PDA

View Full Version : De zoektoch naar een veelzijdige back-up



marter544
12 november 2009, 14:53
Hallo,

Ik ben op zoek naar een 3e gitaar, en dan wel een back-up voor mijn Schecter. Ik heb nu een opgewaarde ibanez GRX40 daarvoor, mijn eerste gitaar, maar das toch niet alles. Ik wil er eigenlijk niet veel geld aan uitgeven, zo'n 400 euro, miss wat meer of minder, maar zie toch door de bomen het bos niet meer.. Ik houd wel van aparte modellen, de standaard LP's en strats hoeven van mij niet zo. 2e hands of nieuw maakt me niet zoveel uit.. De reden van dit topic: Welke gitaren moet ik sowieso nog testen? Paar eisen die ik heb:

- Sowieso een humbucker bij de brug
- Liefst een gelijmde hals
- Moet wel veelzijdig zijn
- Vaste brug

Wat ik al heb getest:
Schecter PT fastback, beviel goed, is zeker een kanshebber.
Squier Telecaster Custom II, lachen apparaat, kwaliteit is minder dan die van de schecter, maar daar is de prijs ook naar, voor het geld wel erg mooi spul.
Epiphone Les Paul, was niks voor mij..
Dean Z '79, dat vond ik wel weer een erg vet apparaat.
Ibanez XP300, mooie gitaar, zeker voor die prijs (219 euro), maar dat is gelijk weer zo'n metal model.
Schecter Omen 6, leuk ding, speelt lekker, maar spreekt me gewoon niet aan.

De standaard Jacksons en ibanezzen geloof ik wel, vind ik niet zo interessant. Dus, alle tips zijn welkom!

Nicks
12 november 2009, 15:26
Voor veelzijdigheid in ieder geval een ES-335 model!! :cheerup:

Liquid_Metal
12 november 2009, 15:29
PRS SE Custom? 500/600 euro en met hardtail te krijgen. Erg veelzijdig en een lekker rauwe, diepe toon.

marter544
12 november 2009, 16:26
Voor veelzijdigheid in ieder geval een ES-335 model!! :cheerup:

Nuja, het zal voornamelijk voor thrash en heavy metal, rock, poprock, britpop, punk en blues gebruikt worden.. Ik denk niet dat een semi-hollow dan handig is.

PRS SE custom ken ik, die heb ik destijds laten staan voor de Schecter die ik nu heb.

Heeft er toevallig ook iemand ervaring met de nieuwe goedkope gitaren van Kramer? Ze maken namelijk wel weer lekker foute jaren 80 gitaren, en dat spreekt me wel aan. Zijn wel bolt-on, maar je moet toch keuzes maken..

Heb trouwens ook een Vintage Les Paul getest, erg fijne gitaren dat! Ook wil ik nog een aantal Hagstroms testen, die spreken me erg aan kwa uiterlijk, en ik heb ooit een superswede bespeeld, en wat ik me er van kan herinneren was dat dat ding wel van kwaliteit was..

EDIT: Heb nog een optie gevonden, namelijk een Gibson Melody Maker, en daar dan een gat in hakken voor een humbucker (heb nog een SD custom custom liggen). Heeft wel meer mojo dan de voorgenoemde gitaren, en een frees in een gloednieuwe Gibson zetten spreekt me ook wel aan, haha.

Anderie
12 november 2009, 16:45
Kijk eens naar de ibanez art serie, dat zijn erg goede gitaren voor de prijs!

marter544
12 november 2009, 17:15
Hmm, ik heb even op de Ibanez site gekeken, die Jetkings zijn wel übervet zeg! De Art serie ga ik ook zeker ff checken. Ook ben ik wel benieuwd naar de Parker P42, maar die is niet overal even makkelijk te krijgen.

kalmah
12 november 2009, 19:18
Waarom perse vaste brug? Trem kun je ook vastzetten toch?

marter544
12 november 2009, 19:24
Ik gebruik een trem toch nooit, en dan vind ik het zonde van het onnodige gat in de body. Wat dat betreft ben ik star, als ik iets niet wil, wil ik het niet. Geen tussenoplossing die ik vervolgens vast mag gaan zetten..

kalmah
12 november 2009, 19:25
Epi G-400?

Of mss dat je een goedkope 2dehands Gibson sg special kunt scoren..

Hiro
12 november 2009, 19:37
de SG faded series is ook neit duur nieuw dus tweedehands al helemaal goedkoper en supervette gitaren met lekker veel hoog