PDA

View Full Version : Death - Crystal Mountain



Sonno
12 november 2009, 11:28
Gitaarnetters,

na al die prachtige covers hier in Sounds heb ik ook maar eens een poging gewaagd om wat te coveren. Vroeger speelde ik deze CD al een beetje mee als oefening om m'n aanslag strakker te krijgen. Nu is het lekker om dit weer is op te pakken en dit IMO super kicke nummer ten gehore te brengen. Ik heb alles opgenomen met Amplitube metal (vst plugin).

Er gaat helaas wat mis bij de solo, moet beter kunnen...

http://www.youtube.com/watch?v=lHYzcUxoRjs

Veel luisterplezier!
Gr. sonno

Tho
12 november 2009, 14:10
heel goed! Leuk om naar te kijken ook! Mooie tribute.

Megadeth22
12 november 2009, 16:24
Nice! Die moet ik ook maar eens gaan coveren.

P.S die melodie stukjes (rond de 1 minuut en 1.07) downpick ik :rockon:

Sonno
23 november 2009, 21:27
Thanks! (Sorry voor de late reactie).

Als ik 'm helemaal downpick dan krijg ik niet de feel die ik met alternate picking krijg. Ik ga zo jouw versie is ff luisteren.

Gr. Sonno

Megadeth22
24 november 2009, 07:18
Thanks! (Sorry voor de late reactie).

Als ik 'm helemaal downpick dan krijg ik niet de feel die ik met alternate picking krijg. Ik ga zo jouw versie is ff luisteren.

Gr. Sonno
Ik krijg de hoogste noot van dat stukje maar niet clean genoeg, dan ga (ik in ieder geval) van de G naar de B-snaar op de 12 fret en dan weer terug. Nouja

Kon ik maar soleren als jij :makeup:

Sonno
24 november 2009, 13:38
Thanks! Nou ik speel 'm ook niet helemaal zoals het hoort. Als ik live footage van Death bekijk dan zie ik Chuck sowieso compleet andere posities op z'n fretboard spelen. En een veel te hoog gehesen broek haha!

En soleren, ik kan het ook niet hoor. Veel te moeilijk ;)

Gr. Sonno

Ritchiefan
24 november 2009, 21:59
Mooi hoor ........:lp:

Anders Destium
24 november 2009, 23:34
Een van mijn favoriete nummers van Death, vet ingespeeld! Vooral de riff die ook aan het einde steeds herhaald wordt is echt meer dan geniaal :rockon:

Ik hou me aanbevolen voor de backing track trouwens, dit soort clips geven me inspiratie om echt te oefenen :)

Sonno
25 november 2009, 15:03
Thanks!

De backingtrack is gewoon te vinden op GuitarBT maar de drums klinken daar zo corny dat ik heb besloten om gewoon over het origineel mee te spelen.

Ik ben btw ook bezig met 1000 eyes en Without Judgment.

Gr. Sonno

Stratman70
3 december 2009, 00:36
Lekkere gitaarsound man!

ExplorerNut
4 december 2009, 19:08
Helemaal geweldig! Eén van de lekkerste Death nummers, ik vind bijvoorbeeld The Phylosipher (of hoe je het ook schrijft) ook er cool.

covermark
5 december 2009, 16:59
Je hebt een hele mooie sound te pakken. Je frasering is ook goed !! Is overigens niet mijn smaak muziek, die verkouden persoon op de achtergrond had voor mij ook niet zo gehoeven. Strak en goed gespeeld!

Sonno
8 december 2009, 21:41
Lekkere gitaarsound man!

Thanks! Het geheim:
In Cubase meerdere sporen activeren (dat oranje speakertje) en op elk spoor een andere "Amplitube-metal-plugin" versterker zetten. Dat vervolgens links en rechts pannen en je kunt knallen! Ik heb volgens mij op m'n GT-6 niet zo'n vet geluid als dit.


Helemaal geweldig! Eén van de lekkerste Death nummers, ik vind bijvoorbeeld The Phylosipher (of hoe je het ook schrijft) ook er cool.

Jahaa the Philosopher, vet nummer, vette tekst, vette plaaaaaat! Wel moeilijker meespelen dan Symbolic. Wellicht dat ik ooit Destiny of Overactive Imagination nog eens ga proberen. Ik was ooit aan Mentally Blind begonnen maar dat was echt te snel voor mij.


Je hebt een hele mooie sound te pakken. Je frasering is ook goed !! Is overigens niet mijn smaak muziek, die verkouden persoon op de achtergrond had voor mij ook niet zo gehoeven. Strak en goed gespeeld!

Thanks, het is ook een voordeel dat ik dit nummer al zo'n tien jaar geleden uitgezocht had. En Death, tja je moet er van houden. Ik begrijp dat die stem een hoop mensen afschrikt, toch zonde want niet alleen de muziek, ook de teksten vind ik geniaal!

Nogmaals thanks allemaal!
Gr. Sonno

Anders Destium
8 december 2009, 22:39
Death is en blijft de bom, mijn favoriete albums van ze blijven Symbolic (Perennial quest :rockon:) en Individual thought patterns (Trapped in a corner bijv.). Al is het eerdere en latere werk natuurlijk ook geniaal. Still altering the future... (http://www.youtube.com/watch?v=gEZ-HWi254c&feature=related)

Nydoom
9 december 2009, 08:34
vet nummer ja.. de nummers van symbolic en i.t.p. vond ik ook altijd het meest interessant om te mee te spelen ja .. goeie gitaar les, veel van geleerd

Sonno
9 december 2009, 17:52
Helemaal mee eens, zou het ook met ene Gene Hoglan te maken hebben? In dit geval was de drumpartij de verse olie voor de brullende Chuck engine.

