PDA

View Full Version : Overdrive icm VoxAC15



humbucker
12 november 2009, 20:31
Dag dames,

ik ben op zoek naar een nieuw drivepedaal. Heb momenteel een Fulldrive 2, maar op m'n Vox valt die serieus tegen, terwijl hij op m'n Marshall wel lekker klinkt. Maar aangezien die de deur uit gaat ben ik op zoek naar iets anders. Iets wat beter samengaat met m'n vox.

Ik stel m'n AC15 meestal zo af dat ie net op een randje staat, zodat ik met het drivepedaal een vette rythmsound krijg. Achter de drive komt nog een cleanbooster, voor solo's.

Misschien is het niet onbelangrijk om te weten dat ik op een strat en een tele speel, geen humbuckers dus :)

Ik had zelf gedacht aan een MI Audio Blues Pro (heb er eentje gevonden voor 75€), maar ik twijfel omdat ik niet weet of die wel genoeg gain heeft en qua klankkleur goed aansluit bij m'n Vox. Iemand ervaring hiermee? Nog andere suggesties?

hubert
12 november 2009, 23:17
als je een cc serie hebt...

dan de fulltone houden en de brightcab uit de amp halen.
Zelfs mij is dat gelukt.
ergens op t net te vinden hoe dat moet.
Mitch weet er ook alles van.

daarna zal je zien dat de fulltone weer geweldig zijn werk doet.

Chroxy
13 november 2009, 00:12
ik speel ook op een Vox AC15, telecaster.. en stel hem ook op het rand van opbreken in!

In mijn lange zoektocht vind ik 2 pedalen ERG tof:
Fulltone OCD (heerlijk, zeker in combi met een tubescreamer).. en een Marshall jackhammer.. wat!? ja! echt; heerlijke sound samen.!

tomdiedom
13 november 2009, 00:42
die blues pro heeft wat mij betreft zeker genoeg gain, met een switch aan de achterkant kan je ook zelf naar fuzz mode gaan. Lijkt mij voldoende voor wat jij wilt, maar het blijft allemaal smaakgebonden.

humbucker
13 november 2009, 09:10
@ hubert: ik was al van plan om die bright cap eruit te halen als dat zoveel scheelt in de samenwerking met pedalen. Morgen mij er maar eens mee amuseren.

@ Chroxy: De ocd ga ik zeker onthouden. Maakt het iets uit welke versie? Want er zijn 4 of 5 verschillende, niet? Die Jackhammer ken ik niet, maar ik zal hem eens checken. Thanks!

@ tomdiedom: Die extra "fuzz-switch" lijkt mij een leuke toevoeging aan de Blues pro inderdaad, is het ook bruikbaar in de praktijk? Als in zijnde, hoor je het verschil ook echt op bandniveau? Of is het meer marketing? En welke stijlen speel jij zoal?

LordOfLager
13 november 2009, 09:11
Ik heb zelf de Vox AC30 en ik moet zeggen dat deze in combinatie met een Blackstar Overdrive heel erg lekker klinkt, maar het is a- een duur pedaal en b- je moet het wel even testen of het je wel echt ligt

Fuhgawz
13 november 2009, 09:32
Wat betreft de gain hoef je je niet druk te maken bij de Blues Pro. Laat je niet misleiden door de naam, dat apparaat heeft echt bakken met gain! De fuzz mode vond ik zelf eigenlijk niet mooi klinken en daarom was die functie voor mij niet bruikbaar. Het verschil hoor je wel heel duidelijk. In plaats van het 'smoothe' karakter van de OD kant komt er ineens een fel scherp krasserig geluidje bij. Nogmaals, ik was geen fan van de fuzz functie, maar misschien jij wel.
Of de Blues Pro echter geschikt is in combinatie met je AC15 weet ik niet, aangezien ik nooit over een AC15 heb gespeeld. Probeer het eens zou ik zeggen!

humbucker
13 november 2009, 13:47
hmm, dat klinkt in ieder geval niet slecht. Probleem is dat ik nog nooit een blues pro gehoord heb, laat staan er over gespeeld. Hier in de buurt zit ook nergens een MI Audio dealer, dus ik zou niet weten hoe ik hem zou moeten proberen. Vandaar de vraag naar ervaringen met het ding, liefst in combi met een AC15 natuurlijk :)

Mitch
13 november 2009, 14:52
AC15CC1 of AC15CC1x? De Blues Pro is best vet maar ik weet niet of -ie ook nog leuk klinkt met een Wharfdale...
De bright cap is absoluut hhet slopen waard, zie de tutorial op www.guitarpug.com Je pedalen klinken een stuk beter ermee, absolute aanrader.

humbucker
13 november 2009, 15:04
CCx welteverstaan :)

Bright cap ga'k er morgen uit slopen denk ik. Ben wel een absolute leek, maar iets lossolderen moet nog wel lukken. Zit er een kans in dat ik een hoop stroom op m'n kl*ten krijg? Of valt dat allemaal nog wel mee?

