Inloggen

View Full Version : met gibson een heus fender geluidje krijgen...



Nocki
8 april 2003, 11:10
ik moest vandaag opeens terug denken aan een optreden van een paar jaar terug op een marktplein in een muziektentje.
we hadden een optreden voor de gelegenheid met allemaal gastmuzikanten. ik had mn spulletje opgezete en alles aangesloten.
niet via een mic voor de speakers maar met een direct out naar de PA.
en tijdens het optreden sta ik te spelen en dach tik alleen mezelf rte horen door mmn eigen spul. het podium geluid was goed maar ik hoorde mezelf niet door de pa. ton ging ik maar wat dichter bij de monitor staan om eens goed te luisteren en toen hoorde ik nog een gitarist met een fender leek het wel. hadden ze mn geluid zo verdraad dat het leek of ik op een fender stond te spelen. echt zo'n heel hoog iel geluidje hadden ze erin gedraaid. heel vreemd....

gewoon om eens mee te delen.

nocki

Harry
8 april 2003, 12:49
heb ik ook wel eens gehad, hadden ze het directe geluid van de versterker clean doorgestuurd naar de PA. Gelukkig was het geen ontzettend grote zaal, zodat het mixte met het versterkergeluid, maar fraai was het niet. Normaal ben ik er op tegen (gitaar via DI) maar toen moest het.

Dude
8 april 2003, 13:35
Op 2003-04-08 11:10, schreef Nocki:
ton ging ik maar wat dichter bij de monitor staan om eens goed te luisteren en toen hoorde ik nog een gitarist met een fender leek het wel.
heel vreemd....

nocki



dat heet nou een goede acid trip nocki.... of het bewijst dat je eigenlijk totaal geen benul hebt van wat je nou eigenlijk staat te spelen

sash
8 april 2003, 14:10
Op 2003-04-08 11:10, schreef Nocki:
hadden ze mn geluid zo verdraad dat het leek of ik op een fender stond te spelen. echt zo'n heel hoog iel geluidje hadden ze erin gedraaid.



Fender heel hoog iel geluidje?! De tonen die uit m'n strat komen zijn waarschijnlijk dikker dan de meesten die uit jouw lp komen...

Nocki
8 april 2003, 14:48
dat zou best wel eens kunnen kloppen want ik heb geen echte LP mar een smartwood dus die is wat lichter en sprankeld wat meer...

en nee... niet alle fenders klinken hoog en iel maar dit was de enige vergelijking. mischine had ik squier moeten zeggen maar dan krijg ik heel het forum achter me aandat de enige goede gitaar een squier of een ibanez is.. o o wat zeg ik nou.

Baker
8 april 2003, 18:19
Ik heb een keer op radio 3FM live mogen spelen. Deden we mee aan de alter ego show van Giel Beelen. Deden we een nummer van lenny kravtiz. wij onze versterkers mee enzo, zegt die technicus: die heb je niet nodig, plug hem hier maar in. tot onze grote verbazing klonk mijn gitaar PRECIES zoals die van Lenny! Heel apart.

Neals
8 april 2003, 18:56
In de studio klonk mijn RG270 na wat gepriegel als een fender tele

sash
8 april 2003, 20:17
Op 2003-04-08 14:48, schreef Nocki:
dat zou best wel eens kunnen kloppen want ik heb geen echte LP mar een smartwood dus die is wat lichter en sprankeld wat meer...

en nee... niet alle fenders klinken hoog en iel maar dit was de enige vergelijking. mischine had ik squier moeten zeggen maar dan krijg ik heel het forum achter me aandat de enige goede gitaar een squier of een ibanez is.. o o wat zeg ik nou.





hehe was ook maar een geintje hoor :smile:

Nocki
8 april 2003, 20:19
kweet het toch...

JV
8 april 2003, 20:21
mijn gitaar klinkt nou over de basvesterker die ik thuis heb staan als een ingezakte tuba

tis gelukkig maar een leenversterker tot de echte er is.

sash
8 april 2003, 20:33
Wat voor amp krijg je nu dan weer? Je had je Koch verKOCHt toch?

JV
8 april 2003, 21:03
http://www.randallamplifiers.com/products/amps/bass/rb100.asp

heb nu een of ander leending. een career ofzo, echt gammel ding

sash
8 april 2003, 21:27
Maar wat voor gitaaramp ga je dan kopen?

JV
8 april 2003, 21:30
geen, alleen die basamp

ik kan je zeggen dat het clean echt goddelijk klinkt. helaas moet de distortion alleen uit een bakkie komen, maar das niet erg

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2003-04-08 21:30 ]</font>

sash
8 april 2003, 21:35
Nooit een Fender geprobeerd zeker :razz:

JV
8 april 2003, 21:38
oh jawel, maar zeur niet, met de koch verkoop - de nieuwe aankoop hou ik 625 over voor een drumstel

sash
8 april 2003, 21:59
kolere, d'r is d'r een online :smile:

Maar dat is idd dan wel relaxed :smile: