PDA

View Full Version : Ltd vp 500 s bk



vipskate
11 november 2009, 19:37
http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/ltd/vp-500-s-bk

kan ik uit deze gitaar een punkrock geluid ala blink 182 krijgen, hij heeft 2 EMG elementen
ik ben zot van het design

casper innosence
11 november 2009, 19:45
Blink182 heeft meer met passieve elementen. Maar op zich is er uit n viper wel n punk geluid te toveren. Zelf speel ik al jaren op n Viper (ESP standard) punk/melo HC (maar heb er passives in gezet). En de gitarist van mn vorige band gebruikte een LTD Viper 500 (is te koop, pm voor zn mail if interested), ging priimaa.

ibanez260
11 november 2009, 19:45
Zeker! Ik denk dat hij zich daar zeker toe leent.

Maar als je het mij vraagt, krijg je uit elke gitaar een punkrock geluid.

Het belangrijkste is je versterker denk ik :)

Maar om te antwoorden op je vraag: 'Ja'

vipskate
11 november 2009, 19:51
ik heb een crate gt 1200 amp
dus die LTD viper moet een pop/punkrock geluid aankunnen
ik kan de gitaar niet meteen testen in de buurt
ik dacht dat hij te ruig ging zijn en vooral hardcore/metalcore kan spelen

Tankman
11 november 2009, 20:11
De gitaar kan helemaal niks spelen. Jij bespeelt de gitaar. :seriousf:

Waarom niet naar een goedkoper model uit de viper serie kijken met passieve elementen?

Nagramoth
11 november 2009, 22:09
Punk.... Is dat niet gewoon je versterker heul hard zetten? Dat kan met iedere gitaar hoor...:punk:

michi3l
11 november 2009, 23:10
Volgens mij kan je daar het beste single coils voor gebruiken, die leveren net even dat heldere geluid wat blink gebruikt.. Imo

casper innosence
12 november 2009, 00:15
Volgens mij kan je daar het beste single coils voor gebruiken, die leveren net even dat heldere geluid wat blink gebruikt.. Imo

Nah, tom delonge gebruikte zelf ook gewoon humbuckers. Daarbij, voor oude (aka rammel) punk voldoet iedere gitaar + amp combi wel. Maar voor de punkrock van midden jaren 90 tot nu, is er toch wel meer nodig dan alleen maar hard rausen op bovenstaande combi.

En ergens denk ik dat de TS op zich nog best een punt heeft MBT de heftigheid van de elementen. Al is de instelling van de amp meer van invloed hierop. Maar punk met EMG moet wel lukken, zie Fletcher van Pennywise.

geert1976
12 november 2009, 00:29
hmm, punk is voor mij nog steeds schreeuwende brug element, bij voorkeur P90 of normale singlecoil en vooral hardtail, dus geen trems.

Telecasters leenden zich vooral lekker voor punk, maar ook oude Gibby's zoals de LP Junior met P90, zucht de tijd zal mij wel weer achterhaald hebben.
Maar met humbuckers gaat het ook prima, ik meen dat de gitarist van de Sex Pistols ook regelmatig op een Gibson Les Paul speelde:ok:
Zou geen actieve EMG's nemen, punk hoort rauw en vettig te klinken en daar vind ik de actieve EMG's te klinisch en te glad voor klinken.