Tim..
13 november 2009, 15:20
CCx welteverstaan :)

Bright cap ga'k er morgen uit slopen denk ik. Ben wel een absolute leek, maar iets lossolderen moet nog wel lukken. Zit er een kans in dat ik een hoop stroom op m'n kl*ten krijg? Of valt dat allemaal nog wel mee?

Ik +1 deze hierbij, ik ben zelf ook echt een supernoob in solderen. Is die bright cap er ook weer makkelijk aan te solderen dan?

DREAMMACHINE
13 november 2009, 15:59
heb sinds een enkele week ook de ac15ccx en moet zeggen dat ik m'n hot cake er zo gigantisch goed op vindt klinken dat ik me afvraag of ik die bright cap er wel uit moet halen.

Iemand ervaring met de hot cake ervoor en wel of niet de bright-cap?

Mitch
13 november 2009, 20:15
HotCake is zo'n pedaal dat daar minder moeite mee heeft, net als de Blues Pro. Ik heb de Blues Pro gehoord in de tijd dat de AC15CC1x nog van forumlid Les Paul R8 was (met bright cap) en die combi klonk uitstekend. Maar over het geheel genomen en zéker op wat lager volume: slopen dat ding...

DREAMMACHINE
14 november 2009, 01:33
ok tnx mitch, ik ga toch die bright-cap er maar eens uithalen. Speel waarschijnlijk de komende tijd alleen maar op laag volume....dus het kan geen kwaad.

over het algemeen is het trouwens een heerlijke amp voor pedalen, met m'n mig*boost komen er heerlijke blues licks uit iig!

ellisvertellis
14 november 2009, 02:53
Tis gewoon een heerlijke amp! Deze week voor de eerste keer een Vox AC30 gehoord... man wat een klank!

(sorry, even een zijsprongetje hier. carry on!)

humbucker
14 november 2009, 12:42
HotCake is zo'n pedaal dat daar minder moeite mee heeft, net als de Blues Pro. Ik heb de Blues Pro gehoord in de tijd dat de AC15CC1x nog van forumlid Les Paul R8 was (met bright cap) en die combi klonk uitstekend. Maar over het geheel genomen en zéker op wat lager volume: slopen dat ding...

Dat klinkt goed, heel goed zelfs!

Ik ga voor die Blues Pro en gooi die Fulldrive eruit. Het ding ligt me toch niet zo :). Die brightcap ga ik er maar laten uithalen. Voor 20€ was dat geregeld. Heb geen zin om vanalles te verkloten.

ibanez260
14 november 2009, 17:56
al gedacht een de blackstar pedalen??

DREAMMACHINE
15 november 2009, 13:25
20 E voor 1 cap lossolderen? mmh, bij wie? DrTube?

moet zeggen dat het veel geld is, maar voor minder zou ik het zelf ook niet doen.

Soldeerbout kost trouwens minder!

succes!

humbucker
15 november 2009, 14:02
cap lossolderen + versterker eens volledig nakijken. Kwam neer op een prijs rond de 20euro dacht ik.. Is bij n-e-l-amps in Lommel (België) :)

j3r03n
15 november 2009, 16:01
N-E-L kan ik je aanraden! Hij heeft van de zomer mijn AC30 weer helemaal in orde gemaakt in één dag tijd. Maar toch ben ik sterk aan het twijfelen om die bright cap zelf te gaan proberen... Met een beetje (veel) hulp, that is. :sssh:

ThaBluesBreaker
18 november 2009, 01:26
Ik heb ook die fulltone fulldrive 2 mofset met vox ac15. Ik vind het juist heerlijk klinken. (icm fender strat en tele) Mooie vintage sound.

Wat vin je in soundtegenvallen met die fulldrive en vox ac 15?

humbucker
18 november 2009, 12:26
Het is moeilijk uit te leggen, maar ik vind het drive-geluid gewoon niet zo lekker klinken icm met m'n AC15. Over m'n Marshall klinkt ie veel beter, maar aangezien die weg mag, ben ik daar niets meer mee en mag de fulldrive er ook uit. Ik denk dat ik hem gewoon iets té transperant vind. Maar ik kan het moeilijk omschrijven.

humbucker
23 november 2009, 17:01
Zo, de Fulldrive is de deur uit! Nu op zoek naar iets anders. Ik was daarnet wat aan het rondsurfen en kwam uit op de AC Tone van Carl Martin! Dit is eigenlijk wat ik zoek! Iemand ervaringen met dit pedaal? Of een idee waar die dingen te koop zijn? Bestaan er nog andere alternatieven?

Ik hoor het graag!

hugo123
23 november 2009, 17:30
Of een catalinbread DLS:soinnocent:

humbucker
23 november 2009, 19:56
Jij spammert!

quanta kosta?