PDA

View Full Version : Ervaringen line6 draadloos tov sennheiser



Dude
12 november 2009, 12:39
Ola

mijn sennheiser ew100 belatpack is door veel gebruik aan zijn einde gekomen, gelukkig is cluseau van dit forum aan een mooie oplossing aan het werken om hem weer op te lappen, maar ik verwacht in de nabije toekomst op zoek te moeten naar een alternatief.

Nou kan ik natuurlijk een nieuwe beltpack kopen, en mijn huidige sennheiser blijven gebruiken (die bekende EW100). Of ik kan voor het nieuwe ding van line6 gaan.

Heeft iemand de 2 wel eens met elkaar vergeleken, en is line6 'op niveau' of is het meer speelgoedspul ?

gr bart

HaroldA
12 november 2009, 14:36
Ik heb mijn X2 wel een keer met mijn EW172 vergeleken en dat was echt een enorm verschil!

De nieuwe lijn van digitale wireless setjes (X2 en dus nu Line6) hebben geen compressor/expander aan boord wat je geluid identiek aan een goede kabel maakt.

Ook klopt de in- en output volume veel beter. Bij mijn Sennheiser kon je dat op 2 plaatsen instellen (zender en ontvanger) maar bij mijn X2 is het gewoon in = uit. Briljant! :ok:

ACSlater
12 november 2009, 15:29
Ik vind de beltpack van de G30 wel wat speelgoed niveau maar de geluidskwaliteit is gewoon goed. Daarnaast zijn het bereik en de batterijverbruik ook erg goed. Je kunt op een goeie set batterijen twee optredens doen en dan zijn ze nog niet leeg. Nu ik er bij nadenk, heb ik eigenlijk nog geen lege batterijen meegemaakt maar ik zorg dan ook voor zoveel mogelijk volle batterijen voor een optreden. Een 1 op 1 vergelijking met andere draadloze setjes heb ik nog niet gedaan.

ACSlater
12 november 2009, 15:44
Ik lees net dat er twee toevoegingen komen in de Relay wireless:

http://www.recordingmag.com/news/display/229.html

Een G50 en G90, specificaties zijn ongeveer net als de XDS/XDR serie. De G90 is een rackversie en zou worldtour proof zijn met een 100 meter bereik.