PDA

View Full Version : 0.010 snaren op een ibanez rgr170



Dimitri Wouters
12 november 2009, 23:39
ik kocht vandaag een ibanez rgr170dx bij als tweede gitaar ( eigenlijk enkel om naar de les te gaan.)

maar ik wil hier 0.010 snaren op steken om dat ik niet graag met 0.009 speel.
de verkoper zei wel dat ik dan iets met de tremolo moest doen. maar ik zou niet weten wat. iemand een idee????

sjaak1990
12 november 2009, 23:40
0.10 bedoel je lijkt me. Tremolo veren strakker omdat hij anders te ver omhoog komt.

Sinner1980
12 november 2009, 23:41
Opnieuw afstellen denk ik...En noem het maar gewoon een setje 10 of 9 hoor...het is geen wiskunde;)

Bram+
12 november 2009, 23:57
0.10 bedoel je lijkt me.
Nou nee, ik weet niet wat voor een snaren jij gebruikt (hele dikke bassnaren misschien), maar een gebruikelijke dikte voor die 'dunne' E is 0.010 ;)

Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen gezien het type tremolo op die GRG170DX, en anders is het inderdaad een kwestie van de schroeven van je veren iets verder aandraaien.

Dimitri Wouters
13 november 2009, 10:53
Nou nee, ik weet niet wat voor een snaren jij gebruikt (hele dikke bassnaren misschien), maar een gebruikelijke dikte voor die 'dunne' E is 0.010 ;)

Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen gezien het type tremolo op die GRG170DX, en anders is het inderdaad een kwestie van de schroeven van je veren iets verder aandraaien.


ik dacht het toch ook dat het 0.010 was hoor. ik begon al te twijfelen.

en ik heb hier de spanvijzen van de veren wat aan gedraaid en het probleem lijkt mij toch opgelost.
ik heb ze wel een heel pak moeten aan draaien. want de tremolo bleef maar scheef trekken. nu staat hij mooi parrallel met de body van de gitaar.

bedankt iedereen voor de info