Gr. Sonno

new deep
4 januari 2010, 21:14
Gaaf Sonno, wanneer komt de nieuwe death tribute? :) Over Gene Hoglan gesproken; heb je Dethklok met hem al gehoord? (cartoon death metal van hoog niveau) Verder ook redelijk benieuwd naar de nieuwe Fear factory met Gene.

Sonno
11 januari 2010, 13:16
Ha die Willem, ik had je reactie nog niet gezien. Ik ga zo thuis Dethklok checken, ik ben heel benieuwd. Ik hoop dat het beter is dan Strapping young lad want daar vind ik eerlijk gezegd geen K%&#E aan. Nieuwe CD van Fear Factory? Ik ben weer is niet goed op de hoogte van de laatste metalnieuwtjes. Ik was nog bezig met Devine Heresy te luisteren :)

Check ook http://www.youtube.com/watch?v=1ldTVW7AG9U

Gr. Sonno


PS: Hoe vet zou 't zijn om een Death tribute band te beginnen??!!!

Megadeth22
11 januari 2010, 15:39
^ we kunnen via 't internet misschien wel wat doen. Ik kan misschien de baspartijen doen (met plectrum waarschijnlijk, met vingers wordt nog een jaar of twee oefenen :eek:

By the by, hele vette cover! Mag alleen meer downpicken ;)

Negative K3 fan
12 januari 2010, 15:39
mooie gitaren trouwens!

aerdvark
12 januari 2010, 16:48
Hoi Sonno,

Zou je mij uit willen leggen hoe jij dit nou hebt gedaan? Ik bedoel, vanuit de gitaar, met een kabel naar ...

Ik neem aan een of ander kastje, of rechtstreeks in de geluidskaart? Of neem je op via een amp + microfoon?

En de software die je gebruikt, welke is dat?

Ik ben een complete noob op dat gebied, dat merk je wel. :soinnocent:

Aangezien onze band al een tijd uit elkaar is wil ik toch mijn ideeen vastleggen en voorzien van bas en drums. Ik zit te kijken naar cakewalk guitar tracks pro 4 maar er zijn vast ook alternatieven.

Als je me wilt helpen, alvast dank.

Sonno
13 januari 2010, 20:35
^ we kunnen via 't internet misschien wel wat doen. Ik kan misschien de baspartijen doen (met plectrum waarschijnlijk, met vingers wordt nog een jaar of twee oefenen :eek:

By the by, hele vette cover! Mag alleen meer downpicken ;)

Wie weet, ik heb geen idee hoe je zoiets moet doen, waar haal je bijvoorbeeld een drummer vandaan die dit kan drummen?


mooie gitaren trouwens!

Thanks! Die tele is een oude Tokai Telecaster voorzien van een DiMarzio Fattrack element die voorzien is van een paar klodders verf :) Die ander is een Jackson met wat Police line doe not cross tape d'rover heen geplakt om het thema van m'n band te volgen.


Hoi Sonno,

Zou je mij uit willen leggen hoe jij dit nou hebt gedaan? Ik bedoel, vanuit de gitaar, met een kabel naar ...

Ik neem aan een of ander kastje, of rechtstreeks in de geluidskaart? Of neem je op via een amp + microfoon?

En de software die je gebruikt, welke is dat?

Ik ben een complete noob op dat gebied, dat merk je wel. :soinnocent:

Aangezien onze band al een tijd uit elkaar is wil ik toch mijn ideeen vastleggen en voorzien van bas en drums. Ik zit te kijken naar cakewalk guitar tracks pro 4 maar er zijn vast ook alternatieven.

Als je me wilt helpen, alvast dank.

Ik gebruik Cubase, het is geen gemakkelijk programma maar ik krijg wel het idee dat je er veel mee kan. Er zijn op youtube flink wat instructievideo's van te vinden. Daarnaast heb ik een plugin genaamd Amplitube Metal VST geďnstalleerd. Deze kun je dus opvragen in Cubase. Mijn gitaar heb ik aangesloten via een mengpaneel, dit hoeft geen super ding te zijn, als ie je kanaal maar een beetje versterkt en (en in mijn geval) de bas eruit te halen. Vervolgens importeer je het gewenste nummer uit je muziekfolder en kun je helemaal los gaan over je favoriete chansonnekes!

Succes!
Gr. Sonno

aerdvark
14 januari 2010, 08:12
Hi SOnno,

Dank voor je reactie.

Welke Cubase gebruik je? Cubase 5, of misschien Cubase Studio 5...?

Je gitaar is dus met dat mengpaneel verbonden en van daaruit ga je rechtstreeks de geluidskaart in op de "line in" ingang?

Kun je met Cubase ook string, bas en drums creeren ?

Gr.

Sonno
14 januari 2010, 17:11
Ik gebruik Cubase SX3.
Het mengpaneel is inderdaad verbonden via de line-out met de geluidskaarts' line-in ingang. De gitaar gaat gewoon droog het mengpaneel in.
Amplitube Metal is dan eigenlijk je gitaarversterker, is best gaaf want je kan er meerdere tegelijk aanzetten. Ik heb er voor dat Death clipje twee tegelijk aangezet. Om de audio realtime door te voeren heb je wel een 24/96 geluidskaart nodig (koop geen externe USB prut, dat werkt voor geen meter). Die hoeven niet duur te zijn, ik heb zelf een Terratec kaart van meer dan tien jaar oud (voor € 50,00 via marktplaats gekocht) en die doet 't nog prima.

Je kan in Cubase van alles inladen, van orkest tot drums. Je moet wel eerst de plugins zien te bemachtigen.

Hieronder een voorbeeldje waar wat strijkwerk in te horen is.

http://www.youtube.com/watch?v=Dgmbyv9z0Ik


Succes verder!
Gr. Sonno