PDA

View Full Version : is dit een goede gitaar ::? Ibanez GSA 60



zerox
12 november 2009, 00:12
ik heb een vraagje aan jullie wat vinden jullie van deze ibanez voor een beginner / gevordere ? :noob::gitarist:



Meer info over de gitaar ::


Ibanez GSA 60



Schitterende scheurgitaar van Ibanez met een slanke body. De gitaar is voorzien van een goed werkende tremolo en heeft een krachtige humbucker in de brugpositie. De gitaar heeft een vijfstanden schakelaar, een master volume- en een master toonregelaar.

Quicksilver
12 november 2009, 00:27
Ik heb hem 10 minuutjes in handen gehad en het ging al snel mis: tremoloblokje schoot los oid, ik raakte tremolo
met geen haar aan en ik ben absoluut geen zware speler, dus mijn eerste ervaring was: nou dat begint al lekker.
Heeft wel een lekkere hals en de looks mochten er ook wezen. Zou hem zelf overigens niet komen.

Ik moet overigens wel zeggen dat ik nog geen echt hele dure Ibanez in handen heb gehad, in totaal 5 ofzo en allemaal 200-600 prijsklasse dus niet veel vergelijkingsmateriaal.

Ondanks weinig zinvolle informatie hoop ik toch enigszins geholpen te hebbben. ;)

zerox
12 november 2009, 00:31
ik ga zaterdag kijken als hij lekker speelt en of er wat mis is met de gitaar (nieuwe :P ) zijn er nog meer mensen met ervaringen ?

maar andere vraagje wat is de action bij de gitaar :P (weet noob vraag hahah ) :P elke site of reactie staat er iets van in ?

TimoSomers
12 november 2009, 00:32
Best ok gitaartje voor de prijs.
Zelf vind ik wel de RG serie beter klinken en fijner spelen dan de andere modellen van die prijsklasse, dus zou die ook zeker ff checken.

Quicksilver
12 november 2009, 00:33
ik ga zaterdag kijken als hij lekker speelt en of er wat mis is met de gitaar (nieuwe :P ) zijn er nog meer mensen met ervaringen ?

maar andere vraagje wat is de action bij de gitaar :P (weet noob vraag hahah ) :P elke site of reactie staat er iets van in ?

Hoe laag de snaren staan op die metalen balkjes. Hoeveel te lager ze kunnen hoeveel te makkelijker hij volgens velen speelt. Dat zit trouwens prima op deze gitaar, niet extreem laag maar wel gewoon fijn licht bespeelbaar.

Bram+
12 november 2009, 00:54
ik heb een vraagje aan jullie wat vinden jullie van deze ibanez voor een beginner / gevordere ? :noob::gitarist:
Als dit een doorhalen wat niet van toepassing is-vraag is: de gitaar bevindt zich meer in de 'beginnersprijsklasse', het is immers een van de meest voordelige Ibanezmodellen, maar of iemand een beginner of gevorderde is laat zich niet altijd uitdrukken in de spullen die ze hebben en/of de waarde ervan. Het is een gitaar met (van) alles erop en eraan, in de prijsklasse een topper, maar je moet geen wonderen verwachten.

zerox
12 november 2009, 08:56
ik denk dat het altijd nog beter is dan mijn sx gitaartje ^^ :blast: