PDA

View Full Version : Helemaal te gek!



jutter
12 november 2009, 21:47
Dit is nou wat ik al tijden zoek;
http://www.youtube.com/watch?v=aHW3Py6epCc

Ik heb ze gelijk maar een mail gestuurd!
Meer liefhebbers?

the feable
13 november 2009, 12:46
Klinkt erg goed! Wat het pedaal kosten weet je dat al?

Mitch
13 november 2009, 15:57
Verschrikkelijk zeg. Afgezien van het feit dat de combinatie strat/blues junior/fuzz erg fout gekozen is, wat is er zo bijzonder aan een tonebender mk3 kloon? Daar zijn er al tientallen van, alleen misschien niet zo leuk afgewerkt met plaatjes.

pasqual
13 november 2009, 20:09
een newtone zelfbouwpakketje muff fuzz en een boost erachter komt ook aardig in de buurt:cooler:. alleen veel minder gain. en veel ( gain/fuzz ) is niet altijd beter.

groeten Pasqual.

jutter
13 november 2009, 20:15
Verschrikkelijk zeg. Afgezien van het feit dat de combinatie strat/blues junior/fuzz erg fout gekozen is, wat is er zo bijzonder aan een tonebender mk3 kloon? Daar zijn er al tientallen van, alleen misschien niet zo leuk afgewerkt met plaatjes.

Smaken verschillen. Of de combi nou fout is of niet, dat doet er niet toe! Het gaat om de sound en die is in mijn ogen erg okay!

Riky
13 november 2009, 20:31
gaaf geluidje idd! Mis alleen wel beetje "bite," maar komt denk ik door youtube.

the sure thing
13 november 2009, 20:42
Verschrikkelijk zeg. Afgezien van het feit dat de combinatie strat/blues junior/fuzz erg fout gekozen is, wat is er zo bijzonder aan een tonebender mk3 kloon? Daar zijn er al tientallen van, alleen misschien niet zo leuk afgewerkt met plaatjes. Mitch is soms nog wel eens tegen, vanwege het er tegen zijn. Maar dat gaat vanzelf weer over :)

Los van dat vind ik de sound helemaal OK! Ik ben helemaal niet thuis in de FUZZ range, maar zo'n geluid klinkt goed. Ik vind het alleen helemaal niet op Page lijken. Page had echt veel MINDER gain.

Dirk_Hendrik
13 november 2009, 20:46
Los van dat vind ik de sound helemaal OK! Ik ben helemaal niet thuis in de FUZZ range, maar zo'n geluid klinkt goed. Ik vind het alleen helemaal niet op Page lijken. Page had echt veel MINDER gain.

Is ook een prima geluid.
De "maar" die ik gisteren vnl voelde bij het bekijken van het filmpje is dat het ding amper meer op het geluid wordt gemarket maar op het imago en beeldmerk van led Zep. Twijfelachtig

Mitch
13 november 2009, 21:07
Mitch is soms nog wel eens tegen, vanwege het er tegen zijn. Maar dat gaat vanzelf weer over :)

Los van dat vind ik de sound helemaal OK! Ik ben helemaal niet thuis in de FUZZ range, maar zo'n geluid klinkt goed. Ik vind het alleen helemaal niet op Page lijken. Page had echt veel MINDER gain.

Bedankt voor de analyse, maar ik vind die combinatie gewoon ruk klinken en dit filmpje bevestigt die mening alleen maar. Een moderne budget Fender buizenbak reageert totaal anders op een fuzz dan de plexi die Page gebruikte ten tijde van de periode dat hij Tonbenders gebruikte. Dat ik tegen zou zijn 'just because' raakt kan noch wal.
Dat deze sound geen drol met Page te maken heeft ben ik van harte met je eens en dat komt o.a. door die totaal andere combinatie van gear, nog los van instellingen, gebruikte gitaar en speelstijl.

Luister hier maar eens naar de combi van een Mk2 en een plexi:
http://www.youtube.com/watch?v=1qE5XN6zFUg

the sure thing
13 november 2009, 21:08
Is ook een prima geluid.
De "maar" die ik gisteren vnl voelde bij het bekijken van het filmpje is dat het ding amper meer op het geluid wordt gemarket maar op het imago en beeldmerk van led Zep. Twijfelachtig +1. Het geslijm van de spreker komt je beeldscherm uit gelopen :)

Riky
14 november 2009, 00:30
vind het ook raar dat de camera op sn hals gericht staat. Ik wil weten hoe die knoppen staan. Hoef hem niet te zien pingelen.