 2 mm onder de snaren zitten. en mn neck pu staat er 3-4 mm onder. ik vind dat het bij mezelf nu veel beter klinkt dan toen ik em had gekocht. de afstand toen was bij allebei 6 mm ofzo. dat was wel erg laag. en daardoor had ik ook weinig output. nu is het wel beter, maar dus ook stuk gevoeliger dan eerder, maar dat is logisch

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dikkie dik op 2003-04-08 13:04 ]</font>

vanafvandaag
8 april 2003, 13:12
Hey Dikkie Dik, bedankt voor je reactie. Het was me niet opgevallen dat de snaren extreem hoog zouden staan...(iig niet in vergelijking met een van mijn andere bassen).

Toch nog een vraagje, wordt het geluid nu warmer of scheller als je elementen omhoog zet? (mijn eerste ingeving is scheller... maar kan dat niet onderbouwen). Een beetje hals rechten, intoneren etc, dat gaat me makkelijk af. Maar electronica ben ik tot nu toe altijd verre van gebleven.

Toch blijf ik wel nieuwsgierig naar mensen die deze bas bezitten, danwel goed kennen.

Thanks!

dikkie dik
8 april 2003, 13:15
als je de bridge pu stuk hoger zet en de neck pu lager. dan wordt het geluid veel scheller, nouja, net of de treble op 200% staat. maar als je de neck pu hoog zet, dan wordt het geluid warmer, dacht ik. week ook niet meer zeker

vanafvandaag
8 april 2003, 13:51
Ik ga meteen een schroevendraaier in mijn oude Samick zetten om te kijken wat het effect is :smile:

Bedankt!

dikkie dik
8 april 2003, 13:55
no thnx

3803
8 april 2003, 23:58
Ik heb zelf een washburn en ben er tevreden over (niet dat ik beter weet, het is mijn eerste bas :smile:) Washburn heeft toch best goeie gitaren, waarom lees ik er nooit iets over in dit forum?

dikkie dik
9 april 2003, 10:51
ik weet ook niet waarom er weinig over gesproken wordt, ik denk dat hij niet erg gewilt is. ik zou het zelf ook eerder hebben over een mm stingray , dan over een washburn :smile:

vanafvandaag
16 april 2003, 10:17
:smile: Tja, ik praat ook liever over mijn Ferarri dan over mijn Opel Astra.. maar helaas zit er niet voor iedereen een Stingray in. (of gelukkig, voor de goedkopere fabrikanten).

Ik heb inmiddels besloten om niet voor de Taurus te gaan, het volume was wel erg laag. Wel jammer, maar om nu een bas te kopen voor aan de muur, ook een beetje zonde.

dikkie dik
16 april 2003, 10:48
goeie beslissing

AllodoX
16 april 2003, 11:32
Bleh !

De Taurus is een vuige Jerzy Drozd wannabe..

Voor de echte ga je naar http://www.jerzydrozdbasses.com/

BAH ! OLP stingray.. OLP streamer.. Washburn Taurus... what's next ? Fodera Emperor II klonen ? :sad: :sad:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AllodoX op 2003-04-16 11:33 ]</font>

Easy Rider
16 april 2003, 11:51
Zoooooooo he! Die Jerzy Drozd kan er wat van! Die Prodigy LE VII, da's echt een mooi ding. Houten knopjes... zoveel hout... zoveel mooi hout... en 7 snaren! :grin:
Mooie bassen. Zullen ook wel lekker spelen. En die drie-octaafs halzen zijn ook de shit! Kan me alleen niet voorstellen dat dat met frets nog lekker speelt, fretless lijkt me een stuk handiger.

EZ

Oh, en ik heb eigenlijk nu pas naar die Washburn gekeken :eek: maar lijkt me idd wel een schaamteloze kopie, foei Washburn! Of het is een licentie bouw ofzo...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Easy Rider op 2003-04-16 11:54 ]</font>

AntY
16 april 2003, 12:43
en wat is er mis met een goede kloon? zie squier, olp, cort (hehe) en talloze LP, JB,PB, Strat, Tele kopiien

bassopotmus
16 april 2003, 14:58
niets is met (goede klonen) als eht idee goed is het materiaal, komt er altijd wel een kloon.
Geef Allodox gelojk dat het "echte" werk altijd nog de best sound heeft, maar helaas te vaak een slechte prijs/kwaliteits verhouding

Clunk
16 april 2003, 15:04
volgens mij moeten mensen niet zo zeuren,
maar gewoon een gitaar kopen die lekker speelt en er goed uitziet,
en eigenlijk wat minder op het merk letten..
omdat een merk een reputatie heb ken het i.p.v. ubergeil ook uberklote overkomen bij sommige mensen :grin:

Clunk
16 april 2003, 15:06
en ehm,
die klonen blijven toch bestaan :grin:
daar zien sommige merken geld in $$$ bling bling...MONEY- ka-ching...

dus... conclusie: ik lul weer teveel :grin: