PDA

View Full Version : 1e optreden!



Dommedik
12 november 2009, 11:22
Hallo,

Een tijdje terug, in de herfstvakantie had ik mijn eerste optreden, en wel in het rock n pop museum (ik deed mee aan rockskillz). Ik speel nu ongeveer drie kwart jaar gitaar, graag jullie mening:strat: De zang is niet helemaal zuiver:$ Hier staat hij op, moet je wel ff doorspoelen naar 8.50, dan begint ons liedje en nog wat verder een solo haha. Wat overigens geschreven is in 1 dag;) Hier de link

http://www.schluse.tv/nachtleben/video/article/d-nl-rock-skillz/

belfrink
12 november 2009, 11:43
Wel makkelijk als je de link er ook bij doet ;)

Dommedik
12 november 2009, 17:16
Sorry, de link staat er nu in;)

marter544
12 november 2009, 17:27
Hehe, zit jij toevallig op de bataafse kamp in Hengelo? Zo ja, ik ben die langharige dude uit vwo 6. Hoe was dat, rockskillz? Wel cool nummer.

Dommedik
12 november 2009, 17:29
Hahah ja klopt, jij deed vorig jaar mee met de eindpresentatie van havo 5 toch? Met je witte, uuhm wat was het? Zag er wel goed uit. Zit nu in vwo 5 dus. Maar was echt super vet, een hele week met muziek bezig. Gewoon gaaf! Bedankt man;)

marter544
12 november 2009, 17:41
Ik deed vorig jaar idd mee bij havo 5, met een witte schecter! Dit jaar weer, maar nu met VWO 6.. Ik kan je wel een keer wat tips etc. geven in de pauze als je dat wilt, las dat je van blues houd, en daar kan ik opzich wel wat mee.

Dommedik
12 november 2009, 21:55
Thanks, heb je al een pm gestuurd. De zang is wel echt vals he:makeup: Wat vinden jullie van de rest dan? En dan voornamelijk het geluid? Iemand een idee over hoe die ruis kan komen?

Riky
13 november 2009, 18:23
Wel een van betere optredens. De andere vond ik niet echt wat.

Zang is helaas niet helemaal zuiver. Soms gewoon echt wel heel vals. Zangeres mag best een beetje rondlopen ofzo. Ziet er nu beetje heel erg statisch uit.
Jullie hoeven geen podium bessten uit te hangen, maar iets bewegen is niet verboden:)

Je gitaar geluid vind ik niet vet. Veel te veel distortion. Weinig defenitie en het gaat dan heel snel rommelig klinken. Jammmer, want voor de rest is het best goed. Ben ook wel blij om te horen dat de toetsenist niet zo idioot hard staat. Iets wat heel vaak wel zo is.

Dommedik
13 november 2009, 18:46
Klopt idd, maar het was ook mijn eerste optreden en de rest van de bandleden vonden de sound zo juist wel gaaf, maargoed, het klinkt nog wel ok. Het is niet zo dat het erg slecht is toch? Bedankt voor je reactie:D

Bluze
16 november 2009, 14:31
Je doet het goed hoor.
Ik zou een betere band zoeken ;)

Dommedik
16 november 2009, 22:43
Thanks:ok: Deze band was maar eenmalig hoor, was tijdens een muziek week, deze mensen kende ik nog maar net 3 dagen en moesten in 1 dag een nummer schrijven. Maar bedankt dat je het wel aardig vind;):ok:

ateng
29 november 2009, 15:54
Smaak is natuurlijk persoonlijk maar je sound vind ik te schreeuwerig en dan als er 2 zangeressen staan te blerren, toetsenist en een 2e gitarsist erbij dan wordt het heel breierig.
Ik zou iets minder gain gaan doen en iets meer mid indraaien zodat het wat aangenamer klinkt. Maar zoals ik al zei... het is smaak.

Dommedik
29 november 2009, 23:44
Bedankt voor je reactie. Ik heb de band ook niet zelf gemaakt of uitgekozen, we werden zo ingedeeld met zoveel mensen. En qua geluid ben ik het met je eens. Er was teveel gain blijkt achteraf. Maar, ik kon me geluid niet aanpassen of ff testen toen ik op het podium kwam voor het optreden. De drummer zette gelijk in. Maar van deze dingen kan ik leren. Het was ook maar mijn eerste optreden. Maar wat vind je van mijn spel dan? Geluid valt makkelijk aan te passen.

ateng
30 november 2009, 11:38
Het is ook vervelend als je weinig of haast geen tijd hebt om te soundchecken en vooral op podium wil je je zelf goed horen spelen maar dan speelt het akoestiek van zo'n zaal ook mee dus is soundchecken wel belangrijk.
Je spel is niet verkeerd alleen probeer rekening te houden met de verhoudingen want na het refrein speel je zo'n riff en die is te aanwezig zeg maar, bijna leadsound inplaats van volume terug. Hopen dat je meer optredens krijgt want daar leer je van en kan je jezelf meer ontwikkelen.

Dommedik
30 november 2009, 13:01
Bedankt voor je reacties. Je hebt idd helemaal gelijk qua geluid en soundcheck. Ik kon mezelf tijdens het optreden ook op de monitor haast niet horen. Maargoed daar leer je allemaal van toch:D Bedankt!