PDA

View Full Version : Ibanez JS1



jutter
12 november 2009, 11:13
Ik kan een JS1 kopen maar ik kan er zeer weinig info over vinden. Wel weet ik dat ze in de negentiger jaren zijn gemaakt. Kan iemand mij wat meer vertellen over de huidige prijs, kwaliteit, etc.....

Bram+
12 november 2009, 11:27
De eerste Joe Satriani signatures, zijn zowel met HH als HSH-configuratie gemaakt, DiMarzio pickups, Edge of Lo Pro Edge tremolo, basswood body, redelijk forse hals voor een Ibanez. Gemaakt in Japan door FujiGen, absoluut geen 'goedkope' troep dus, maar wat dat zegt over de daadwerkelijke verkoopprijs durf ik niet te zeggen. Prijzen gaan heel erg twee kanten op, sommige mensen (m.n. in NL op Marktplaats) vragen echt te veel voor bepaalde Ibanezgitaren. Ik zou niet verbaasd zijn als iemand meer dan 700 euro voor zo'n gitaar zou durven vragen, dus ik ben vooral benieuwd wat voor een prijs jij krijgt.

jutter
12 november 2009, 11:54
De eerste Joe Satriani signatures, zijn zowel met HH als HSH-configuratie gemaakt, DiMarzio pickups, Edge of Lo Pro Edge tremolo, basswood body, redelijk forse hals voor een Ibanez. Gemaakt in Japan door FujiGen, absoluut geen 'goedkope' troep dus, maar wat dat zegt over de daadwerkelijke verkoopprijs durf ik niet te zeggen. Prijzen gaan heel erg twee kanten op, sommige mensen (m.n. in NL op Marktplaats) vragen echt te veel voor bepaalde Ibanezgitaren. Ik zou niet verbaasd zijn als iemand meer dan 700 euro voor zo'n gitaar zou durven vragen, dus ik ben vooral benieuwd wat voor een prijs jij krijgt.

700 euro.......

belfrink
12 november 2009, 12:00
Alle stock JS gitaren (muv de 100 serie) van voor 1996 hebben standaard een Edge tremelo (imho de beste) en Dimarzio USA pickups en komen uit Japan. En daar werden destijds gitaren geproduceerd van zeer hoogwaardige kwaliteit.

Als je een JS1 kunt vinden in goede conditie voor 700 euro dan zou ik hier geen moment over twijfelen en direct tot aanschaf overgaan, zeker omdat je ze niet vaak tegenkomt en minder geproduceerd zijn dan de 1000/1200 serie.

Ik heb zelf destijds iets meer betaald voor mijn JS1000TB dus 700-900 euro is een goede richtprijs.

Zeer zeker een top gitaar waar je alle kanten mee op kunt ;)

Bram+
12 november 2009, 15:03
700 euro.......
Lijkt me qua prijs ok. Veel minder dan 700 euro wordt ook weer te goedkoop. Een vergelijkbare Radius is meestal iets goedkoper, maar zo'n JS1 raak je waarschijnlijk ook weer beter kwijt als je het niks vindt.